Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

#Help Kanalı yorumlar ve Mevcut Helper'lar Hakkında Yorumlarınız

NiQuiL

Olduğu kadar,olmadığı kader!
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    24 Tem 2015
  • Mesajlar
    594
  • MFC Puanı
    125
Merhaba Arkadaşlar;

-Biliyorsunuz ki yakın zaman da #Help departmanına katıldım, İrc benim için hiçbir zaman sohbet etmek vakit geçirmek amacında olmadı ilk günden bugüne daima bir katkım olsun diye bulundum.

- Biliriz ki Help departmanı o sunucunun,portalın vitrinidir.ve Helper'lar yardım etmekten kendisini Help'e adamaktan keyif alan insanlardır.

- Şuan mevcut Help kanalı ve Helperlar ile alakalı düşüncelerinizi merak ediyorum olumlu veya olumsuz eleştiriye açık bir şekilde.

- İyi bir Helper nasıl olmalıdır?
- Helper denince aklınıza gelenler?
- Help departmanında beklenen bir değişiklik olmalı mı?
- Sizce Helper'lar görevini layıkıyla yapıyor mu ?

- ... gibi ,
Katılımlarınızı temenni ediyorum ve Sefa HelpAsistan olarak seninde kişisel yorumlarını duymaktan onur duyarız.





 

DeStina

Her Nasip Vaktine Esirdir
MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    9 Haz 2015
  • Mesajlar
    12,474
  • MFC Puanı
    1,810
@Berkay yıllar önce bir yerde 3 yıl bayan helperlik yaptım. komut bilgi dışında da çok dert ve şikayetler gelirdi.. daha çok bayanlar gelirdi. gündüz gece kendimi güzin abla gibi hisettim. : )) Allah sabır versin zor yafs
 

NiQuiL

Olduğu kadar,olmadığı kader!
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    24 Tem 2015
  • Mesajlar
    594
  • MFC Puanı
    125
@Berkay yıllar önce bir yerde 3 yıl bayan helperlik yaptım. komut bilgi dışında da çok dert ve şikayetler gelirdi.. daha çok bayanlar gelirdi. gündüz gece kendimi güzin abla gibi hisettim. : )) Allah sabır versin zor yafs


Güzin abla gibi mi ? bunu da ilk defa duyuyorum zor olmuştur :D bak misa şuan ki mevcut biz Helper'lar o tip şeylerden bile keyf alıyoruz yeter ki konu yardım edebileceğimiz bir şey olsun :)
 

DeStina

Her Nasip Vaktine Esirdir
MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    9 Haz 2015
  • Mesajlar
    12,474
  • MFC Puanı
    1,810
Güzin abla gibi mi ? bunu da ilk defa duyuyorum zor olmuştur :D bak misa şuan ki mevcut biz Helper'lar o tip şeylerden bile keyf alıyoruz yeter ki konu yardım edebileceğimiz bir şey olsun :)

@Berkay yy sen ne anladın ki..Yıllar önce çok zordu : ) kimse yanasmazdı helperliğee ..şimdi siteler coğaldı zaten: )) userlere elbetekı bızde yardımcı olduk .gönüllü yaptık işimizi severek yaptık ki 3 yıl sürmüş: )) tek komut ezberlemek olmadı o dönemlerde . aile gibiydik . her seyde yardımlasmayı severdık .dost coktu.. userimize deger verdik bırakmadık. uselerimiz gelipte şikayetçi oldugu konuları çözmek için ta savcılığa kadar duyurduk userin derdi varsaaa hakkını korurduk sonucta sitemizde varsa olumlu olumsuz olay : ))şimdi böyle mı ya: ))ve tabeki dikkat kafa beyin işi bunlar yorulduk yani: ))
 

SqLine

MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    20 Ağu 2015
  • Mesajlar
    6
  • MFC Puanı
    0
Merhaba Arkadaşlar;

-Biliyorsunuz ki yakın zaman da #Help departmanına katıldım, İrc benim için hiçbir zaman sohbet etmek vakit geçirmek amacında olmadı ilk günden bugüne daima bir katkım olsun diye bulundum.

- Biliriz ki Help departmanı o sunucunun,portalın vitrinidir.ve Helper'lar yardım etmekten kendisini Help'e adamaktan keyif alan insanlardır.

- Şuan mevcut Help kanalı ve Helperlar ile alakalı düşüncelerinizi merak ediyorum olumlu veya olumsuz eleştiriye açık bir şekilde.

