- Konum
- BERTUNA
-
- Üyelik Tarihi
- 2 Haz 2020
-
- Mesajlar
- 5,338
-
- MFC Puanı
- 16,230
Almanya’da 1910 yılında son anda binmedigi uçagın düsmesinin ardından bir daha hiç uçaga binmedigi sanılan Atatürk’le ilgili ABD'li kripto uzmanından ilginç iddia.
Türkiye'ye soguk savas döneminde Rus sifrelerini çözmek için gelen ancak asık oldugu İstanbul'a yerlesen Amerikalı kripto uzmanı Stuart Kline'in hazırladıgı kitap, Türk havacık tarihine ısık tutuyor. Kitaba göre, Atatürk üç kez gizlice uçakla İstanbul turu yapmıs.
İSTANBUL’A YERLEŞTİ
Türkiye'ye ilk kez soguk savas döneminde Sinop'ta bulunan radar üssüne Rus sifrelerini çözmek için gelen Amerikalı Stuart Kline, o tarihten sonra ülkemize asık olarak İstanbul'a yerlesmeye karar vermis bir havacılık sevdalısı. Türk havacılık tarihinin kendisini çok etkiledigini anlatan Kline, çesitli kaynaklardan, Türk Havacılıgı ile ilgili olan bir çok belge ve fotograf biriktirdigini söyledi. Elinde çok degerli belgelerin bulunan Kline, bunları bir sekilde havacılık meraklılarıyla paylasmak için 1910-1960 yılarını kapsayan "Türk Sivil Havacılık Tarihi" kitabının ilk cildini hazırladı.
EFSANE PİLOT DELİ TAHİR
Hazırladıgı "Türk Sivil Havacılık Tarihi" adlı kitabında bir çok yeni belgelerin ve daha önce hiç yayınlanmamıs fotografların yanı sıra, Atatürk'ün 3 kez gizli bir sekilde uçaga binerek İstanbul turu attıgına dair bilgileri de belgeleriyle beraber kitabında sunmus. Belgelere göre, Rumeli Kavaklı efsane pilot Deli Tahir, üç kez Atatürk'ü uçaga bindirerek İstanbul semalarında gezdirdi. Kline, bu iddiayı Deli Tahir'in oglu Mahir Maner'e dayanarak yazıyor. Mahir Maner'in Kline verdigi bilgilere göre , Atatürk 3 kez Deli Tahir'e yaveri vasıtasıyla haber gönderip uçagı hazırlamasını istemis. Florya'dan yanında sadece yaveri ile Yesilköy havalimanına giden Atatürk, ilk kez uçaga bindiginde biraz heyecanlanmıs.
BOĞAZ’A HAYRAN KALMIŞ
Uçusların yaklasık birer saat sürdügünü ifade eden Kline, uçus bitiminde yaverin, Ata'yı tekrar uçagın indigi pisten alıp Florya'da bulunan evine gotürdügü ifade ediyor. Atatürk'ün en çok Bogaz'ın ve Adalar’ın görüntüsüne hayran kaldıgı belirtiliyor. Hazırlık asamasınua olan kitap, yıl sonunda piyasaya sunulacak. Bu arada Atatük'ün uçaga bindigine dair bir bilginin olmadıgını söyleyen Tarihçi Erhan Afyoncu, Atatürk'ün bir Almanya seyahatinde binmek istedigi uçagın düsmesinden sonra uçaga binmedigini belirtti. Afyoncu, "O olaydan sonra Atatürk'ün hiç uçaga bindigine dair bir bilgi ortaya çıkmıs degildir" dedi.
İÇiNDEKi O SESi DiNLEDi
Mustafa Kemal Atatürk, son Osmanlı Padîsahları'ndan olan Mehmet Resat ile Almanya'ya gitmisti. Askeri üsler gezilirken, bir askeri üsse sereflerine uçaklarla gösteriler yapılacaktı. Birinci Dünya Savası öncesi 1910 yıllarında uçaklar az çok gelisme göstermisti. Askeri üsse gösteri yapacak olan uçaklardan birine de Atatürk'ün binmesi kararlastırılmıstı. Planlanan törende zamanı gelince Atatürk, uçaga dogru ilerlemeye basladı... Ancak bir anda geri dönerek uçaga binmekten vazgeçtigini söyler. Bütün ısrarlara ragmen Atatürk fikrinden vazgeçmez. Onun yerine bir Alman subayı uçaga biner. Uçak havalandıktan bir müddet sonra arızalanarak düser. İçindeki Alman subayı ölür!... Atatürk uçaga niçin binmek istemedigini açıklanamamıstır. O sadece içindeki sese her zaman oldugu gibi kulak vermis ve mutlak bir ölümden dönmüstür
Türkiye'ye soguk savas döneminde Rus sifrelerini çözmek için gelen ancak asık oldugu İstanbul'a yerlesen Amerikalı kripto uzmanı Stuart Kline'in hazırladıgı kitap, Türk havacık tarihine ısık tutuyor. Kitaba göre, Atatürk üç kez gizlice uçakla İstanbul turu yapmıs.
