-
- Üyelik Tarihi
- 11 Tem 2010
-
- Mesajlar
- 1,232
-
- MFC Puanı
- 23
İsteyen araç sahibine nakit, isteyen araç sahibine vergi indirimi sağlayan teşvik paketi yolda!
Star gazetesinin yaptığı habere göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 22 yaş üstü kamyon, kamyonet, otobüs, minibüs, tanker ve çekicilerin hurdaya ayrılmasına ilişkin uygulama kapsamında bugüne kadar hurda müdürlüklerine teslim edilen 118 bin 555 araç için 581 milyon 894 bin 487 lira ödeme yaptı.
Kara yollarında güvenliğin artırılması, çevre kirliliğinin önlenmesi ve nakliye piyasasında fiyat dengesinin sağlanması amacıyla Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğünün, 1990 ve öncesi yıllarda trafiğe çıkan kamyon, kamyonet, otobüs, minibüs, tanker ve çekicilerin hurdaya ayrılmasına yönelik çalışması sona erdi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, yaptığı açıklamada, ekonomik ve teknik ömrünü dolduran araçları, gönüllülük esasına göre trafikten ve piyasadan çekmeyi amaçladıklarını belirterek, bu araçların, eski teknolojiye sahip olmaları nedeniyle güvenlik bakımından da risk taşıdıklarını kaydetti.
Trafik güvenliğinin yanı sıra adil rekabet ortamının sağlanması ve çevreyi korumak için böyle bir uygulama başlattıklarını ifade eden Aydın, uygulamanın sona erdiği 31 Aralık 2013 tarihine kadar yaklaşık 120 bin aracın hurdaya ayrıldığını bildirdi.
Hurda araç alımıyla ilgili yeni çalışmanın sürdüğünü anlatan Aydın, hurda araç alımı için yeni uygulamanın bu yıl yeniden başlatılmasının planlandığını söyledi.
HEDEF 350 BİN TİCARİ ARACI PİYASADAN TOPLAMAK
Aydın, 1985 model ve öncesi 75 bin 365 aracı daha önce piyasadan topladıklarını ifade ederek, "Son tebliğimiz kapsamında bu rakama 43 bin 190 ilave teslimat oldu. Söz konusu kapsama giren yaklaşık 500 bin araç sicilde gözüküyor ama piyasada gerçekte o kadar araç yok. 2023 yılına kadar hedefimiz 22 yaş üzerindeki 350 bin ticari aracı piyasadan toplamak' dedi. Ödemesi yapılarak piyasadan çekilen araçlar içinde kamyonların 66 bin 148 ile en fazla hurdaya ayrılan araç olduğuna dikkati çeken Aydın, bunları 31 bin 644 ile kamyonetlerin, 9 bin 526 ile otobüslerin, 5 bin 205 ile minibüslerin izlediğini söyledi.
Aydın, 4 bin 225 çekici ile bin 807 tankerin de hurdaya ayrıldığını ifade etti. Hurdaya ayrılan araçların en önemli katkısının trafikteki can ve mal güvenliğinin sağlanması olduğunu dile getiren Aydın, ayrıca bu sayede atıl kapasitenin azalacağını, ekonomik verimli, kaliteli ve daha güvenli taşımacılık ile Türkiye'deki demir-çelik üreticilerinin hurda ihtiyacının iç piyasadan sağlanmasına katkı sunulacağını vurguladı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, geçen yıl yürürlüğe giren uygulama kapsamında, söz konusu araçların hurdaya ayrıldıktan sonra tekrar kullanılmaması için MKEK ile protokol imzaladı. Emniyet Genel Müdürlüğünde hurdaya ayrılacak araçlar kategorisinde kayıtlı yaklaşık 181 bin 283 kamyon, 213 bin 977 kamyonet, 52 bin 157 minibüs, 30 bin 850 otobüs ve 8 bin 159 özel amaçlı olmak üzere 486 bin 426 araç bulunuyor.
