Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Hürmeti Musahara

Kaf_Dağı

MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    9 May 2015
  • Mesajlar
    267
  • MFC Puanı
    49
"Zina, nikâh yasaklığını gerektiren sebeplerden birisidir. Binaenaleyh, her kim bir kadınla zina yaparsa, yahut nikâhlısı zannederek onunla cinsel ilişkide bulunursa, bu erkeğe o kadının usul ve furuu yani annesi, annesinin annesinin annesi kızları, kızlarının kızları... ve yine bu kadına da o erkeğin babası, babasının babası..., oğlu, oğlunun oğlu... haram olur.
•Cinsel arzu isteği ile her iki tarafda meydana gelen öpme, sıkma ve benzeri davranışlar ve cinsel aletin iç kısmına şehvetle bakmak birbirlerine usul ve furularının nikâhlarını haram kılan sebeplerdendirler.
Bu hususla ilgili olarak Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
"Her kim bir kadınla zina ederse, onun anası ve kızı kendisine haram olur."
Diğer bir hadis-i şerifde ise şöyle buyurulmuştur:
"Her kim şehvetle (cinsel arzu ile) bir kadının cinsel organının iç kısmına bakarsa, bu kadının anası ve kızı ona, ve o kadın da bu kişinin oğluna ve babasına haram olur." (1)
•Hürmet-i müsahere denilen ve nikâhı haram kılacak derecede olan şehvet ölçüsü:
Bu ölçü, öpme, sıkma, kucaklaşma gibi durumlarda, cinsel aletin kalkması ve uyanmasıdır. Uyanık halde ise, bu halin artmasıdır.
Aleti kesik veya sakat olan kimsede ise kalbinde cinsel arzunun harekete geçmesidir. Şayet daha önceden kalbinde böyle bir hareket bulunuyordu ise, bunun artmasıdır.
•Şehvetin yalnız bir tarafda bulunması yeterlidir.
Ancak şu var ki, öpme ve sıkma gibi durumlarda sıcaklığın vücuda ulaşmasını önleyecek derecede bir perde bulunursa, veyahut şehvetle ilgili olan bu durumlar meydana geldiği sırada inzal vaki olursa, nikâhı yasaklayan hürmet sabit olmaz. Lakin perde ince olup sıcaklığın vücuda ulaşmasına mani olamazsa, yine hürmet sabit olur.
•Bir kimse, hanımının süt kızını veya süt anasını şehvetle sıksa, karısı kendisine haram olur. (2)
Bir kimse, bilerek veya bilmeyerek kayın validesi ile ilişkide bulunsa, nikâhı fesh olur. Artık ebedi olarak o kadının kızı ile evlenemez.
Ve yine kayın validesini şehvetle öpse, nikâh yine fesh olur. Yani ortadan kalkar.
•Bir kimse, her hangi bir yanlışlıkla üvey kızı ile cinsel ilişkide bulunursa veya şehvetle öpme, sıkma gibi durumlar meydana gelse, nikâh feshedilir. Artık o kızın anası bu erkeğe ebedi olarak haram olur.
•Bir kimse, her hangi bir şüphe veya yanlışlıkla oğlunun hamını ile cinsel ilişkide bulunmuş olsa, veya onunla öpme, sıkma gibi şehvetle ilgili durumlar meydana gelse, yine nikâhı fesh olur. Artık kendi hanımından ayrılması gerekir. (3)
•Bir erkek cinsel arzu ve istekle bir kadının elini tutup öpmek istese de sonra öpmese bile yine nikâhı haram kılan hüküm sabit olur. (4)
Bir kadının şehvetle saçını tutmadaki hüküm de aynen böyledir.
