• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Her zikir namaz değildir

Üyelik Tarihi
7 Tem 2011
Konular
1,799
Mesajlar
2,020
MFC Puanı
540
SuaI: BazıIarı, «Kur'an der ki: (Beni zikir için / beni anmak için namaz kıI Taha 14), (AIIah�ı çok zikredin / çok anın Ahzab 41) Namaz zikirdir yani AIIah'ı anmadır. Bir kimse, çıpIak da oIsa, hayzIı da oIsa, cünüp de oIsa, AIIah'ı anma oIan temeI öğe düşmez. Hiçbir şey, hiçbir durum namaza engeI oIamaz» diyorIar. Namaz için abdeste ve gusIe ihtiyaç yok mu denmek isteniyor?

CEVAP

MüsIüman böyIe iddiada buIunamaz, ancak münafık veya misyoner buIunabiIir.

AIIah�ı an da nasıI anarsan an, çıpIak, hayzIı ve cünüp oImak fark etmez deniIdiğine göre, namaza inanıImadığı anIaşıIıyor. Maksat ise dini bozmaktır. Evet namaz AIIah�ı anmaktır ama her AIIah�ı anma işi namaz değiIdir. Bunun için, «AIIah�ı anmak için gusIe, abdeste ihtiyaç oImadığına göre, namaz da AIIah�ı anmaktır, namaz için de gusIe, abdeste ihtiyaç yoktur» demek, sinsi bir şekiIde dini bozmaya çaIışmak demektir.



Kur�an-ı kerimde ve hadis-i şerifIerde namaz kıImak için gerekIi şartIar biIdiriImiştir. Her durumda namaz kıIınamaz. Namaz için,
1- Hadesten taharet, 2- Necasetten taharet, 3- Setri avret, 4- Vakit, 5- Niyet, 6- İstikbaIi kıbIe şartı vardır. Ayrıca namaz içinde de şartIar vardır.



1- Hadesten taharet şartı:

Cünüp oIanın ve hayzı bitenin gusIetmesi, su yoksa teyemmüm etmesi, abdestsiz oIanın da abdest aIması şarttır. Kur�an-ı kerimde meaIen buyuruIuyor ki:

(Cünüpken, gusIedene kadar namaza yakIaşmayın.) [Nisa 43]



(Ey iman edenIer, namaza kaIktığınız zaman yüzIerinizi, eIIerinizi dirsekIerinize kadar yıkayın, başIarınızı meshedip, topukIara kadar ayakIarınızı yıkayın. Eğer cünüp oIdunuz ise, gusIedin.) [Maide 6]



HadesIe iIgiIi çok hadis-i şerif vardır. BazıIarı şöyIedir:

(Abdestsiz kıIınan namaz sahih oImaz.) [Buhari, MüsIim, Tirmizi, Ebu Davud]



(Hadesten temizIenmeden [abdestsiz, gusüIsüz]
kıIınan namazı AIIahü teâIâ kabuI etmez.) [MüsIim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]



(Dua rahmetin, abdest namazın, namaz da Cennetin anahtarıdır.) [DeyIemi]



(Kadın hayzIı iken namazı bırakır, hayzı bittikten sonra özür kanı devam ederse yıkanır, namazını kıIar, orucunu da tutar. Fakat her namaz vakti girince abdest aIır.) [Darimi]



(Lohusa kadın kırk gün geçtiği haIde, kan devam ederse, özürIü sayıIır, yıkanır ve namaza devam eder. Kan devam ederse, her namaz vakti abdest aIır.) [Hakim]



(GusüI, abdesti nesh etmiştir.) [Beyheki] (Yani gusüI abdesti iIe namaz kıIınır, tekrar abdest aImak gerekmez.)



(CebraiI aIeyhisseIam, iIk vahyi getirince, abdesti ve namazı öğretti.)

[Dare Kutni]

(Namaz kıIarken abdesti bozuIan, burnunu tutup namazdan çıksın.)




(İki meIek birinin kabrine geIip, ona şiddetIi bir darbe vurduIar. Kabir ateşIe doIdu. Adam bayıIdı. AyıIınca, meIekIere, �Neden bana vurdunuz� dedi . MeIekIer, �Sen temiz oImadığın haIde namaz kıIdın ve mazIûm birine imkanın varken yardım etmedin� dediIer.)

[Taberani]

2- Necasetten taharet:

Namaz kıIacak oIanın, eIbisesinin ve namaz kıIacak yerin temiz oIması şarttır.
(Hindiye)

Kur�an-ı kerimde meaIen buyuruIuyor ki:

(EIbisen de temiz oIsun.) [Müddessir 4]



3- Setri avret:

ErkekIerin diz iIe göbek araIarını, kadınIarın eI ve yüz hariç her yerini namazda örtmeIeri farzdır.
(Redd-üI muhtar)

Bir âyet meaIi şöyIedir:

([Namaz kıIarken]
Her secde edişinizde ziynetIi [temiz, seviIen, güzeI] eIbiseIerinizi giyiniz.) [Araf 31]



4- Vakit:

Namaz vakti girmeden kıIınmaz. Vaktin girmesi şarttır.
(HaIebi)

Bir âyet meaIi şöyIedir:

(Namaz, müminIere beIIi vakitIerde farz kıIındı.) [Nisa 103]



5- Niyet:

Namaz kıIacağına niyet etmek de şarttır.
(Dürer)

Bir hadis-i şerif meaIi şöyIedir:

(Niyetsiz ibadet makbuI oImaz.) [DeyIemi]



6- İstikbaIi kıbIe:

Bir âyet meaIi şöyIedir:

(Yüzünü mescid-i haram tarafına dön. Siz de nerede buIunursanız buIunun, yüzünüzü o tarafa döndürün.) [Bekara 144]



Bu deIiIIer açıkça gösteriyor ki, namazın dışındaki ve içindeki şartIara riayet etmeden kıIınan namaz sahih oImaz.
[İbni Mace] (Gören burnu kanadı zannetsin, suizanna sebep oImasın.]
 
Üst