Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Fotoğrafta Nokta Çizgi ve Çerçeve

Peony

Onursal Üye
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    44,845
  • MFC Puanı
    29,224
Grafik sanatlarda her şey boş bir yüzey olarak başlar. Fotoğrafta karşılaşılan sorun ise bu boş yüzeyin her zaman için tam bir görüntüyle zaten doldurulmuş olmasıdır. Bunun sonucu olarak da fotoğrafçı sadece grafik özellikleri göz önünde bulundurmak amacıyla karşısındaki görüntünün bütünlüğünü görmezden gelme konusunda zorlanır. Bu durum bir şarkının sözlerini bilmeye benzer.Şarkı çalındığında akla hemen sözleri gelir ve sadece müziğe yoğunlaşmayı güçleştirir.
Grafik ilişkiler karmaşık olabilir fakat bazı temel kavramlara da ayrıştırılabilir. Büyük Rus ressamı Wasily Kandinsky grafik sanatların temel birimlerini nokta ve çerçeve olarak ifade etmiştir.


Tüm resmin bir renk noktasıyla o noktanın (ya da birden fazla noktanın) içine yerleştirildiği çerçeve arasındaki ilişkiler bütünü olarak değerlendirilebileceğini öngörmüştür. Kandisky'nin kastettiği nokta geometrideki nokta tanımından daha esnek bir kavramdır. Kandinsky'nin noktası hareket ettirildiğinde ortaya bir çizgi çıkar. Nokta büyütüldüğünde bir çember elde edilir. Bu büyütülen noktanın formunu bozduğunuzda bir şekille karşılaşılır. Yani nokta gerçekte görsel bir unsur işlevini yüklenen herhangi bir nesne birimidir. Kandinsky'nin yaklaşımının önemli yönü her şeyden bağımsız bir biçimde çerçeve içinde noktanın nereye konulduğunun bir anlamı olduğudur. Bir başka ifadeyle kenarları sınırlı bir alan içerisinde bir noktanın konumu izleyiciye doğrudan bir mesaj verir. Tek başına bu konumun tepkiye neden olan bir grafik etkisi mevcuttur. Noktanın nasıl büyütüldüğünden şeklinin bozulduğundan ya da hareket ettirildiğinden bağımsız olarak ve de fazladan kaç tane nokta daha eklenirse eklensin farklı noktalar çizgiler ve şekiller her zaman birbirleri arasında ve onları çevreleyen sınırla ilişki içerisinde olacaklardır. Bu ilişki çok belirsiz ve karmaşık da olabilir ancak her zaman mevcuttur ve göz ardı edilmemelidir.


Özetle her fotoğraf çerçevesi içerisindeki görsel unsurlardan oluşur. Bu unsurların tanımlanabilir nesneler olarak sözel anlamları olabilir ve belirgin bir hikayeyi dile getirebilirler. Fakat daha az belirgin olan manaları da vardır. Bunlar duygulara ve bilince hitap edebilirler ve ancak bir sınırla çevresi çizilmiş bazı görsel öğelerin mevcudiyetiyle var olurlar. En kötü durumda anlam sadece "sıradanlık" ya da "düzensizlik" olabilir. Bazı talihsiz durumlardaysa grafik ilişkilerin anlamı her bir görsel öğenin bireysel anlamıyla çelişebilir. Bununla beraber en uygun durumlardaysa grafik anlam fotoğrafın genel anlamına hem uyum gösterir hem de onu destekler. Fotoğraflarında bu anlamsal uyumun sağlandığından emin olma sorumluluğu da fotoğrafçıya aittir.
 
Üst Alt