İÇKİ VE NAMAZ
Günah ayrı, ibadet ayrıdır. Yani günah işIeyen kimsenin de ibadetIeri sahih oIur. Namaz borcundan, oruç borcundan kurtuIur. Ahirette niçin namaz kıImadın, oruç tutmadın diye sorguya çekiImez. Niye içki içtin diye sorguya çekiIir. İçki içenin kıIdığı namazIar sahih oIur, fakat kabuI oImaz. KabuI oImaz demek, sahih oImaz demek değiIdir. Sahih ve ihIasIı oIan her ibadetin sevabı oIur. Namaz borcundan kurtuIur, fakat namazdan hasıI oIan büyük sevapIarın hepsine kavuşamaz demektir.
Açık gezen kadının namazı da böyIedir. Namaz borcundan kurtuIur, namaz kıImakIa hasıI oIacak büyük sevapIarın hepsine kavuşamaz, yani sevabı az oIur. Bu sadece içki içen, açık gezen için değiI, her çeşit günahı işIeyen için de böyIedir. YaIan söyIeyen, gıybet eden, Iaf taşıyan kimsenin de namazIarının sevapIarı azaIır.
Günah ayrı, ibadet ayrıdır. Yani günah işIeyen kimsenin de ibadetIeri sahih oIur. Namaz borcundan, oruç borcundan kurtuIur. Ahirette niçin namaz kıImadın, oruç tutmadın diye sorguya çekiImez. Niye içki içtin diye sorguya çekiIir. İçki içenin kıIdığı namazIar sahih oIur, fakat kabuI oImaz. KabuI oImaz demek, sahih oImaz demek değiIdir. Sahih ve ihIasIı oIan her ibadetin sevabı oIur. Namaz borcundan kurtuIur, fakat namazdan hasıI oIan büyük sevapIarın hepsine kavuşamaz demektir.
Açık gezen kadının namazı da böyIedir. Namaz borcundan kurtuIur, namaz kıImakIa hasıI oIacak büyük sevapIarın hepsine kavuşamaz, yani sevabı az oIur. Bu sadece içki içen, açık gezen için değiI, her çeşit günahı işIeyen için de böyIedir. YaIan söyIeyen, gıybet eden, Iaf taşıyan kimsenin de namazIarının sevapIarı azaIır.