• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Haftanın Polemiği: 3. Köprü - Yavuz Sultan Selim Köprüsü!

Üyelik Tarihi
9 Haz 2013
Konular
24
Mesajlar
822
MFC Puanı
7,690
Aşağıda geçen yazıyı okumak ve anlamak isteyen okusun. Ayrıca sadece konunun Alevi'ler ile bitmediğini görmek isteyenler.

Selametle.


1998'den bugüne kadar 3. köprü konusunda görüş bildiren kişi ve kurumların değerlendirmeleri yer alıyor. Sitedeki görüşlerinde 3. köprüye karşı çıkan uzmanlar, sivil inisiyatifler ve İstanbullular "sadece Arnavutköy'de değil, boğazın herhangi bir yerinde yapılacak yeni bir köprünün, trafik sorununa çözüm getirmeyeceği gibi boğazın tarihi ve doğal güzelliklerini de tahrip edeceğini" düşünüyorlar.

Sitede yer alan değerlendirmeler şöyle:

Oktay Ekinci (7.11.1998, Cumhuriyet):

* 3. Boğaz köprüsü, her iki yakadaki tarih, kültür ve doğa değerlerini doğrudan ve dolaylı bir şekilde tahribata uğratacaktır. Yapılan avan projeye, yani ön projeye göre köprünün, yeni karayolu bağlantıları, viyadükler ve tünellerle tehdit ettiği ve bir kısmını da yok edeceği alanların bazıları şunlardır:

Vaniköy-Kandilli öngörünüm bölgesi (SİT alanındaki tarihi yapılar, koruluklar), Sevda Tepesi ve çevresi, Kandilli Kız Lisesi, Hekimbaşı ve çevresi; Büyük ve Küçük Çamlıca tepeleri, Arnavutköy öngörünüm bölgesindeki tarihi köy dokusu (SİT alanındaki) ve kültür varlıkları; Ayazma, koruluk alanlar, Ulus Parkı çevresi.

* Kültür Bakanlığı da kararı destekleyerek, ilgili kuruluşların buna uymasının yasal zorunluluk olduğunu bildirmiştir.

TMMOB İstanbul Birliği: (6.1.1999 tarihli basın açıklaması)

* Nazım İmar Planı 3. köprüyü kesinlikle reddetmiştir.

* 3. köprü, Boğaziçi Yasası'na ve Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kanunu'na aykırıdır. Gayrı yasaldır.

Prof.Dr. Doğan Kuban başkanlığındaki 3 no'lu Koruma Kurulu, Boğaziçi'nin hiçbir yerinden köprü geçirilemeyeceğine karar vermiştir. (23.12.93)

Anıtlar Yüksek Kurulu (9483 no'lu karar)
* Arnavutköy'de 1500 yıllık tarihinden gelen korunması gerekli 38 anıtsal yapı, 292 sivil mimarlık örnekleri, 5 doğal SİT alanı (yeşil alan), 42 yalı, 30 tek ağaç istinat ve bahçe duvarları vardır.

İnsan Yerleşimleri Derneği

* Bütün bu yasal zorunlulukları görmezden gelerek Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü,17. Bölge Müdürlüğü 25 Eylül 1998 tarihli ve 19018 sayılı yazısıyla İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'ndan 3. köprü ve çevre yolları ile ilgili avan projeyi 1/5000 ölçekli imar planına işlemesini istemiştir.
* Mevcut köprülerden birinde yapılacak bir düzenleme ile 5 köprünün taşıyacağı yolcuyu taşımak mümkündür.
* Bu karar, ayrıca "Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı"na da aykırıdır.

Mustafa Ilıcalı (4 Aralık 1998, Yeni Şafak)

* Karayollarının hazırladığı bu proje için ulaşım etüdleri yapılmamış ve proje İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne gönderilmemiştir. Maliyet hesapları yoktur.

