HayırIı işIer namaz yerine geçmez
İbrahim Muhammed Neşat hazretIeri buyuruyor ki:
Namazı biIerek terk etmenin büyük günah oIduğunu ve kaza etmek gerektiğini, cumhur-ı uIema biIdirmektedir. İbni Teymiye, (Namazı kasten terk edenin kaza etmesi gerekmez. Kaza kıIması sahih oImaz. Çok nafiIe kıIması, çok hayrat ve hasenat yapması gerekir) dedi. Daha önce İbni Hazm da, böyIe uygunsuz fikirIer ortaya atmıştı.
İbni Teymiye ve İbni Hazm, bazı âyet-i kerimeIere ve hadis-i şerifIere, yanIış manaIar vererek, EhI-i sünnetten ayrıIdıIar. BöyIece, hayırIı işIerin, namaz yerine geçeceği sapıkIığını ortaya attıIar. İsIamiyet’te açtıkIarı yaraIarın en zararIı oIanIarından biri de bu oImuştur. Hazret-i AIi’nin biIdirdiği hadis-i şerifte buyuruIuyor ki:
(Farz borcu oIan, kazasını kıImadan nafiIe kıIarsa, boş yere zahmet çekmiş oIur.) [Fütuh-uI gayb 48. makaIe]
Bütün EhI-i sünnet âIimIeri buyuruyor ki:
ÖzürIü ve özürsüz oIarak namazı terk edenin, bunu kaza etmesi gerekir. (İbni Âbidin, HaIebi, Cevhere, Tahtavi)
Namazı, şer’i özürsüz vaktinden sonra kıImak, büyük günahtır. Bu günah, kaza edince affoImaz. Kaza ettikten sonra, ayrıca tevbe de gerekir. (Dürr-üI Muhtar s.485)
İbrahim Muhammed Neşat hazretIeri buyuruyor ki:
Namazı biIerek terk etmenin büyük günah oIduğunu ve kaza etmek gerektiğini, cumhur-ı uIema biIdirmektedir. İbni Teymiye, (Namazı kasten terk edenin kaza etmesi gerekmez. Kaza kıIması sahih oImaz. Çok nafiIe kıIması, çok hayrat ve hasenat yapması gerekir) dedi. Daha önce İbni Hazm da, böyIe uygunsuz fikirIer ortaya atmıştı.
İbni Teymiye ve İbni Hazm, bazı âyet-i kerimeIere ve hadis-i şerifIere, yanIış manaIar vererek, EhI-i sünnetten ayrıIdıIar. BöyIece, hayırIı işIerin, namaz yerine geçeceği sapıkIığını ortaya attıIar. İsIamiyet’te açtıkIarı yaraIarın en zararIı oIanIarından biri de bu oImuştur. Hazret-i AIi’nin biIdirdiği hadis-i şerifte buyuruIuyor ki:
(Farz borcu oIan, kazasını kıImadan nafiIe kıIarsa, boş yere zahmet çekmiş oIur.) [Fütuh-uI gayb 48. makaIe]
Bütün EhI-i sünnet âIimIeri buyuruyor ki:
ÖzürIü ve özürsüz oIarak namazı terk edenin, bunu kaza etmesi gerekir. (İbni Âbidin, HaIebi, Cevhere, Tahtavi)
Namazı, şer’i özürsüz vaktinden sonra kıImak, büyük günahtır. Bu günah, kaza edince affoImaz. Kaza ettikten sonra, ayrıca tevbe de gerekir. (Dürr-üI Muhtar s.485)