Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Esma-i idrisiyye « Zekî » - 13. isim ve Havasları

PERFİNYA

MFC Üyesi
Konum
Dünyadan
  • Üyelik Tarihi
    25 Ağu 2008
  • Mesajlar
    740
  • MFC Puanı
    -48
Esma-i idrisiyye « Zekî » - 13. isim ve Havasları



Not;Arapça resimle altta yazılan farklı olabilir ama latin harflerle yazılmış olan da doğrudur kaynakları daha saglamdır.

«YÂ ZEKİYYÜ'T TAHİRU MİN KÜLLİ AAFETİN BİKUDSİHİ YA ZEKİY»


Allah Teâlâ'nın isimlerinden bir ism-i şerif de « Zekî »dir. Tâhir pâk demektir. Zâtı şerifi zekîyyi mutrlakdır.

Mânâsı: Ey hertürlü noksanlıktan tertemiz ve arınmış olan! Ey Zekî!

Havassı ve Esrarı:

• Her kim bu şerefli ismi okuyarak ervah davet etmek istese; Çarşamba günü cenabet olmadan temiz gusül etsin. Ve temiz elbise giysin. Evde bir halvet (kimse olmadık) yere gizlice girsin. Bu adı 1051 defa okusun, öyleye kadar evde otursun. Hiç endişe etmeden. Ervahdan 7 kişi gelir, buna görünürler. Elbiseleri yeşildir. Bu kişiye karşı dururlar. Yüzleri yeni ay gibi nurlu olur. Tebessüm ederek dururlar. Bu da birşey dememeli durmadan bu ismi (duayı) okumalı. Onlar buna derler ki:
— Ne hacetin var. Bizi niçin yerimizden ayırdın. Bizi Meşrikdan getirdin? Bu ism-i azam kuvvetiyle..
O kimse konuşup şöyle desin:
— Ey ervahlar! Allah sizden razı olsun. Siz de Allah'dan razı olun. Benim davetimi yerine getirdiniz. Şimdi sizden benim dileğim şudur. Bu isim kuvvetiyle her vakit her işde ve her hâlde; iyi halde, kötü hâlde bana yardım edesiniz. Benim yanımda hazır bulunasınız.
Onlar da kabul ettikleri sözü söylerler:
— Her ne buyurursan emrinde oluruz ve dileğini yerine getiririz, derler.
Onlar böyle deyince; o kimse hemen ayağa kalksın.
— Allah Teâlâ sizden razı olsun. Aziz tutsun ki; siz beni aziz tutdunuz. Ey ervahlar sizden bana bir nişan - alâmet olmasını dilerim. Yanımda bulunsun. Hacet vaktinde onu okuyunca yanıma gelesiniz, deyince derler ki:
***, Ve de bu isme şek getirmesin. Bu isim (dua) azim isimdir. Her kim şüphe etse kâfir olur neuzübillâhi Teâlâ.

Cenâb-ı Şeyhül Ekber Muhyiddin Arabi (KS.) buyurur ki:

• Bir kimse günde 150 kere bu ismi zikir etse; oruçlu ve riyâzetli olduğu halde.. Her tekrarında «Ya Had im eş Şems ecibenî Ya Allah» dese; buna müdave-metle semadan bir ruhani şahıs nâzü olur ve sorar:
— Bu zikirden garazın ve maksadın nedir?
O zaman o zikir eden şahıs muradım söylemelidir. O ruhani şahıs der ki:
— Dilek ve hacetini hasıl etmek için ben sana yardıma müvekkelim. İktiza ettiğinde hayırlı muradın için beni davet eyle.. Der ve yerine döner. Her hacet için davet olduğunda hazır olur.