- İyi bir Helper nasıl olmalıdır?
- Helper denince aklınıza gelenler?
- Help departmanında beklenen bir değişiklik olmalı mı?
- Sizce Helper'lar görevini layıkıyla yapıyor mu ?

- ... gibi ,
Katılımlarınızı temenni ediyorum ve Sefa HelpAsistan olarak seninde kişisel yorumlarını duymaktan onur duyarız.






Öncelikle HELP Hayatında sana ve takım arkadaşlarına başarılar dilerim.

Sormuş olduğun sorulara cevap vermek isterim. HELPER Denildiğinde aklınıza gelen şeyler dediğinde. Help Yardım Helper ise yardımcı dolayısıyla kestirip atan değil, en anlaşılır dilde ne anlattığını bilen ve emin kişi anlamını taşır. Karşısında ona yöneltilmiş sorunun tabanına iner ve sorunu anladıktan sonra soruyu yönelten kişiye saygı ve mesafe çerçevesinde elinden geldiğince anlayabileceği şekilde komutu vererek olan sorunu en kestirme yönden çözen kişidir.

Help departmanında değişiklik olmalı mı sorusuna gelince.
Maalesef günümüzde eskiye nazaran help kanalı yeterince değerli gibi görünmüyor, bunun nedeni yazılan TCL'lerin kullanıcılara gereğinden fazla yardımcı olmaları ve yapmak istediklerini kısa kodlarla çözebilmeleri.
!komutlar dediğinizde bir kanalda kullanılacak ve işinize yarayan komutların bir çoğu bot tarafından sağlanıyor bu nedenle ben zaten Helper'e ihtiyaç duymadan sorunumu çözebiliyorum bilinci oluşuyor. Helperlerin kısa ve basit sorulu sınavlarından sonra dahil oldukları kadroda Help ahlakına uygun veya mücadele edilmiş bir kanala dahil olmuş olunmaması bu birim için ciddi kayıplar oluşturuyor. Bu dolayısıyla help'in değerini kaybettirmiş ve çokta ulaşılması zor bir yer olmamış oluyor.

Son soru olarak "Sizce Helperler Görevlerini Layıgı ile yapıyor mu?" Yukarıda belirttiklerimi baz almış olursak istenilen ölçüde yapılması gereken bir müdahale ve olması gereken uslub ve düzen zor kurulmuş oluyor. Taktir edersiniz ki, Helperler Genel kültürü yüksek, Bilgi seviyeleri üstün, IRCd 'nin gerçek manada veritabanını ve karşılaşılan sorunlara ve istenilen komutlara gerçek anlamda nasıl oluştuğu ve teknik olarak bilgi sahibi olan kişilerdir. Bu kişiler eğitileceksiniz şeklinde olup, basit sorularda dahil olunduğunda kullanıcıya bazı zamanlar yanlış bilgiler aktarabiliyorlar bu gibi durumlarda HELP departmanı güvenini yitirmiş olup, gerçek anlamda hakkı verilmiş olmuyor.

İyi Chatler.

Levent MUHACIR ..
 

NiQuiL

Olduğu kadar,olmadığı kader!
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    24 Tem 2015
  • Mesajlar
    594
  • MFC Puanı
    125
Öncelikle HELP Hayatında sana ve takım arkadaşlarına başarılar dilerim.

Sormuş olduğun sorulara cevap vermek isterim. HELPER Denildiğinde aklınıza gelen şeyler dediğinde. Help Yardım Helper ise yardımcı dolayısıyla kestirip atan değil, en anlaşılır dilde ne anlattığını bilen ve emin kişi anlamını taşır. Karşısında ona yöneltilmiş sorunun tabanına iner ve sorunu anladıktan sonra soruyu yönelten kişiye saygı ve mesafe çerçevesinde elinden geldiğince anlayabileceği şekilde komutu vererek olan sorunu en kestirme yönden çözen kişidir.

Help departmanında değişiklik olmalı mı sorusuna gelince.
Maalesef günümüzde eskiye nazaran help kanalı yeterince değerli gibi görünmüyor, bunun nedeni yazılan TCL'lerin kullanıcılara gereğinden fazla yardımcı olmaları ve yapmak istediklerini kısa kodlarla çözebilmeleri.
!komutlar dediğinizde bir kanalda kullanılacak ve işinize yarayan komutların bir çoğu bot tarafından sağlanıyor bu nedenle ben zaten Helper'e ihtiyaç duymadan sorunumu çözebiliyorum bilinci oluşuyor. Helperlerin kısa ve basit sorulu sınavlarından sonra dahil oldukları kadroda Help ahlakına uygun veya mücadele edilmiş bir kanala dahil olmuş olunmaması bu birim için ciddi kayıplar oluşturuyor. Bu dolayısıyla help'in değerini kaybettirmiş ve çokta ulaşılması zor bir yer olmamış oluyor.