Haluk Gerçek (İTÜ İnşaat Mühendisliği Fakültesi)

* TCK raporlarına göre 1973-1994 yılları arasında köprüler ile sağlanan ulaşımda, araç geçişindeki artış %1180, insan sayısındaki artış ise %173'tür. Araçların %80'i otomobillerdir.
* 1997 verilerine göre, 1. köprüden geçen araçların %87'si ve 2. köprüden geçen araçların %60'ı özel otomobillerdir.
* Buna karşılık, özel otomobillerin taşıdığı yolculuk, toplam köprü yolculuklarının 1/4'üdür. Yani, köprüden geçen araçların 3/4'ünü oluşturan özel otomobiller, yolculukların 1/4'ünü taşıyor.
* Herhangi bir yere ulaşım sistemi getirdiğiniz zaman, o bölgeye erişebilirliği arttırdığınız için, insanlar o bölgeler arasında daha fazla yolculuk yapar. 1. köprü yapıldıktan sonra Doğu yakasındaki önemli bir konut yerleşiminin oluşması bunun kanıtıdır. Yani, köprüler kendi trafiklerini kendileri yaratır.
* 1996 Nazım Planı verilerine göre, Avrupa yakasında nüfusun %65'i, istihdamın %73'ü; Asya yakasında ise nüfusun %35'i, istihdamın %27'si görülüyor. Yani, istihdamla nüfus dağılımındaki bu %8'lik fark, sabah saatlerinde doğudan batıya, akşam saatlerinde ters yönde trafik akımı yaratıyor.
* 1/50.000 ölçekli Nazım İmar Planı, kentin doğrusal yönde (lineer) gelişimini öngörüyor. Bu öngörü, İstanbul'da nüfusun %67'sinin , istihdamın da %68'inin Avrupa yakasında bulunması anlamına gelmektedir. Böylece, boğaz geçişlerinde bir azalma kaydedilebilecektir. Halbuki, 3. köprü bu doğrusal gelişmeyi durduracaktır.

Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü

* İstanbul trafiğinin yalnızca %11'ini Boğaz köprüleri kullanıyor. %89'u kentin iki yakasında kendi içerisinde yapılıyor.

Zafer Özerkan (Ulaştırma Bakanlığı, Raylı Toplu Taşım Dairesi Başkanı)

* 1997 verilerine göre, her ay 15.000 araç İstanbul trafiğine kaydoluyor. Otomobillerin trafikteki payı %50, taşımadaki payı ise %16'dır
* 9.3 şiddetindeki bir depreme bile dayanıklı olan tüp geçiş (tüp tünel) projesinde güvenlik yönünden sıfır risk vardır. Gebze-Halkalı banliyö hattı yüzeysel metroya dönüşecektir. Toplam 41 istasyondan 35'inde otopark yapılarak, oto sahibi raylı sisteme yöneltilecek.
* 6-8 şeritli köprüden geçen otomobiller ve hava kirliliği: Otomobiller, hava kirliliğine yol açan, çoğu sağlığa zararlı, karbon monoksit, hidrokarbonlar, azot oksitler, benzen, peroksiasetil nitrat, uçucu organik bileşimler ve kurşun gibi kimyevi maddeleri açığa çıkarırlar.

Birleşik Taşımacılık Sendikası

* İstanbul'da günde 10 milyon kişi sirkülasyonda; bunun 1 milyonu Boğaz'dan geçiyor.

Gemi Mühendisleri Odası

* Yılda yaklaşık 4 milyar USD petrol ithal ediliyor; bunun 1 milyar USD'ı ulaşıma harcanıyor. 1 km'lik viyadüklü karayolunun maliyeti 12 milyon USD, 1 km'lik demiryolunun maliyeti ise 2 milyon USD'dır. Deniz yoluna gelince, hiçbir maliyeti yoktur.
* Bir insanın 24 saatte kullandığı havayı, bir otomobil 15 dakikalık çalışma sonunda solunamayacak hale getirir.
* Dünyadaki yük taşımacılığının %85'i denizyolu ile yapılırken, Türkiye'deki yük taşımacılığının %87'si karayolu ile, ancak %5'i deniz yolu ile yapılmaktadır.
* 3. köprünün -kamulaştırma bedeli hariç- ihale bedeli yaklaşık 720 milyon USD'dır. Oysa, bir şehir hattı vapurunun maliyeti 4-8 milyon USD'dır.
* Otoyol inşaatları demiryoluna kıyasla 3 kat daha fazla arazi kullanımı gerektirmektedir. Deniz ulaşımında arazi ihtiyacı sorunu yoktur. Denizde trafik tıkanmaz. Motorlu araçların asbestli fren balataları ve partikül madde emisyonu yaratan lastiklerinden zarar görmezsiniz.
Güngör Evren (İTÜ Ulaştırma Ana Bilim Dalı)
* 1990 yılındaki verilere göre, İstanbul'un üstüne bir günde 568 ton karbon monoksit, 103 ton hidrokarbon, 9,5 ton partikül, 780 kg kurşun çökmektedir. Bunun %60'ı altı saatte yoğunlaşmaktadır