Araçlar, MKEK Hurda İşletmesi Müdürlüğünün Kırıkkale, İzmir Aliağa ve Kocaeli Seymen'deki tesislerinde parçalanıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının hurdaya ayrılacak araç sahiplerine 2015 yılı sonuna kadar ödeyeceği tutarın toplamda 950 milyon liraya ulaşması bekleniyor. 700 TESLİM NOKTASI VAR Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Emniyet Genel Müdürlüğü’nün ortak veri sistemi olan “Ömrünü Tamamlamış Veri Sistemi” ile hurdaya alınan araçlar kayıt altına alınıyor.
Hurdaya ayrılan araçlar, bakanlıktan Çevre Lisansı veya Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden teslim yeri izni almış tesislere veriliyor. Türkiye’de Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri’nden izin almış 700 teslim noktası ve Bakanlıktan lisanslı 96 geçici depolama tesisi bulunuyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı verilerine göre, 2013 yılında 10 bin 560 araç hurdaya ayrıldı. Hurdaya ayrılan araçlardan 3 bin 200 tonluk malzeme tekrar kullanıldı, bin 850 ton metal ve plastik geri kazanıldı.
Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, hurda araçlardan ekonomiye 2013 yılında yaklaşık 58 milyon TL katma değer sağlandığını belirtti. Ömrünü tamamlamış araçlar lisanslı tesislere teslim edilerek “ÖTA Veri Sistemi”ne kaydediliyor. Kayıt altına alınan araçların sahiplerine “Araç Kayıttan Düşme ve Bertaraf Formu” veriliyor. Aracını sisteme kaydettirmeyenler, araç kayıttan düşme ve bertaraf formunu almayanlar, aracının vergisini ödemeye devam ediyor.
Hurda teşviğine ilişkin bir soru üzerine ise Bakan Işık, “KOBİ’lere teşvik ile ilgili hükümetimiz sürekli KOBİ’lere teşviki gündemde tutan bir anlayışa sahip. Biz daha iyisini nasıl yaparız diye gündem yapan bir iktidarız. Gerektiği anda gerekli adımların atılacağına hiç kimsenin tereddüdü olmasın. Ama takdir edersiniz ki somut adımlar atma noktasında açıklamalar koordinasyon içerisinde yapılır.
Bununla ilgili çalışmalar mutlaka vardır. Hangi dönemde devreye gireceği kararını ben tek başına veremem. İlgili arkadaşlar yapılan çalışmaların sonucunda çalışmaları açıklar. Hurda teşviki ile traktör Tarım Bakanlığı alanında, kamyon ve otobüsçülerle ilgili Ulaştırma Bakanlığı alanında, otomobil ile ilgili sorumluluk bizim bakanlığımızda. Biz bu noktada farklı bir ihtiyaç oluşması durumunda farklı adımlar atabiliriz. Şu andaki kararımız hazineye ek bir yük getirmeden sektörün ve bakanlığın kendi imkanları ile mekanizmayı çalıştırmasıdır. Maliyeden yeni bir kaynak isteyerek şu anda hurda teşviki oluşturmayı Sayın Bakanımız ve Başbakanımızla istişare ederiz” şeklinde konuştu.
20 YAŞIN ÜZERİNDEKİ ARAÇLAR
Kamu kurum kuruluşları ve otomotiv sanayi temsilcileri katılımı ile yapılan çalışmalarda özellikle 20 yaşın üzerindeki aracını teslim edenlere belli bir nakit desteği, ikinci el araç alımında kredi faiz desteği gibi birtakım destek unsurları üzerinde durulduğu vurgulandı. Ancak bu uygulamanın genel hatlarının 2014 yılı içinde netleştirilmesinin planlandığı açıklandı.
SADECE BİNEK ARAÇLAR!