Hürmet-i müsahere denilen bu nikâh yasaklığına sebep olan, zina, öpme, sıkma, kucaklaşma ve benzeri davranışların, bilerek veya bilmeyerek, kendi isteği ile veya zorlanarak, hata ile veya unutularak, uykuda iken veya uyanıkken, ayık iken veya sarhoş iken, ergenlik çağında iken veyahut buna yakın sayılan murahiklik çağında iken meydana gelmesinde hiç bir fark yoktur. Bu durumların her birinde hürmet-i müsahere sabit olur." (Emekli Müftü Ali Küçüker, İzahlı İslam İlmihali, sh:588-589)
•
"Hürmet-i Musahara: Hısımlıktan meydana gelen haramlık demektir. Bu hısımlık hakiki olur bir de hükmi olur. İkisinde de haramlık meydana gelir. Hakiki hısımlık "Evlenilmesi haram olan kadınlar" bölümünde geçti. Hükmi hısımlılık ise aşağıda açıklanacaktır. Bu mes'eleler az da olsa Müslümanların başına gelen olaylardır. Çünkü zaman zaman sorulan bir mesele bu. Ayrıca şunu da belirtelim ki, bu konular takva konuları,teferruata ait konular değil, farz veya aksine haram olan şer'i meselelerdir. Müslümanların bu konuda çok dikkatli olmaları gerekir.
Hanefi müçtehitleri "Hürmet-i Müsahere" ile ilgili ayet ve hadislerden aşağıdaki hükümleri çıkarmışlardır: Hanefi mezhebine göre "Hurmet-i musahara" şöyle tarif edilir: "Birbiriyle cinsel ilişkide bulunan yahut derileri çıplak olarak veya vücut sıcaklığını hissettirecek kadar ince bir elbisenin üstünden birbirine değip şehvet duyan yahut birbirinin cinsel organını açıkça görüp (kıl bitim yerini görmek yeterli değil) şehvet duyarlarsa 'Hurmet-i Musahara' meydana gelir." Cinsel ilişkiyle meydana gelen "hürmet-i müsahere" şehvetle dokunmak, öpmek ve şehvetle cinsel organa bakmakla da meydana gelir. Hürmet-i müsahere açısından erkeğin şehvetle kadını öpmesi, kadının erkeği şehvetle öpmesi gibidir. (72)
Yani sanki birbiriyle karı-koca olmuş gibi birbirlerinin büyükleri ve küçükleri kendilerine haram olur. Hükmi bir hısımlılık meydana gelir. Kısaca bazı örnekler verelim.
• Bir kimse şehvetle kayın validesinin veya kayın pederinin elini tutarsa eşi ona haram olur.
•Bir erkek kayın validesinin veya bir kadın kayınpederinin elini tutup bu sebeple her ikisinde veya birinde şehvet hissi doğarsa eşlerin kocaları kendilerine haram olur, nikah gider.(73)
Şehvetin ölçüsü:Yalnız aklından kötü birşey geçirmek değil, erkeğin cinsel organının canlanması, kadın ve yaşlının kalbinin meyletmesi. (74)
Bu haramın oluşması için, kendine dokunan veya cinsel organına bakılan kişinin "müştehat" olması şarttır. Dokuz yaşından aşağı olan çocuklar müştehat değildir.(75)
Bu dokunuşun veya bakışın,bilerek, sehven hataen veya zorla oluşu arasında hiçbir fark yoktur. Hepsinde "Hürmet-i Müsahere" gerçekleşir. (76)
Cinsel organa bakmanın ölçüsü: Cinsel organın açıkça görünmesi şarttır. Yalnız kıl mahallini görmek yeterli değil. Ayakta duran bir kadının değil de dizlerini dikerek oturan kadının cinsel organına şehvetle bakılırsa "Hürmet-i Musahara" gcrçekleşir.(77) Yine oturan kadının cinsel organına cam veya çok ince bir perde arkasından bakmak yahut su içinde bakmakla da "Hürmet-i müsahere" gerçekleşir. Suya veya aynaya akseden cinsel organa bakmak "Hürmeti müsahere'yi gerçekleştirmez.(78) Ayakta duran erkeğin cinsel organına bakmak haramlığı gerçekleştirir.
