- Konum
- İzmir
-
- Üyelik Tarihi
- 9 Haz 2015
-
- Mesajlar
- 12,474
-
- MFC Puanı
- 1,810
İyi Bir Satış Temsilcisi Nasıl Olunur?
İyi bir satış temsilcisi; çılgınca bir ısrar sonucu ürününü satan kişi değil, ürününü satmaya çalışırken müşterisini bıktırmayan kişidir.
1. Adım - Bakımlı olun: Şık ve bakımlı olun. Makyajsız ya da tıraşsız şekilde müşterinizin karşısına çıkmayın. Fazla iddialı kıyafetlerden kaçının. Renk seçimlerinize dikkat edin. Mor, karşı tarafta rahatsızlık uyandırabilir. Gri, fazla yoğun kullanılmadığı sürece zararsızdır. Kırmızı ise bazen, meydan okuma gibi algılanabilir.
2. Adım - Tokalaşmaya dikkat edin: Müşteriyle ilk karşılaşmanızda mutlaka tokalaşın. Tokalaşmanız ne hissedilmeyecek kadar yumuşak, ne de canı acıtacak kadar sert olmalıdır. Eğer içten ve kendinizden emin bir şekilde tokalaşırsanız, karşı tarafın size güvenmesini sağlamış olursunuz.
3. Adım - Güler yüzlü davranın: Güler yüzlü davranın. Asık suratlı, negatif bir tutum sergilerseniz satış sürecinizi başlamadan bitirebilirsiniz. Ne kadar pozitif olursanız, karşınızdaki insan da size o kadar olumlu yaklaşır.
4. Adım - Ses tonunuza dikkat edin: Konuşurken çok yüksek ya da çok alçak ses kullanmayın. Yüksek ses, tedirgin edici bir hava yaratır. Alçak ses ise müşterinizin, size ve konuya odaklanmasını güçleştirir. Ses tonunuz yumuşak ve cümleleriniz anlaşılır olmalıdır.
5. Adım - Zamanı iyi kullanın: Ürünün en iddialı yönlerini, konuşmanızın en başında belirtin. İnsanların dikkatleri çok çabuk dağılır ve toparlanması uzun sürer. Bu yüzden ürünle ilgili olabildiğince çok bilgiyi, en kısa sürede vermek avantajınıza olacaktır.
6. Adım - Müşteriyi dinleyin: Müşterinize, kendini anlatabilmesi için fırsat verin. Eğer karşınızdaki kişinin ihtiyaçlarını iyi kavrayabilirseniz, ürününüzü o ihtiyaçlar doğrultusunda pazarlamanız da kolaylaşır.
7. Adım - Samimiyetin dozunu kaçırmayın: Müşterinize "sen" diye hitap etmeyin. Samimiyetle laubaliliği birbirine karıştırmayın. Aşırı samimiyet hem konudan uzaklaşarak zaman kaybetmenize sebep olur, hem de herkesin hoşuna gitmeyebilir.
8. Adım - Beden dilini okuyun: Müşterinizin beden hareketlerini takip ederek satış sürecini yönlendirin. Örneğin; müşteriniz aniden arkasına yaslandıysa bu durum, ilgisini kaybettiğiniz anlamına gelir. İlgiyi tekrar üstünüze ve anlattıklarınıza çekebilmek için, harekete geçmeniz gerekir.
9. Adım - Alternatifler sunun: Müşterinizin ihtiyaçları doğrultusunda başka alternatifler sunun. Tek bir ürün üzerinde takılıp kalmayın.
10. Adım - Başka markaları karalamayın: Kendi ürününüzü övmek için kesinlikle başka markaların ürünlerini karalamayın. Eğer diğer markaların ürün özelliklerini biliyorsanız, olumlu ve olumsuz yanlarını kendi ürününüzle kıyaslayabilirsiniz. Ancak bu kıyaslama, bir tür karalamaya dönüşmemelidir.
11. Adım - Müşteri adına karar vermeyin: Müşteriye, sizin istediğiniz ürünü alması için baskı yapmayın. Biraz daha fazla kazanmak için, pahalı ve işine yaramayacak bir ürünü satmaya çalışmayın.
12. Adım - Gereksiz ısrardan kaçının: Müşteri birkaç defa; sattığınız ürün ya da hizmete ihtiyacı olmadığını söylediyse, daha fazla ısrar etmeyin. Gereksiz ısrar, müşterinizi sonsuza dek kaybetmenize yol açabilir.
Israr ve baskıyla yapılan satışlar, sadece günü kurtarabilir. Kurallara uygun gerçekleştirilmiş bir satış ise peşinden yeni müşteriler getirir.