Enes
MFC Üyesi
-
- Üyelik Tarihi
- 17 Ağu 2014
-
- Mesajlar
- 1,628
-
- MFC Puanı
- 815
Sıra dışı fikirleriyle otomotiv dünyasında çığır açan teknolojilere imza atanFord, yeni patent başvurusuyla aracın arka lastiğini bir bisiklete dönüştürmeyi amaçlıyor. Kolayca çıkarılabilecek bir arka tekerlek sistemiile her an araçta taşınabilir bisiklet bulundurma fikrini hayata geçirmeye hazırlanan Ford, başvuru yaptığı bu patent ile görülmemiş bir yeniliğe adım atmaya hazırlanıyor.
Elektrikli Motor Tekerleğin İçinde
Tekerlek göbeğine yerleştirilen hub motora sahip, elektrikli bir Focusmodeli üzerinden yapılan patent başvurusundaki çizimlere göre, aracın arka tekerleği, bütünleşik olarak fren diski, kaliperleri ve göbeğindeki motor ile yerinden sökülüyor. Aracın bagajında bulunan bir üst yapı ile birleştirilerek,tek tekerlekli ve elektrikli bir bisiklete dönüştürülebiliyor. Bu sayede İstanbul gibi, günün her saatinde sıkışık trafik ile boğuşansürücülerin, bu sorundan kurtulmak hızlı bir çözüm üretebilmelerine imkan tanıyor. Sadece bu yıl, aralarında fosforlu kaporta gibi çılgın fikirlerin de bulunduğu 6 bin patentiçin başvuruda bulunan Fordun son oyuncağı gerçeğe dönüşür mü bilinmez ancak, diğer üreticilere bu konuda ufukları genişleten bir fikir verdiği tartışılmaz bir gerçek.
Bagajdaki Lastik Kullanılabilir
Peki diğer üreticiler bu fikri nasıl daha uygulanabilir hale getirebilir?Modülerlik konusunda mühendislik harikası ürünleri geliştiren markalar, aracın arka lastiği yerine otomobillerin bagajındaki yedek lastiğe yepyeni bir misyon yükleyebilir. Araç ömrü boyunca en fazla bir ya da iki defa kullanılan ve geriye kalan zamanda bagajda yer işgal etmesi dışında pek de bir işe yaramayan yedek lastikler, aracın bagajında katlanmış bir halde duran bisiklet ile birleştirilerek kullanılabilir.
Elektrikli Motor Tekerleğin İçinde
Tekerlek göbeğine yerleştirilen hub motora sahip, elektrikli bir Focusmodeli üzerinden yapılan patent başvurusundaki çizimlere göre, aracın arka tekerleği, bütünleşik olarak fren diski, kaliperleri ve göbeğindeki motor ile yerinden sökülüyor. Aracın bagajında bulunan bir üst yapı ile birleştirilerek,tek tekerlekli ve elektrikli bir bisiklete dönüştürülebiliyor. Bu sayede İstanbul gibi, günün her saatinde sıkışık trafik ile boğuşansürücülerin, bu sorundan kurtulmak hızlı bir çözüm üretebilmelerine imkan tanıyor. Sadece bu yıl, aralarında fosforlu kaporta gibi çılgın fikirlerin de bulunduğu 6 bin patentiçin başvuruda bulunan Fordun son oyuncağı gerçeğe dönüşür mü bilinmez ancak, diğer üreticilere bu konuda ufukları genişleten bir fikir verdiği tartışılmaz bir gerçek.
Bagajdaki Lastik Kullanılabilir
Peki diğer üreticiler bu fikri nasıl daha uygulanabilir hale getirebilir?Modülerlik konusunda mühendislik harikası ürünleri geliştiren markalar, aracın arka lastiği yerine otomobillerin bagajındaki yedek lastiğe yepyeni bir misyon yükleyebilir. Araç ömrü boyunca en fazla bir ya da iki defa kullanılan ve geriye kalan zamanda bagajda yer işgal etmesi dışında pek de bir işe yaramayan yedek lastikler, aracın bagajında katlanmış bir halde duran bisiklet ile birleştirilerek kullanılabilir.