Yine yapılan çalışmalarda genel olarak hurda teşvikinin 'binek araçlara' verilmesi üzerinde durulduğu belirtildi. "Bunun yanı sıra, bahse konu hurda teşviki uygulaması sırasında diğer ilgili Bakanlıkların da sorumluluk paylaşımı olacaktır" denildi. Binek (Mı kategorisi) ve hafif ticari (Nı kategorisi) araçların hurdaya ayrılması, bu araçların geri dönüşümlerinin nasıl sağlanacağı, bu geri dönüşümü yapacak kuruluşların taşıması gereken şartlar gibi kuralların "Ömrünü Tamamlamış Araçların Kontrolü Yönetmeliği" ile belirlendiği anımsatıldı. Türkiye genelinde hurda araç alımı yapma konusunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığından izinli, 700 tane ömrünü tamamlamış araç teslim yeri; araç arındırma ve söküm işlemlerini gerçekleştiren 87 geçici depolama alanı bulunduğu vurgulandı. "Bu tesislerden 8 tanesi aynı zamanda araçlardan malzeme geri kazanımı gerçekleştiren entegre işleme tesisidir" denildi.
Hurda araç için zaman kaybı yok
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Halil Mazıcıoğlu, hurda araçların tasfiyesi ve sahiplerinin mağduriyetini önlemek için çıkarılan kanundan vakit kaybetmeden faydalanılmasını gerektiğini söyledi.
Mazıcıoğlu, hurda araçların tasfiyesi yönünde gelen talep üzerine yasa çıkartıldığını belirtti.
Hurda araçların 2014 sonuna kadar elden çıkarılması gerektiğini belirten Mazıcıoğlu, şöyle konuştu:
"Bu yıl sonunda hurda araçlarla ilgili dönem bitiyor. Yasadan yararlanmak isteyenler hurda araçları bir an önce ellerinden çıkarsın. Model yılı 1990 ve öncesine ait hurda aracı bulunanlar, yıl sonuna kayıt ve tescillerinin silinmesi ve hurdaya çıkarılması için İl Özel İdarelerine bedelsiz teslim etmeleri gerekiyor. İnsanlar bu konuda çok şikayetçi, 'arabayı satsak vergi cezasını ödemiyor' diyorlardı. Hurda araçların tasfiyesi ve sahiplerinin mağduriyetini önlemek için çıkarılan kanundan vakit kaybetmeden faydalanılması gerekiyor."
Mazıcıoğlu, yasal düzenlemeyi fırsat olarak değerlendirdiklerini ancak işlemleri yıl sonunu beklemeden yapılmasını beklediklerini dile getirdi.
Hurda araç devrinde işlemin hemen bitmediğine dikkati çeken Mazıcıoğlu, "Bunun işlem süresi var, haciz ve ipoteklerinin kaldırılması gerekiyor. Araç sahipleri, emniyet müdürlüklerinde trafik tescil bürolarına uğrayarak gerekli işlemleri yapacaklar. Ardından İl Özel İdaresi ve Makine Kimya Enstitüsünün hurda alım noktalarına teslim edilecek" dedi.
Mazıcıoğlu, model yılı 1990 ve daha eski olan araçların tüm borçlarının silineceğini, 2000 model ve üstü araçların biriken vergilerinin ise 4'te birinin ödeneceğini kaydetti.
Hurda teşviğine ilişkin bir soru üzerine ise Bakan Işık, “KOBİ’lere teşvik ile ilgili hükümetimiz sürekli KOBİ’lere teşviki gündemde tutan bir anlayışa sahip. Biz daha iyisini nasıl yaparız diye gündem yapan bir iktidarız. Gerektiği anda gerekli adımların atılacağına hiç kimsenin tereddüdü olmasın. Ama takdir edersiniz ki somut adımlar atma noktasında açıklamalar koordinasyon içerisinde yapılır.
Bununla ilgili çalışmalar mutlaka vardır. Hangi dönemde devreye gireceği kararını ben tek başına veremem. İlgili arkadaşlar yapılan çalışmaların sonucunda çalışmaları açıklar. Hurda teşviki ile traktör Tarım Bakanlığı alanında, kamyon ve otobüsçülerle ilgili Ulaştırma Bakanlığı alanında, otomobil ile ilgili sorumluluk bizim bakanlığımızda. Biz bu noktada farklı bir ihtiyaç oluşması durumunda farklı adımlar atabiliriz. Şu andaki kararımız hazineye ek bir yük getirmeden sektörün ve bakanlığın kendi imkanları ile mekanizmayı çalıştırmasıdır. Maliyeden yeni bir kaynak isteyerek şu anda hurda teşviki oluşturmayı Sayın Bakanımız ve Başbakanımızla istişare ederiz” şeklinde konuştu.
otomobilgazetesi
Star gazetesinin yaptığı habere göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 22 yaş üstü kamyon, kamyonet, otobüs, minibüs, tanker ve çekicilerin hurdaya ayrılmasına ilişkin uygulama kapsamında bugüne kadar hurda müdürlüklerine teslim edilen 118 bin 555 araç için 581 milyon 894 bin 487 lira ödeme yaptı.