• Bu ismin hassalanndandır; Çarşamba günü gusül edip temiz elbise giyerek bir halvetde oturmalı. Günde 1051 kere bu ismi (duayı) zikir etmeli. Kalbinde habasetden, (kötülükden) buğzu - adâvetden bir şey olmaz. Zümrei Ruhaniyinden 7 şahıs icabet eder. Onların alâmeti şudur. Yeşil elbise giyerler. Beraber otururlar. Onlardan birisi konuşur. Tevazuu ile reddi kelâm etmelidir. Murad ve maksud her ne ise söylemelidir. Bu 100 gün halvet ile husule gelir. Perhizi kâmile ile hayvanatdan ve onlardan hasıl olan gıdalardan sakınmalıdır. O ruhani şahıslarla konuştuğunda hacetini taleb etmelidir. Onlar:
— Semi'na ve ata'na (işittik ve itaat) ettik derler.
Onlardan yanında bulunması için bir alâmet istemelidir. Bir dahaki halvete hacet kalmamalı. Onlar bir beyaz cevhere benzer bir nesne verirler. Üzerinde yeşil hat ile yazı vardır. O şahıs onu alıp yüzüne gözüne sürmeli ve onlara burada yazılı olan ismi bana öğretin demelidir. Onlar öğretirler. Hatta o yeşil hat ile yazılmış yazıyı okuyunca o ruhani şahıslar orada hazır olurlar. Yeryüzündeki ve denizlerdeki acaibliklere muttali ederler.

• Cinlerle görüşmek ve onlardan dileğini yerine getirmelerini isteyen kimse Çarşamba günü gu-sûl etsin, temiz elbise giysin ve bir halvet evde oturup 1051 defa bu azim ismi okuduktan sonra 7 cin gelir Yeşil donları ile.. Başlarında taçları olur. O kimsenin karşısında dururlar, onunla konuşmak isterler. O kimse onlarla konuşmayıp hemen bu azim ismi başından sonuna kadar devamlı suretde okumalıdır. O kadar çok okumalıdır ki; Onlar:
— Ey kişi ne gibi bir işin vardır ki; bizi bu ad kuvvetiyle Meşrıkdan getirdin, derler. O da:
— Allah sizden razı olsun.. Şöyle ki bu ismin da'-vetine hazır olduk. İmdi gerek hayırda gerek serde her ne vâki olursa bana yardım edesiniz.
Ama da'vet yapan kimsenin hayvani nesneler yememesi, gönlünün safi, berrak olması gerekir. Eğer böyle olmazsa konuşurken şaşırır. Söyleyemez olur. Hayvani gıdalar yememesi gerekdir ki; endişe olmasın.
Sonra onun dileğini yerine getirirler. Onları davet eden hemen ayağa kalkıp sağ elini göğsü üzerine koyup:
— Buraya gelmekle sizler beni nasıl ululamış iseniz Allah Teâlâ da sizleri ululasın. Şimdi sizlerle benim aramda bir nişan olsun ki; hacet vaktinde gelip hacetimi bitiresiniz. O cinniler de derler ki:
— Bize hiç davete hacet gerekmez.
Bir mühür verirler. Yumurta gibi olur. Üstünde yeşil hat ile yazı bulunur. O kimse o mühürü alıp öpüp yüzüne-gözüne sürmeli, başına koymalı.
— Bu hattı (yazıyı) bana öğretin. Tâ ki okuyayım, demeli.
O cinler de onun hassalarını söylerler. O mühürü; fâsıkdan, cünûbden, hayızlı kadından görmemeleri için gizlemelidir. Bu iş bittikden sonra o kimse onlara tevazuu gösterip.
— Zahmet çekdiniz.. Varın selâmetle gidin.. Ta benim hacet vaktime değin., demeli.
Cinleri davet gerektiği zaman güzel kokular tütsülemeli. Bu duayı 7 defa okumalı. Cinler gelirler. Her ne hacet dilerse yerine getirirler.