Son soru olarak "Sizce Helperler Görevlerini Layıgı ile yapıyor mu?" Yukarıda belirttiklerimi baz almış olursak istenilen ölçüde yapılması gereken bir müdahale ve olması gereken uslub ve düzen zor kurulmuş oluyor. Taktir edersiniz ki, Helperler Genel kültürü yüksek, Bilgi seviyeleri üstün, IRCd 'nin gerçek manada veritabanını ve karşılaşılan sorunlara ve istenilen komutlara gerçek anlamda nasıl oluştuğu ve teknik olarak bilgi sahibi olan kişilerdir. Bu kişiler eğitileceksiniz şeklinde olup, basit sorularda dahil olunduğunda kullanıcıya bazı zamanlar yanlış bilgiler aktarabiliyorlar bu gibi durumlarda HELP departmanı güvenini yitirmiş olup, gerçek anlamda hakkı verilmiş olmuyor.

İyi Chatler.

Levent MUHACIR ..


Levent Bey çok teşekkür ederim güzel yorumun ve sorulara verdiğin cevaplar için.Ve çok haklısın ne yazıkki günümüzde #Help departmanları genel anlamda eski değerini göremiyor biz tekrar bunu canlandırmak adına buradan yorumlarla eksikleri tamamlamak belki değiştirmek amacı ile uğraşıyoruz sürekli. Tekrardan teşekkür ederim,
 

SqLine

MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    20 Ağu 2015
  • Mesajlar
    6
  • MFC Puanı
    0
Ben teşekkür ederim, Umarım sen ve senin gibi istekli helperler tamamiyle bitmez.
 

NiQuiL

Olduğu kadar,olmadığı kader!
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    24 Tem 2015
  • Mesajlar
    594
  • MFC Puanı
    125
Öncelikle paylaşım için teşekkür ederim @Berkay. Sohbet.Net Help ekibi ve bunun dışında help ile alakalı diğer konularda yapmış olduğun başlangıcı çok başarılı ve yararlı buluyorum nacizane. Çünkü ezberci olmayan, ilgisi olan ve tabii biraz da yeteneği olan insanların yapabileceği bir departmandır HELP departmanı. Eskiden sunucu isim vermeyeyim ama help kanalında bir seviye atlayabilmek için 4-5 ay uğraştığımızı biliyorum, sanki daha güzeldi o dönemler. Ama sunucumuzda yani Sohbet.Net'te @dELi ve ekibi bence bu işi sizler ile birlikte güzel götürüyor. Bence helper aç olandır, asla övünmeyen, sürekli öğrenmeye çalışandır. Bunu sağlayabilen aynı zamanda da kullanıcılar ile güzel diyaloglar ile sunucusuna katkı sağlayan emektarlardır. Help ekibinde yer alamasa da yetkililerin bilgilerini ilerletmesi, bunun için de help departmanından destek alması gerektiğini düşünüyorum. Herkese başarılar dilerim.


Güzel yorumların için çok teşekkür ediyorum Alcatraz. Eğer ki paylaşımlarımı 1 kişi dahi okuyorda burdan bilgi edinebiliyorsa ne mutlu bana.Hepimiz de biliyoruz ki #Help departmanları eski ilgi ve kalitesini kaybetti biz bunu korumaya çalışıyoruz, herkesin geçmişinde oldugu gibi bir sunucuda ben 1 yılda Helper olup 4 yılda oper 5.yılda Servicese çıkabilmiştim yani demem o ki emek işiydi. Bilgiler zamanla kullanılmadıkça unutulabiliyor.Sohbet.Net Help ekibinde daha önce bulundum ama şimdi tekrar döndüm ve asla saklayamam ki fazla bilgi kaybı yaşamışım tekrar yapıyorum sürekli ve Ekibimiz gerçekten çok iyi ki birbirimize sürekli bu konularda destek olup soru-cevap yapabiliyoruz eğlenceli bir hal alıyor.Help sevmişimdir daima :) ve Help departmanına yönlendirme adına da elimizden geleni yapmaya her zaman hazırız, Tekrardan teşekkür ediyorum ;)
 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,958
  • MFC Puanı
    2,996
Ben okuyorum paylaşımları mırv ırc anlamıyorum terimlerde farklı geliyor ama öğtenmek eğlenceli teşekkürler
 
Üst Alt