İSTANBUL’A YERLEŞTİ
Türkiye'ye ilk kez soguk savas döneminde Sinop'ta bulunan radar üssüne Rus sifrelerini çözmek için gelen Amerikalı Stuart Kline, o tarihten sonra ülkemize asık olarak İstanbul'a yerlesmeye karar vermis bir havacılık sevdalısı. Türk havacılık tarihinin kendisini çok etkiledigini anlatan Kline, çesitli kaynaklardan, Türk Havacılıgı ile ilgili olan bir çok belge ve fotograf biriktirdigini söyledi. Elinde çok degerli belgelerin bulunan Kline, bunları bir sekilde havacılık meraklılarıyla paylasmak için 1910-1960 yılarını kapsayan "Türk Sivil Havacılık Tarihi" kitabının ilk cildini hazırladı.
EFSANE PİLOT DELİ TAHİR
Hazırladıgı "Türk Sivil Havacılık Tarihi" adlı kitabında bir çok yeni belgelerin ve daha önce hiç yayınlanmamıs fotografların yanı sıra, Atatürk'ün 3 kez gizli bir sekilde uçaga binerek İstanbul turu attıgına dair bilgileri de belgeleriyle beraber kitabında sunmus. Belgelere göre, Rumeli Kavaklı efsane pilot Deli Tahir, üç kez Atatürk'ü uçaga bindirerek İstanbul semalarında gezdirdi. Kline, bu iddiayı Deli Tahir'in oglu Mahir Maner'e dayanarak yazıyor. Mahir Maner'in Kline verdigi bilgilere göre , Atatürk 3 kez Deli Tahir'e yaveri vasıtasıyla haber gönderip uçagı hazırlamasını istemis. Florya'dan yanında sadece yaveri ile Yesilköy havalimanına giden Atatürk, ilk kez uçaga bindiginde biraz heyecanlanmıs.
BOĞAZ’A HAYRAN KALMIŞ
Uçusların yaklasık birer saat sürdügünü ifade eden Kline, uçus bitiminde yaverin, Ata'yı tekrar uçagın indigi pisten alıp Florya'da bulunan evine gotürdügü ifade ediyor. Atatürk'ün en çok Bogaz'ın ve Adalar’ın görüntüsüne hayran kaldıgı belirtiliyor. Hazırlık asamasınua olan kitap, yıl sonunda piyasaya sunulacak. Bu arada Atatük'ün uçaga bindigine dair bir bilginin olmadıgını söyleyen Tarihçi Erhan Afyoncu, Atatürk'ün bir Almanya seyahatinde binmek istedigi uçagın düsmesinden sonra uçaga binmedigini belirtti. Afyoncu, "O olaydan sonra Atatürk'ün hiç uçaga bindigine dair bir bilgi ortaya çıkmıs degildir" dedi.
İÇiNDEKi O SESi DiNLEDi
Mustafa Kemal Atatürk, son Osmanlı Padîsahları'ndan olan Mehmet Resat ile Almanya'ya gitmisti. Askeri üsler gezilirken, bir askeri üsse sereflerine uçaklarla gösteriler yapılacaktı. Birinci Dünya Savası öncesi 1910 yıllarında uçaklar az çok gelisme göstermisti. Askeri üsse gösteri yapacak olan uçaklardan birine de Atatürk'ün binmesi kararlastırılmıstı. Planlanan törende zamanı gelince Atatürk, uçaga dogru ilerlemeye basladı... Ancak bir anda geri dönerek uçaga binmekten vazgeçtigini söyler. Bütün ısrarlara ragmen Atatürk fikrinden vazgeçmez. Onun yerine bir Alman subayı uçaga biner. Uçak havalandıktan bir müddet sonra arızalanarak düser. İçindeki Alman subayı ölür!... Atatürk uçaga niçin binmek istemedigini açıklanamamıstır. O sadece içindeki sese her zaman oldugu gibi kulak vermis ve mutlak bir ölümden dönmüstür