•Öz oğlunun veya öz kızının cinsel organına bakarsa:
Kadın dokuz yaşını geçmiş oğlunun cinsel organına bakıp belirtilen ölçü içinde şehvet duyarsa kocası kendisine haram olur. Yine erkek öz kızının cinsel organına bakıp şehvet duyarsa karısı kendisine haram olur. (79)
•Öz oğluna veya kızına şehvetle dokunursa:
Kadın belirtilen şartlara haiz oğlunun vücuduna çıplak bir şekilde şehvetle dokunursa veya gece bilmeyerek kocası zannederek dokunur, öper veya çimdiklerse kocası kendisine haram olur. Yine erkek karısı olduğunu zannederek veya bilerek şehvetle kızına dokunur, öper veya çimdiklerse karısı kendisine haram olur.(80)
•Kayınpeder şehvetle gelinini öpse nikah gider mi?
Eğer bir erkek, oğlunun karısını şehvetle öpse veya şehvetle dokunsa o kadın, yani gelini kocasına haram olur. "Hürmet-i müsahere" gerçekleşir. Eğer bir erkek, şehvetle babasının karısını, yani üvey annesini öpse veya oğlunun karısını şehvetle öpse hürmet-i müsahere gerçekleşir. Ancak şehvet konusunda tartışma çıkarsa, bu kadınların kocalarının sözüne bakılır. Eğer kocaları şehveti tasdik ederlerse "Hürmet-i Müsahere" meydana geldiğinden ayrılmaları gerekir. (81)
•Gelin şehvetle kayınpederini öpse, dokunso nikah gider mi?
Celin şehvetle kayınpederini öpse veya şehvetle dokunsa yahut kayın pederinin cinsel organını açıkça görüp şehvetlense "Hürmet-İ Müsahere" gerçekleşir; kocası kendisine haram olur. (82)
•Damad şehvetle kayınvaledisini öpse nikah gider mi?
Eğer damad şehvetle kayınvalidesini öpse veya şehvetle ona dokunsa yahut cinsel organını görüp şehvetlense "Hürmet-i Müsahere" gerçekleşir; karısı kendisine haram olur. (83)
•Kayınvalide şehvetle damadını öpse nisah gider mi?
Eğer kayınvalide şehvetle damadını öpse veya şehvetle ona dokunsa yahut cinsel organını açıkça görüp şehvetlenirse "Hürmet-i müsahere" gerçekleşir; kızı damadına haram olur. (84)
•Yanaktan veya dudaktan öpmek:
Erkek eğer kayınvalidesini yanağından, dudağından şehvetsiz olarak öptüğünü söylese de "Hürmet-i müsahere" gerçekleşir, karısı kendisine haram olur. Çünkü bu şekilde öpmek genellikle şehvetten olur. (85) Boynuna sarılmak da öpmek gibidir. (86) Yanağı, dudağı, başı ve çeneyi öpmek de aynıdır. (87) "Hürmet-i müsahere"nin gerçekleşmesi için şehvet şarttır.
Fıkıh kitaplarımız bu şartı ya açıktan koşar veya biraz önce verdiğimiz kaynakta olduğu gibi "dudaktan ve yanaktan öpmek genellikle şehvetten olur" şeklinde şehvet kaydını koymuştur. Şehvetin her iki tarafta bulunması şart değildir. Taraflardan birinde şehvet meydana gelmesi yeterlidir.
•Büyük hadis ve fıkıh alimi Bedreddin Ayni "Hidaye" isimli muteber fıkıh kitabına yazdığı şerhte "Hürmet-i musahere" ile ilgili yukardaki bilgileri verdikten sonra konu ile ilgili iki hadis kaydediyor: Ümm-i Hani'nin rivayet ettiği hadis-i şerifte Allah Rasulu şöyle buyuruyor: "Bir erkek bir kadının avret mahalline bakarsa, o kadının annesi ve kızı bakan erkeğe haram olur" (88)
•Yine Ibni Ebi Şeybe ve İbn-i Ömer'in rivayet ettiği bir hadis-i şerif de Allah Rasulu şöyle buyuruyor.
