Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Kahramanlık Trajedisi

KalbimdekiDeniz

O zaman bırak kurusun geceler..!
MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    29 Eyl 2015
  • Mesajlar
    1,638
  • MFC Puanı
    94
Kahramanlık Trajedisi

kahramanlık trajedisi, İngiliz tiyatrosunda Restorasyon Dönemine özgü oyun türü. On iki hecelik dizelerden oluşan aleksan-drin tarzıyla yazılan bu oyunlarda aşk ve cesaret temalan işlenmişti. 17. yüzyıl başla-nndaki Fransız klasik tiyatrosunu ve William Davenant’ın kahramanlık oyunlarını örnek alan Restorasyon Dönemi oyun ya-zarlan, kahramanlık şiirlerinin uzunluğunu, dilini ve uyaklarını tiyatroya uyarlamaya çalıştılar. Kahramanlık trajedisinin önde gelen adlarından John Dryden, bu yeni türü “minyatür kahramanlık şiiri” olarak tanımladı.

Taklit ettikleri kahramanlık şiirleri gibi, kahramanlık trajedileri de geniş ve açık mekânlarda savaşçı kahramanlar, yüce gönüllü hanımlar arasında geçer, büyük ölçüde bir retorik gösterisi halindeki abartılı konuşmalar içerir. Bu oyunlarda gurur ve tutkuların yönlendirdiği soylu kahramanlar, aşk ve onur konularını incelikli mecazlara yer veren uyaklı bir dille tartışırlar. Vahşi savaşlar ve talihin beklenmedik biçimde tersine dönmesi gibi, geleneksel destan öğeleri içeren bu idealize edilmiş oyunlardaki temel olay örgüsünü, kahramanın bir kadına olan aşkıyla ülkesine beslediği sevgi arasında kalması oluşturur. İçerdikleri trajik öğelere karşın kahramanlık trajedileri, genellikle mutlu sonla biter. Bu türün en tipik örneği, Dryden’ın Almanzor and Al-mahide adlı iki bölümlük yapıtıdır. Bu oyun, daha çok The Conquest of Granada (1670-71; Granada’nın Fethi) adıyla bilinir. Öbür Restorasyon Dönemi yazarları gibi Dryden da Aureng-Zebe (1675) adlı son kahramanlık trajedisini tamamladıktan sonra 17. yüzyıl sonlarına doğru uyaklı beyitlerin yerini alan açık ölçüye dönmüştür. Buckingham dükü kahramanlık trajedilerindeki abartılı tutumu, The Rehearsal (1671; Prova) adlı oyununda alaya almıştır.
 
Üst Alt