Kara yollarında güvenliğin artırılması, çevre kirliliğinin önlenmesi ve nakliye piyasasında fiyat dengesinin sağlanması amacıyla Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğünün, 1990 ve öncesi yıllarda trafiğe çıkan kamyon, kamyonet, otobüs, minibüs, tanker ve çekicilerin hurdaya ayrılmasına yönelik çalışması sona erdi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, yaptığı açıklamada, ekonomik ve teknik ömrünü dolduran araçları, gönüllülük esasına göre trafikten ve piyasadan çekmeyi amaçladıklarını belirterek, bu araçların, eski teknolojiye sahip olmaları nedeniyle güvenlik bakımından da risk taşıdıklarını kaydetti.
Trafik güvenliğinin yanı sıra adil rekabet ortamının sağlanması ve çevreyi korumak için böyle bir uygulama başlattıklarını ifade eden Aydın, uygulamanın sona erdiği 31 Aralık 2013 tarihine kadar yaklaşık 120 bin aracın hurdaya ayrıldığını bildirdi.
Hurda araç alımıyla ilgili yeni çalışmanın sürdüğünü anlatan Aydın, hurda araç alımı için yeni uygulamanın bu yıl yeniden başlatılmasının planlandığını söyledi.
HEDEF 350 BİN TİCARİ ARACI PİYASADAN TOPLAMAK
Aydın, 1985 model ve öncesi 75 bin 365 aracı daha önce piyasadan topladıklarını ifade ederek, "Son tebliğimiz kapsamında bu rakama 43 bin 190 ilave teslimat oldu. Söz konusu kapsama giren yaklaşık 500 bin araç sicilde gözüküyor ama piyasada gerçekte o kadar araç yok. 2023 yılına kadar hedefimiz 22 yaş üzerindeki 350 bin ticari aracı piyasadan toplamak' dedi. Ödemesi yapılarak piyasadan çekilen araçlar içinde kamyonların 66 bin 148 ile en fazla hurdaya ayrılan araç olduğuna dikkati çeken Aydın, bunları 31 bin 644 ile kamyonetlerin, 9 bin 526 ile otobüslerin, 5 bin 205 ile minibüslerin izlediğini söyledi.
Aydın, 4 bin 225 çekici ile bin 807 tankerin de hurdaya ayrıldığını ifade etti. Hurdaya ayrılan araçların en önemli katkısının trafikteki can ve mal güvenliğinin sağlanması olduğunu dile getiren Aydın, ayrıca bu sayede atıl kapasitenin azalacağını, ekonomik verimli, kaliteli ve daha güvenli taşımacılık ile Türkiye'deki demir-çelik üreticilerinin hurda ihtiyacının iç piyasadan sağlanmasına katkı sunulacağını vurguladı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, geçen yıl yürürlüğe giren uygulama kapsamında, söz konusu araçların hurdaya ayrıldıktan sonra tekrar kullanılmaması için MKEK ile protokol imzaladı. Emniyet Genel Müdürlüğünde hurdaya ayrılacak araçlar kategorisinde kayıtlı yaklaşık 181 bin 283 kamyon, 213 bin 977 kamyonet, 52 bin 157 minibüs, 30 bin 850 otobüs ve 8 bin 159 özel amaçlı olmak üzere 486 bin 426 araç bulunuyor.
Araçlar, MKEK Hurda İşletmesi Müdürlüğünün Kırıkkale, İzmir Aliağa ve Kocaeli Seymen'deki tesislerinde parçalanıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının hurdaya ayrılacak araç sahiplerine 2015 yılı sonuna kadar ödeyeceği tutarın toplamda 950 milyon liraya ulaşması bekleniyor. 700 TESLİM NOKTASI VAR Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Emniyet Genel Müdürlüğü’nün ortak veri sistemi olan “Ömrünü Tamamlamış Veri Sistemi” ile hurdaya alınan araçlar kayıt altına alınıyor.