Ali Müfit Gürtuna (İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı)

* 3. köprünün yapımında 900.000 m2'lik inşaat alanı, 300 milyon USD'lık kamulaştırma bedeli ve 6 yıl sürecek bir inşaat dönemi öngörülmektedir. Ulus gibi planlı bir yerleşim bölgesinde bir viyadük yer alacaktır. Kuyrukların büyük bir kısmı tünellerin içinde oluşacağı için havalandırmanın çeşitli sağlık sorunları yaratması beklenmektedir

Oktay Ekinci (Arnavutköy Kahve Toplantıları, 10.01.1999)

* Adında "ulaşım" olan Ulaştırma Bakanlığı ulaşımın %5'ine sahipken, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ulaşımın %95'inden sorumludur. (Zerrin Bayraktar, Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü) 1948'den sonra Karayolları, ABD'nin isteğiyle Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'na bağlandı.
* Tüp geçiş, satte 75.000 kişilik taşıma kapasitesiyle "5 karayolu köprüsüne eşit" ulaşım olanağı sağlıyor. Tüp geçiş devreye girdiğinde 1. ve 2. köprülerde de rahatlama olacağından, 3. köprüden büyük rantlar bekleyen kesimler önemli bir para makinesinden yoksun kalacaklar.

İstanbul Ulaşım Ana Planı (İTÜ ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi 1997)

* Boğaz'ı geçen özel otomobillerde araç başına 1.7 kişi (2 kişi bile değil) düşüyor.

TMMOB İstanbul Birimleri

* Tüp geçiş yapım maliyetini bir yılda amorti eder. Her yıl ulusal ekonomiye 1.3 milyar USD girdi sağlar. Köprü ise devlet bütçesine ek yük getiren, dışa bağımlılığı artıran bir projedir.

Yıldız Uysal (Yüksek Mühendis, mimar)

* Tüp geçişin riskli olduğu bir aldatmacadır. Ulaştırma Bakanlığı'nın yaptığı İstanbul Ulaşım Etüdü 168 cilttir. Ve çok ciddi bir jeoteknik ve zemin etüdü yapılmıştır. (BB)
 

Opi

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
19 Kas 2015
Konular
3
Mesajlar
46
MFC Puanı
720
baluken-cumhurbaskanin-3-kopruye-1995-de-karsi-8231026_3470_m.jpg
 
Üyelik Tarihi
16 Nis 2013
Konular
14
Mesajlar
1,409
MFC Puanı
15,720
yavuz sultan selim alevi katliamına onay veren değil mi la ? :y
tayyibede yakışırdı zaten iyi etmiş.
tarafı belli olsun.
olsun ki bizimde tutunacağımız taraf ve edeceğimiz kelam belli olsun diğğmi cinım :y
 
Üyelik Tarihi
18 Mar 2016
Konular
11
Mesajlar
452
MFC Puanı
6,680
Güzel isim neden hersey problem bu ulkede daha büyuk problemler varken bu mu sorun yani koprü iste gecin len:Ddd
 
Üyelik Tarihi
3 Eyl 2013
Konular
6
Mesajlar
99
MFC Puanı
250
O köprüye istersen Pokemon Köprüsü koy değişen bir şey olmayacak yine geçenler para ödeyecek ayrıca ı köprünün kriterlerine bir bakın günlük sınırı tutturamazsa İstanbul halkına yansıyacak o zarar
 
Üyelik Tarihi
19 Ocak 2009
Konular
22
Mesajlar
746
MFC Puanı
12,310
Şah İsmail makbul oldu ,Yavuz sultan selim bu durumda Pkk oldu yani ,)
Bu kadar haksızlık adil'midir .Bu yapılan suçlama hic 1 vicdana sığmaz,Adam oyle kin tuttuki (SAH İsmail) Adam'ı daga kaçırdığı gibi , ecdadının ölmüşlerinin mezarını açtırıp kemiklerini yaktı

Şah İsmail ole gaddar 1 insandır ,Şahkulu isyanında(Anadolu alevileri) malup olup irana doğru kaçtılar yolda iran kervanını soyup sonrada Sah ismaile sığındılar,) BAKın Sah İsmail nabtı (benim devletimin kervanınıdamı soyuyonuz :deyip) Hepsini fıçılarda tek tek ayrı ayrı itina ile haşladı-yaktı.

