OBERON
MFC Üyesi
-
- Üyelik Tarihi
- 20 Kas 2016
-
- Mesajlar
- 3,156
-
- MFC Puanı
- 41
Ulaşımda ,endüstride ve evlerde hidrojen kullanımı aslında sanıldığı kadar yen değildir. Evlerde kullanılan havagazı aslında hidrojen ve karbondioksitin karışımıdır. Sanayide petrolün rafine edilmesinde, amonyak ve metanol üretiminde, metalürji ve gıda sektörlerinde kullanılmaktadır. Uzay mekiğinin roketlerinin yakıtı da hidrojendir.
Uygun şekilde depolandığı takdirde hidrojen , ister sıvı , ister gaz halde bulunsun yakıt olarak kullanılabilir. Otomobil üreticileri hidrojenle çalışan otomobiller geliştirmişlerdir. Hidrojen benzinden %50 daha verimli yanar. Ve daha az kirliliğe yol açar. Kirliliğin azaltılması için benzin, etanol, metanol ve doğalgazla karıştırılabilir. Tamamıyla hidrojen yakan bir motor sadece su ve az miktarda azot oksit üretecektir.
Yakıt pilleri , hidrojenin elde edilmesi için geliştirilen bir teknolojidir. Yakıt pillerinde elektroliz prosesi tersine çevrilerek, hidrojenle oksijen elektro-kimyasal bir prosesle birleştirilir. Bunun sonucu elektrik,su ve ısı açığa çıkar.
ABD’nin uzay programında , otomobil ve otobüsleri çalıştıracak güçte yakıt pilleri geliştirilmiştir ve çeşitli şirketler yakıt pilleri üzerine çalışmalara devam etmektedirler.
İkinci dünya uluslar arası enerji konferansında hidrojenin sekiz değişik uygulama alanı oluğunu ve çalışmaların bu alanlar içerisinde gerçekleştirildiği bildirilmiştir.
Bunlar:
Hidrojen Depolama
Atık Isı Depolama
Elektrik Depolama
Isıtma veya Soğutma
Elektrik Üretimi
Pompalama veya Basınçlama
Hidrojen Temizleme
Deteryum Ayırma
Hidrojenin taşıtlarda yakıt olarak kullanılabilmesi için önemli avantajlar olsa da, benzinin yerini alabilmesi için en azından 20 yıllık bir sürenin geçmesi gerektiği öngörülmektedir
Uygun şekilde depolandığı takdirde hidrojen , ister sıvı , ister gaz halde bulunsun yakıt olarak kullanılabilir. Otomobil üreticileri hidrojenle çalışan otomobiller geliştirmişlerdir. Hidrojen benzinden %50 daha verimli yanar. Ve daha az kirliliğe yol açar. Kirliliğin azaltılması için benzin, etanol, metanol ve doğalgazla karıştırılabilir. Tamamıyla hidrojen yakan bir motor sadece su ve az miktarda azot oksit üretecektir.
Yakıt pilleri , hidrojenin elde edilmesi için geliştirilen bir teknolojidir. Yakıt pillerinde elektroliz prosesi tersine çevrilerek, hidrojenle oksijen elektro-kimyasal bir prosesle birleştirilir. Bunun sonucu elektrik,su ve ısı açığa çıkar.
ABD’nin uzay programında , otomobil ve otobüsleri çalıştıracak güçte yakıt pilleri geliştirilmiştir ve çeşitli şirketler yakıt pilleri üzerine çalışmalara devam etmektedirler.
İkinci dünya uluslar arası enerji konferansında hidrojenin sekiz değişik uygulama alanı oluğunu ve çalışmaların bu alanlar içerisinde gerçekleştirildiği bildirilmiştir.
Bunlar:
Hidrojen Depolama
Atık Isı Depolama
Elektrik Depolama
Isıtma veya Soğutma
Elektrik Üretimi
Pompalama veya Basınçlama
Hidrojen Temizleme
Deteryum Ayırma
Hidrojenin taşıtlarda yakıt olarak kullanılabilmesi için önemli avantajlar olsa da, benzinin yerini alabilmesi için en azından 20 yıllık bir sürenin geçmesi gerektiği öngörülmektedir