Günü: Pazartesi Gecesi: Salı
Ulvi Meleği: Galvaiyle
Süfli Meleği: Denkatişin
Buhuru: Ak Sandal

Yukarıdaki Havassların Kaynağı;
www.islamcihadi.com | Online Kitap


BU İSM-İ ŞERÎFİN BÂZI HAVÂSSI
2) Her kim bu ism-i şerîfi çokça zikrederse işleri kolaylaşır ve kendisini gören herkes Allâh-u Te'âlâ'nın izniyle ondan çekinir ve kendisine saygı gösterir.

3) Her kim halvet-i kebîre (büyük halvet) ile yedi gün halvete girer de bu ism-i şerîfi her gün 7.000 (yedi bin) kere okursa, yedinci gününde halvete girdiği mekânın kıble tarafındaki duvar yarılarak içinden (mânevî) bir şahıs çıkar.
Ardından o kişiyle anlaşma yapar sonra ona üzerinde kudret kalemiyle bu ism-i şerîfin yazılı olduğu yumurta gibi bir şey (mühür) verir.
Artık o mührü hayızlıların, cünüplerin, fâsık ve fâcir kimselerin gözlerinden koruması gerekir. Ardından o kişiye isteğinin hâsıl olması için o mührün üzerinde yazan isimleri öğretir ve: " Bir sıkıntın olursa bu isimleri yedi kere oku, biz hemen geliriz" der.
Fakat o zat bunun hâsıl olması için cemaatle namaz kılmaya devam etmek, abdestsiz oturmamak ve asla haram yememek gibi riâyet edilmesi gerek bazı şartlar öne sürer. Eğer kişi bunları yerine getirmeye muvaffak olursa o mânevi şahıs kendisi için bir hizmetçi olur, eğer bu şartlara riâyet etmezse zararına çalışır.

Not: Halvet büyük ve küçük olmak üzere iki çeşittir.

BÜYÜK HALVET; kişinin toprağa bitişik olan alt kat gibi alçak bir mekânda, kendisiyle yer arasında ancak hasır gibi bir şey bulunarak oturması, sürekli oruç tutması ve sadece kuru üzümle arpa ekmeği yiyerek iftar etmesiyle olur.
En azından hayvânî gıdalardan ve onlardan üretilen süt, peynir ve kaymak gibi tüm ürünlerden uzak durur.

4)Her kim bu ism-i şerîfi halvete girmeden, oruç tutmadan ve riyâzat yapmadan (mûtad yaşantısına devam ettiği halde) günde yedi bin(7.000) kere olmak üzere kırk gün boyunca okursa, insanların isteklerini yerine getiren, ruhlar âleminden yedi ruh ona hizmetçi kılınır.
Artık onlar o kişinin isteklerini yerine getirmeye çalışırlar.

5) Bu ism-i şerîf sırf kemâlî isimlerdendir.

Her kim bu ism-i şerîfi çokça zikretmeye devam ederse Allâh-u Te'âlâ dîni ve ırzı ( nâmus, haysiyet ve şerefi ) husûsunda onu tamamlar ( noksanlıklardan muhafaza buyurur).

Eğer günah işleyen biriyse Allâh-u Te'âlâ bu ism-i şerîfin bereketiyle yaptığı işleri ona çirkin gösterir ve tevbe nasîp eder.

Kaynaklar; Şihâbüddîn es-Sühreverdî, Şerhu'l-esmâi'l-erba'în, Yazma Nüsha, Ayasofya, no:377, verak:112; Ayasofya, no:3358, verak:144; Yazma Bağışlar, no: 2773, verak:5-6; Beyazıd Devlet, no:1258, verak:23-24; Muhammed ibni Hatîrüddîn, el-Cavâhiru'l-hams, sh:224-228; Allâme Şeyh Muhammed et-Tûnusî, er-Ravzatü's-sündüsiyye fi'l-esmâi'l-İdrîsiyyeti's-Sühreverdiyye, sh:21-22
Kasr-ı Ârifan Dergisi - Yıl 4 Sayı 43 / Nisan 2011
 
Üst Alt