Bu zulumu yapan tenkit edilmiyor , Ulkesini -millletini -ummetin ehli sünnet itikadını mudafa eden Yavuz sultan selim itham ediliyor.

O büyüklerin hakkında böyle konuşanların cezası agır olur gibi..

İSyan edem adama buyur gel diyen bi düzen olamaz : Mal yağmalayan a isyan çıkarana , Meşru düzene karşı çıkana, alınan tedbir savaş, vsvs farzdır

O zaman şu anki devlet buyukleride Pkk denen rejime buyur desin.(bi kac kesim bunada zaten buyrulmuş diyecek) OLayı oyle yere cekilmişki : Yavuz sultan selim alevi katliamını işleyen haline gelmiş.

Zulmu yapan(?)

OLay (nedir, nasıldır)

Şu ana kadar okuduğum yorumlarda kimse neden celali isyanından bahsetmemiş özellikle sen @SiB .

Keşke 6 msj yazıcagına durumun ne olduğunu yazsaydın bizde anlasaydık neydi celal' efendi ile başlayan bu düzenbaz oyunu ,))

Aslımızı yitirip : İtikadı yitirip. Bizde olucaz bi suriye .

rte, kopruymuş ,oymuş ,buymuş, şuymuş; Bunlar safsata , Peygamberlerin dua'larına nail olmuş Peygamber'lerin dillerine değmiş osmanLı sultanlarını böyle yermek onları böyle inceden inceye vurmak zulmün en buyugudur.
(Kimler nasıl oyuna getiriyor, nasıl 1 yalan söyleyen tarih okunuyor anlamadık gitti.)

Yada koprunun adı ariel saron olaydı muteşekkir eden topluluk olurdu eminim .(Lütfen) O kopru Yavuz sultan Selim'dir, yakışmıştır oylede kalıcaktır ve bizler bi cok alevi kardeşlermizle o köprüden gururla geçeceğiz.Sırat tan keskin har gibi kaynar değildir kul yapısı: Çimento demir vsvsvs (celal-i isyanını hakkıyla bilenlere selam olsun)
saygılar.s
 

kudussi

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
11 Kas 2016
Konular
1
Mesajlar
19
MFC Puanı
70
önemli olan adı değil işlevi :) Takılmayın hocam bu kadar ince detaylara neler neler görmüş bir ülke bura bir isimden dolayı düşman kesildik birbirimize
 

Brida

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
15 May 2020
Konular
12
Mesajlar
513
MFC Puanı
8,810
Köprünün yapımı tamamen bir kusak bir yol projesi için olduğu artık günümüzde konusuluyor zaten.
Bu proje de aslında çin'in değil, çin deki ticareti yönlendirenler de çinli degil. Tabi bunlar okuyup arastırılacak seyler.
Ama su var, bu projede coğrafi konum sebebiyle anahtar ya da kilit nokta biziz. Yani Türkiye.
Sürecin sonunda Çin'in batıya açılan kapısı için Doğu Türkistan'ı elde edemeden, yani kontrol altına alamadan
ya da o kısmı çinlilestirmeden bu projeyi gerçeklestiremez. Bu projeyi de amerika istemiyor ama Trumpun arkasındakiler,
yani onu indirecek olan derin devletciler bu projeye mutlak gözle bakıyor. Yani benim anladığım, yeni bir ipekyolu geliyor.
Yol ülkemizden geçiyor, bu gerçekleşirse yeni yeni zenginler türeyeceği gibi ekonomik olarak da iyi konumda olacağımız kesin.
Takılmayın öyle köprü adlarına falan filan. Dar değil, geniş düşünmenin vakti artık.
 
Üst