Hurdaya ayrılan araçlar, bakanlıktan Çevre Lisansı veya Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden teslim yeri izni almış tesislere veriliyor. Türkiye’de Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri’nden izin almış 700 teslim noktası ve Bakanlıktan lisanslı 96 geçici depolama tesisi bulunuyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı verilerine göre, 2013 yılında 10 bin 560 araç hurdaya ayrıldı. Hurdaya ayrılan araçlardan 3 bin 200 tonluk malzeme tekrar kullanıldı, bin 850 ton metal ve plastik geri kazanıldı.
Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, hurda araçlardan ekonomiye 2013 yılında yaklaşık 58 milyon TL katma değer sağlandığını belirtti. Ömrünü tamamlamış araçlar lisanslı tesislere teslim edilerek “ÖTA Veri Sistemi”ne kaydediliyor. Kayıt altına alınan araçların sahiplerine “Araç Kayıttan Düşme ve Bertaraf Formu” veriliyor. Aracını sisteme kaydettirmeyenler, araç kayıttan düşme ve bertaraf formunu almayanlar, aracının vergisini ödemeye devam ediyor.
Hurda teşviğine ilişkin bir soru üzerine ise Bakan Işık, “KOBİ’lere teşvik ile ilgili hükümetimiz sürekli KOBİ’lere teşviki gündemde tutan bir anlayışa sahip. Biz daha iyisini nasıl yaparız diye gündem yapan bir iktidarız. Gerektiği anda gerekli adımların atılacağına hiç kimsenin tereddüdü olmasın. Ama takdir edersiniz ki somut adımlar atma noktasında açıklamalar koordinasyon içerisinde yapılır.
Bununla ilgili çalışmalar mutlaka vardır. Hangi dönemde devreye gireceği kararını ben tek başına veremem. İlgili arkadaşlar yapılan çalışmaların sonucunda çalışmaları açıklar. Hurda teşviki ile traktör Tarım Bakanlığı alanında, kamyon ve otobüsçülerle ilgili Ulaştırma Bakanlığı alanında, otomobil ile ilgili sorumluluk bizim bakanlığımızda. Biz bu noktada farklı bir ihtiyaç oluşması durumunda farklı adımlar atabiliriz. Şu andaki kararımız hazineye ek bir yük getirmeden sektörün ve bakanlığın kendi imkanları ile mekanizmayı çalıştırmasıdır. Maliyeden yeni bir kaynak isteyerek şu anda hurda teşviki oluşturmayı Sayın Bakanımız ve Başbakanımızla istişare ederiz” şeklinde konuştu.
20 YAŞIN ÜZERİNDEKİ ARAÇLAR
Kamu kurum kuruluşları ve otomotiv sanayi temsilcileri katılımı ile yapılan çalışmalarda özellikle 20 yaşın üzerindeki aracını teslim edenlere belli bir nakit desteği, ikinci el araç alımında kredi faiz desteği gibi birtakım destek unsurları üzerinde durulduğu vurgulandı. Ancak bu uygulamanın genel hatlarının 2014 yılı içinde netleştirilmesinin planlandığı açıklandı.
SADECE BİNEK ARAÇLAR!
Yine yapılan çalışmalarda genel olarak hurda teşvikinin 'binek araçlara' verilmesi üzerinde durulduğu belirtildi. "Bunun yanı sıra, bahse konu hurda teşviki uygulaması sırasında diğer ilgili Bakanlıkların da sorumluluk paylaşımı olacaktır" denildi. Binek (Mı kategorisi) ve hafif ticari (Nı kategorisi) araçların hurdaya ayrılması, bu araçların geri dönüşümlerinin nasıl sağlanacağı, bu geri dönüşümü yapacak kuruluşların taşıması gereken şartlar gibi kuralların "Ömrünü Tamamlamış Araçların Kontrolü Yönetmeliği" ile belirlendiği anımsatıldı. Türkiye genelinde hurda araç alımı yapma konusunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığından izinli, 700 tane ömrünü tamamlamış araç teslim yeri; araç arındırma ve söküm işlemlerini gerçekleştiren 87 geçici depolama alanı bulunduğu vurgulandı. "Bu tesislerden 8 tanesi aynı zamanda araçlardan malzeme geri kazanımı gerçekleştiren entegre işleme tesisidir" denildi.
