- Konum
- Karı$ık..
-
- Üyelik Tarihi
- 7 Mar 2013
-
- Mesajlar
- 2,021
-
- MFC Puanı
- 297
Çok yanlış anlaşılan atasözlerimizden birisi de şudur. Güzele bakmak sevap!
Evet, güzele ve güzelliklere tefekkür için bakmak, tabii ki sevaptır.
Ancak asrımızın bir çeşit fitnesi gereği, buradaki GÜZEL kelimesini,
namahrem anlamına gelen, açık-saçık ve üryan gezenlere bakmak şeklinde
söylendiği zaman, cevap da elbette değişir. O zaman Sevap değil günah
olur.
Bu gibi namahremlere bakmak, bakış şekline ve sebebine göre anlam kazanır.
1. Yolda yürürken aniden, dekolte bir mahrem gözümüze çarpsa, yüce
yaratıcımızın Gözlerinizi haramdan sakının! ayetinin tesiri ve tedbiri
ile gözlerimizi başka tarafa çevirip, Allah korkusuyla irkilsek ve
tövbe etsek, bu bakış sonrası titizlik, kişiyi günahtan koruduğu gibi,
sevap da kazandırır.
2. Aynı namahreme ilk, yani gayri iradî bakış mubahtır.
3. Daha sonraki kasdi bakışlar ise haramdır. Çünkü bu bakışlar, gözlerini haramdan sakının ayetinin aksine bir davranıştır.
4. Ayrıca kişiyi tanıma maksadıyla zorunlu bakışlar vardır ki, bu
bakışlar da yukarıdaki ayet hatırda tutularak minimum düzeyde kalırsa,
mubah olabilir.
Evet, güzele ve güzelliklere tefekkür için bakmak, tabii ki sevaptır.
Ancak asrımızın bir çeşit fitnesi gereği, buradaki GÜZEL kelimesini,
namahrem anlamına gelen, açık-saçık ve üryan gezenlere bakmak şeklinde
söylendiği zaman, cevap da elbette değişir. O zaman Sevap değil günah
olur.
Bu gibi namahremlere bakmak, bakış şekline ve sebebine göre anlam kazanır.
1. Yolda yürürken aniden, dekolte bir mahrem gözümüze çarpsa, yüce
yaratıcımızın Gözlerinizi haramdan sakının! ayetinin tesiri ve tedbiri
ile gözlerimizi başka tarafa çevirip, Allah korkusuyla irkilsek ve
tövbe etsek, bu bakış sonrası titizlik, kişiyi günahtan koruduğu gibi,
sevap da kazandırır.
2. Aynı namahreme ilk, yani gayri iradî bakış mubahtır.
3. Daha sonraki kasdi bakışlar ise haramdır. Çünkü bu bakışlar, gözlerini haramdan sakının ayetinin aksine bir davranıştır.
4. Ayrıca kişiyi tanıma maksadıyla zorunlu bakışlar vardır ki, bu
bakışlar da yukarıdaki ayet hatırda tutularak minimum düzeyde kalırsa,
mubah olabilir.