"Bir erkek bir kadınla ilişki kurarsa veya şehvetle onu öper yahut şehvetle ona dokunursa veya şehvetle avret mahalline bakarsa, kadın o erkeğin babasına ve oğluna haram olur." (89)
İslam aile hukuku ile ilgili bu meseleler böyle pekçok kaynak eserde geçmektedir. Ancak bu hükümler kitapların içinde kalmıştır. Müslümanlar aile hukuku ile ilgili konularda bile İslam aile hukukuna değil, İsviçre Medeni Kanununa uymuşlardır. Konu ile ilgili İslami hükümleri gözardı etmişlerdir.
Günümüzde bu fıkıh meseleleri unutulduğu için, bugünkü bazı müslümanlara bu hükümler çok ağır gelmektedir. Bu İslami hükümler ihmal edildiği içindir ki, bugün yakınları tarafından cinsel tacize ve tecavüze maruz kalan pek çok insan meydana çıkmıştır. Günümüzde bu olaya daha çok "enses" denmektedir.
Konuyu daha iyi anlamanız için "Hürmet-i musahere" bölümünü baştan beri iyice okuyup incelemek gerekir.
•Göğüs ve cinsel organa tutmak:
Eğer erkek, bir kadının göğüs ve cinsel organına tutar da şehvetle tutmadığını iddia etse bile hürmet sabit olur.
Yine bir kadın erkeğin cinsel organına tutup şehvetsiz olduğunu iddia etse bile "Hürmet-i musahere" gerçekleşir. Ancak bu tutuşun çıplak olması gerekir, sıcaklığı hissedecek derecede olan ince bir elbise üstünden olursa yine "Hürmet-i musahere" gerçekleşir. (90) (Rauf Pehlivan, Büyük Kadın İlmihali, sh: 392-396)
KAYNAKLAR
1-El- İhtiyar, 3/88
2-lstılahat-ı Fıkhiyye Kamusu, c.2, S: 86
3- Aynı eser, c.2, s. 183
4- El-İhtiyar, 3/89
.................................................. ......
70- Cevhere:2/30 Lübab:2/30
71- Cevhere:2/30 Lübab:2/30
72- Serahsi 4/207. Dureru'l-Hukkam:l/330 Cevhere :2/5 Lübab:2/5 Damad:l/212 Fetavayi Hindiyye:1/274.Fetavay-ı Kadıhan:2/360.
73- Serahsi, 4/207, Dureru'l-Hukkam:l/330 Damad:l/212 Cevhere.2/6
74- Serahsi, 4/207, Dureru'l-Hukkam:l/330 Damad:l/212 Cevhere.2/6
75- Serahsi, 4/207, Dudedul-Hukkanv.l/330 Damad:l/212 Cevhere^
76- Serahsi, 4/207, Dureru'l-Hukkam:I/330 Damad:,/212 Cevhere.2/6
77- Serahsi, 4/207, Fetava-i Kadıhan: 1/360.
78- Serahsi, 4/207, Dureru'l-Hukkam: 1/330 Damad: 1/212 Fetava-i Kadıhan: 1/360.
79- Serahsi, 4/207, Cevhere, 2/5 Lübab: 2/5, Fetava-i Kadıhan: 1 /360.
80- Serahsi, 4/207, Durreru'l-Hukkam: 1 /330, Damad: 1 /212, Fetava-i Hindiyye: I /275.
81- Fetava-i Abdıırrahim: 141 Fetava-i Hindiyye: 1/275.
82- Serahsi, 4/208, Ayni, Binaye: 2/41, Kasani: 2/260, Mehmed Zihni, Nimet-i İslam, Münakehat: 20.
83- Serahsi, 4/208, Ayni, Binaye: 2/41,Kasani: 2/260.
84- Serahsi, 4/208, Ayni, Binaye: 2/41, Kasani: 2/260.
85- Dureru'l-Hukkam: 1/330 Damad: 1/212 Fetava-ı Hindiyye. 1/275.
86- Dureru'l-Hukkam: 1/330 Damad: 1/212 Fetava-ı Hindiyye: V275.
87- Dureru'l Hukkam: 1/330 Damad 1/212 Fetava-ı Hindiyye: 1/275.
88- Ayni, Binaye Alali-Hidaye: 2/41.
89- Ayni, Binaye Alali Hidaye: 2/41.
90- Fetava-i Hindiyye: 1 /276.
 
Üst Alt