Hurda araç için zaman kaybı yok
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Halil Mazıcıoğlu, hurda araçların tasfiyesi ve sahiplerinin mağduriyetini önlemek için çıkarılan kanundan vakit kaybetmeden faydalanılmasını gerektiğini söyledi.
Mazıcıoğlu, hurda araçların tasfiyesi yönünde gelen talep üzerine yasa çıkartıldığını belirtti.
Hurda araçların 2014 sonuna kadar elden çıkarılması gerektiğini belirten Mazıcıoğlu, şöyle konuştu:
"Bu yıl sonunda hurda araçlarla ilgili dönem bitiyor. Yasadan yararlanmak isteyenler hurda araçları bir an önce ellerinden çıkarsın. Model yılı 1990 ve öncesine ait hurda aracı bulunanlar, yıl sonuna kayıt ve tescillerinin silinmesi ve hurdaya çıkarılması için İl Özel İdarelerine bedelsiz teslim etmeleri gerekiyor. İnsanlar bu konuda çok şikayetçi, 'arabayı satsak vergi cezasını ödemiyor' diyorlardı. Hurda araçların tasfiyesi ve sahiplerinin mağduriyetini önlemek için çıkarılan kanundan vakit kaybetmeden faydalanılması gerekiyor."
Mazıcıoğlu, yasal düzenlemeyi fırsat olarak değerlendirdiklerini ancak işlemleri yıl sonunu beklemeden yapılmasını beklediklerini dile getirdi.
Hurda araç devrinde işlemin hemen bitmediğine dikkati çeken Mazıcıoğlu, "Bunun işlem süresi var, haciz ve ipoteklerinin kaldırılması gerekiyor. Araç sahipleri, emniyet müdürlüklerinde trafik tescil bürolarına uğrayarak gerekli işlemleri yapacaklar. Ardından İl Özel İdaresi ve Makine Kimya Enstitüsünün hurda alım noktalarına teslim edilecek" dedi.
Mazıcıoğlu, model yılı 1990 ve daha eski olan araçların tüm borçlarının silineceğini, 2000 model ve üstü araçların biriken vergilerinin ise 4'te birinin ödeneceğini kaydetti.
Hurda teşviğine ilişkin bir soru üzerine ise Bakan Işık, “KOBİ’lere teşvik ile ilgili hükümetimiz sürekli KOBİ’lere teşviki gündemde tutan bir anlayışa sahip. Biz daha iyisini nasıl yaparız diye gündem yapan bir iktidarız. Gerektiği anda gerekli adımların atılacağına hiç kimsenin tereddüdü olmasın. Ama takdir edersiniz ki somut adımlar atma noktasında açıklamalar koordinasyon içerisinde yapılır.
Bununla ilgili çalışmalar mutlaka vardır. Hangi dönemde devreye gireceği kararını ben tek başına veremem. İlgili arkadaşlar yapılan çalışmaların sonucunda çalışmaları açıklar. Hurda teşviki ile traktör Tarım Bakanlığı alanında, kamyon ve otobüsçülerle ilgili Ulaştırma Bakanlığı alanında, otomobil ile ilgili sorumluluk bizim bakanlığımızda. Biz bu noktada farklı bir ihtiyaç oluşması durumunda farklı adımlar atabiliriz. Şu andaki kararımız hazineye ek bir yük getirmeden sektörün ve bakanlığın kendi imkanları ile mekanizmayı çalıştırmasıdır. Maliyeden yeni bir kaynak isteyerek şu anda hurda teşviki oluşturmayı Sayın Bakanımız ve Başbakanımızla istişare ederiz” şeklinde konuştu.
otomobilgazetesi