21.Eylül.1965
Neuilly-sur-Seine, Fransa
Yazar, Senarist
Fransız yazar, edebiyat eleştirmeni, reklamcı. Ünü ülkesi Fransa dışına çıkmış, Love Lasts Three Years ve beyazperdeye de aktarılan 99 francs isimli romanlarıyla bestseller olmuştur. On yıllık reklamcılık serüvenini sonlandırdıktan sonra, reklamcılığı keskin bir dille eleştirmiş, mesleğin içyüzüyle ilgili önemli saptamalarda bulunmuştur.
Biyografi
21 Eylül 1965te Neuilly-sur-Seine, Fransada dünyaya geldi. Annesi Christine de Chasteigner aralarında ünlü roman yazarı Barbara Cartlandın da olduğu önemli kitapları çeviren bir çevirmen, babası Jean-Michel Beigbeder ise yetenek avcısıydı. Beigbederin Charles Beigbeder isimli bir de erkek kardeşi vardı.
Lycée Montaignede öğrenim gördükten sonra Louis-le-Granda devam eden Beigbeder, başarılı bir öğrenciydi. 1989 yılında politik bilimler üzerine eğitim aldığı Institut d'Etudes Politiques de Paristen mezun olduktan sonra edebiyatla ilgilenmeye başladı. Yayımcı ve yazar kimliğine reklâmcılığı da eklemesi uzun zaman almayacaktı. On yıl gibi uzun bir süre dünyanın en ünlü reklâm ajanslarında metin yazarı ve yaratıcı yönetmen olarak çalışan Beigbeder, ilk romanı Mémoire d'un jeune homme dérangéı (Memoirs of a Deranged Young Man) 1990 yılında yayımladı. 1994te Vacances dans le coma (Holidays in a Coma) isimli romanıyla okurlarla yeniden buluşan Beigbeder aynı yıl Fransanın umut vaat eden genç yazarlarını desteklemek ve ödüllendirmek için Prix de Floreyi kurdu. Vincent Ravalec, Jacques A. Bertrand, Michel Houellebecq gibi yazarlar Prix de Flore ödülüne layık görülen romancılardan birkaçıydı ve 2004 yılında ödül ilk defa bir Amerikalıya, Bruce Bendersona verildi.
Beigbeder tüm dünyada bestseller olacak üçüncü romanı L'amour dure trois ans (Love Lasts Three Years)ı 1997de yayımladı. Bu roman yazarın geniş kitlelerce tanınmasını sağladı. Beigbeder sinemayla da yakından ilgileniyor ve senaryo yazıyordu. İlk senaryosu John Lvoffun yönetmenliğinde beyaz perdeye aktarılan Les Infortunes de la beautédi.
2000 yılı yazarın birçok ülkede büyük ilgiyle karşılanan ve reklamcılık deneyimlerini komik ve ironik bir dille anlattığı 99 francs isimli kitabının çıkış yılıydı. Paranın her şey demek olduğu bir dünyayı reklâmcılık ekseninde mahkum ettiği bu kitabı yayımcılık tarihinde fiyat değişikliği nedeniyle adı değişen ilk kitaptı. Kitabın adında gizli derin mesajın anlaşılmasına katkıda bulunan 99 francs, "Yeni bir isim değişikliği olmadan alın, karlı çıkın spotuyla kitap raflarındaki yerini almıştı.
2002 yılında Beigbeder, Warner Brosun teklifiyle La Bande originale de ma jeunesse isimli bir albüm doldurdu ve hemen ardından 2003te beşinci romanı Windows on the Worldle okuyucuyu buluşturdu. Aynı yıl Beigbeder, Fransız TV kanalı Canal +da Jonathan Lambert, Sabine Crossen ve Henda gibi isimlerle birlikte Hypershow isimli bir program sundu. O yılın seçimlerinde ise Fransız Komünist Parti adayı Robert Hueyu destekledi.
2005te L'égoïste romantique (The Romantic Egoist) isimli romanını yayınladıktan sonra beyaz perdeye yeniden el atan yazar, Antoine Manceauxın yönetmenliğini yaptığı The Day All Women Loved Menin senaryosunu Manceauxle birlikte kaleme aldı. Yazar 2007de Au secours pardon isimli romanını yayımladıktan sonra 2000 yılında okurlarla buluşan ve büyük ilgi gören romanı 99 francsın sinema uyarlamasıyla ilgili olarak çalıştı. Filmin 26 Eylül itibariyle vizyona girmesi bekleniyor. Beigbederin boşandığı eşinden Chloé Beigbeder isimli bir kızı var. Le dernier inventaire avant Liquidation isimli kitabının promosyonu için çıktığı Meksika turundan sonra kitap 6 bin Fransız okuyucunun oyuyla 20. yüzyılın en önemli romanı seçilmişti.
Frédéric Beigbederin 99 francs İsimli Romanından
Reklâmcıyım. Kâinatı kirletiyorum. Ben size pis şeyleri bile satan adamım. Asla sahip olamayacağınız o şeylerin hayalini kurduran... Photoshop'ta rötuşlanmış kusursuz bir mutluluk... Kılı kırk yararak oluşturulmuş görüntüler, moda müzikler. Zar zor biriktirdiğiniz paralarla, son kampanyada itelediğim rüyalarınızın arabasını satın almayı başardığınızda ben onu çoktan demode etmiş olacağım. Sizi yenilik bağımlısı yapıyorum. Yeniliğin avantajı, hiçbir zaman yeni kalmamasıdır. Salyalarınızı akıtmak: benim görevim bu. Benim mesleğimde kimse mutlu olmanızı istemez, çünkü mutlu insanlar tüketmezler. Çektiğiniz acı, ticareti canlandırıyor. Bizim jargonumuzda buna "Alışveriş sonrası düşü kırıklığı" deniyor. Size acilen bir ürün gerekiyor; ama ona sahip olur olmaz bir başkasına gereksinim duyuyorsunuz... İhtiyaçlar meydana getirmek için kıskançlığı, acıyı, doyumsuzluğu körüklemek gerekiyor. İşte benim savaş gereçlerim bunlar. Hedefim ise sizsiniz.