- Konum
- İzmir
-
- Üyelik Tarihi
- 9 Haz 2015
-
- Mesajlar
- 12,474
-
- MFC Puanı
- 1,810
Hacda Kadınlar
Hac ve umre menâsikinde kadınların erkeklerden ayrıldıkları hususlar,
aşağıdakilerden ibaret olup diğer hususlarda aralarında fark yoktur.
1. İhramlı iken elbise, çorap, eldiven, kapalı ayakkabı, mest, çizme ve
her türlü giyim eşyası giyebilirler. Başlarını örterler, sadece yüzlerini örtmezler.
2. Telbiye, tekbir ve dua yaparken, seslerini fazla yükseltmezler.
3. Tavafta ıztıbâ ve remel, sayde ise hervele yapmazlar.
4. İhramdan çıkmak için saçlarını tıraş etmezler, uçlarından biraz keserler.
5. Erkekler arasında sıkışmamak için Hacerülesved'i uzaktan istilâm ederler.
6. Hacdan sonra aybaşı veya loğusa iken Mekke'den ayrılırlarsa vedâ
tavafı sâkıt olur.
7. Özel hallerini görmekte olan kadınlar, tavaftan başka, haccın bütün
menâsikini bu halleriyle yapabilirler. Hayız ve nifas denilen özel durumları
sebebiyle farz olan ziyaret tavafını eyyâm-ı nahrdan yani bayramın ilk üç
gününden sonra yapmak veya vedâ tavafını terketmekle kendilerine ceza
gerekmez.
Bu haliyle ziyaret tavafı yapmaları da Hanefîler'e göre geçerlidir. Bu durumda
ceza kurbanı kesmesi gerekir. Hayız veya nifas halindeki bir kadın
kudüm veya umre tavafını yapmadan Arafat'a çıkmak ve vakfe yapmak
zorunda kalırsa;
a) İfrad haccı yapmak üzere sadece hac için ihrama girmişse, temizlendikten
sonra ziyaret ve vedâ tavaflarını yapar. Sünnet olan kudüm tavafının
terkinden dolayı bir şey gerekmez; haccı tamam olur.
HAC VE UMRE 555
b) Temettu haccı yapmak üzere sadece umre için ihrama girmişse,
Hanefîler'e göre Arafat'a çıkarken hac için niyet ve telbiye yaparak umre
ihramını iptal eder. Hacdan önce umre yapmadığı için ifrad haccı yapmış
olur; şükür kurbanı kesmesi gerekmez. Hacdan sonra iptal ettiği umreyi
kazâ eder ve iptal ettiği için ceza kurbanı keser.
Diğer mezheplere göre hac için niyet ve telbiye yapmakla umre ihramı
bozulmaz, hac ihramı ile birleşmiş sayıldığından kırân haccı yapmış olur ve
kırân hedyi kesmesi gerekir. Fakat hacdan sonra önceden yapılamayan
umrenin kazâsı için ayrıca tavaf ve say gerekmez. Hac için yapılan tavaf ve
say umre için de yeterli olur.
c) Kırân haccı için ihrama girmişse, Hanefîler'e göre, umre tavafından
önce Arafatta vakfe yapmakla umresi bozulmuş sayıldığından ifrad haccı
yapmış olur. Şükür kurbanı kesmesi gerekmez. Fakat hacdan sonra bozulan
umreyi kazâ eder ve bozduğu için bir ceza kurbanı keser. Diğer mezheplere
göre, umre tavafını yapmadan Arafat'ta vakfe yapmakla umre bozulmuş
olmaz. Yapılan hac yine kırân haccı olur ve şükür kurbanı kesmek gerekir.
Hacdan sonra, önceden yapılamayan umrenin kazâsı için ayrıca tavaf ve
say gerekmez. Hac için yapılan tavaf ve say umre için de yeterli olur. (not)DİYANETTEN ALINTIDIR.
aşağıdakilerden ibaret olup diğer hususlarda aralarında fark yoktur.
1. İhramlı iken elbise, çorap, eldiven, kapalı ayakkabı, mest, çizme ve
her türlü giyim eşyası giyebilirler. Başlarını örterler, sadece yüzlerini örtmezler.
2. Telbiye, tekbir ve dua yaparken, seslerini fazla yükseltmezler.
3. Tavafta ıztıbâ ve remel, sayde ise hervele yapmazlar.
4. İhramdan çıkmak için saçlarını tıraş etmezler, uçlarından biraz keserler.
5. Erkekler arasında sıkışmamak için Hacerülesved'i uzaktan istilâm ederler.
6. Hacdan sonra aybaşı veya loğusa iken Mekke'den ayrılırlarsa vedâ
tavafı sâkıt olur.
7. Özel hallerini görmekte olan kadınlar, tavaftan başka, haccın bütün
menâsikini bu halleriyle yapabilirler. Hayız ve nifas denilen özel durumları
sebebiyle farz olan ziyaret tavafını eyyâm-ı nahrdan yani bayramın ilk üç
gününden sonra yapmak veya vedâ tavafını terketmekle kendilerine ceza
gerekmez.
Bu haliyle ziyaret tavafı yapmaları da Hanefîler'e göre geçerlidir. Bu durumda
ceza kurbanı kesmesi gerekir. Hayız veya nifas halindeki bir kadın
kudüm veya umre tavafını yapmadan Arafat'a çıkmak ve vakfe yapmak
zorunda kalırsa;
a) İfrad haccı yapmak üzere sadece hac için ihrama girmişse, temizlendikten
sonra ziyaret ve vedâ tavaflarını yapar. Sünnet olan kudüm tavafının
terkinden dolayı bir şey gerekmez; haccı tamam olur.
HAC VE UMRE 555
b) Temettu haccı yapmak üzere sadece umre için ihrama girmişse,
Hanefîler'e göre Arafat'a çıkarken hac için niyet ve telbiye yaparak umre
ihramını iptal eder. Hacdan önce umre yapmadığı için ifrad haccı yapmış
olur; şükür kurbanı kesmesi gerekmez. Hacdan sonra iptal ettiği umreyi
kazâ eder ve iptal ettiği için ceza kurbanı keser.
Diğer mezheplere göre hac için niyet ve telbiye yapmakla umre ihramı
bozulmaz, hac ihramı ile birleşmiş sayıldığından kırân haccı yapmış olur ve
kırân hedyi kesmesi gerekir. Fakat hacdan sonra önceden yapılamayan
umrenin kazâsı için ayrıca tavaf ve say gerekmez. Hac için yapılan tavaf ve
say umre için de yeterli olur.
c) Kırân haccı için ihrama girmişse, Hanefîler'e göre, umre tavafından
önce Arafatta vakfe yapmakla umresi bozulmuş sayıldığından ifrad haccı
yapmış olur. Şükür kurbanı kesmesi gerekmez. Fakat hacdan sonra bozulan
umreyi kazâ eder ve bozduğu için bir ceza kurbanı keser. Diğer mezheplere
göre, umre tavafını yapmadan Arafat'ta vakfe yapmakla umre bozulmuş
olmaz. Yapılan hac yine kırân haccı olur ve şükür kurbanı kesmek gerekir.
Hacdan sonra, önceden yapılamayan umrenin kazâsı için ayrıca tavaf ve
say gerekmez. Hac için yapılan tavaf ve say umre için de yeterli olur. (not)DİYANETTEN ALINTIDIR.