-
- Üyelik Tarihi
- 29 Eyl 2008
-
- Mesajlar
- 5,212
-
- MFC Puanı
- 12,698
Erkeklerin En Çok Para Harcadığı 5 Şey
Resimi Orjinal Boyutta Görüntülemek İçin Tıklayın
Erkekler ile kadınların alışveriş alışkanlıkları arasındaki en büyük fark, kadınların çok geniş bir yelpazeye yayılan tüketim yapması, erkeklerin ise daha dar bir skalada büyük para harcaması ve bu sektörlerin pahalı alanlar olması. Erkekler de tutkulu oldukları alışkanlıklar konusunda alışveriş yaparken kadınlar kadar fevri ve duygusal olabiliyorlar. Ancak belki de en ilginç fark, kadınların ayakkabı veya makyaj malzemesi gibi daha cinsiyet sahibi kendi kullandıkları ürünlere yönelmesi ancak erkeklerin tükettiği ürünlerin görünürde tek bir cinsiyete ait olmaması.
Erkeklerin en fazla harcama yaptığı 5 alan ise bu şekilde:
-Elektronik: ABD’de İşçi İstatistikleri Bürosu’nun yaptığı araştırmaya göre erkekler yılda 700 Dolar elektronik harcama yapıyorlar. Bu rakam Euro bölgesinde ve Türkiye gibi ürünlerin daha pahalıya satıldığı bölgelerde ise daha da fazla olabiliyor. Televizyonlar, telefonlar, bilgisayarlar, video oyunlar ve daha fazlası… Erkeklerin kadınlardan bu tüketimde önemli farkı ise erkeklerin eski model ürünlere de daha ucuza almak için yönelmesi, kadınların ise son model ürünleri tercih etmesi.
-İçki: Erkekler bir yılda içkiye ortalama 552 Dolar harcıyor. Erkeklerin evde içmeye de meyilli oluşu ve maç, film, video oyunu gibi alışkanlarını en kötü bir tane bira ila taçlandırmak istemeleri bu tüketimin maliyetini artıran diğer detaylar.
-Bahis & İddaa: Neredeyse tamamen erkeklerin tüketimi altında bulunan alanların başında geliyor ve erkekler de harcadıkları parayla bu hâkimiyetin hakkını veriyor. Ne kadar para döndüğünü anlatmak için size sadece bazı rakamlar vereceğiz:
• Türkiye’de yasa dışı bahse harcanan para yıllık 600 milyon Dolar
• İddaa oyunu sayesinde futbol kulüplerine aktarılar para 113 milyon TL
• Son bir yılda oynanan kupon sayısı 419 milyon
-Online Alışveriş: Uluslararası bir araştırmaya göre erkeklerin %84’ü, kadınların ise %77’si online alışveriş yapıyor. Şaşırtıcı değil mi? Erkeklerin tüketim alışkanlıkları gereği daha fazla para harcadığı tahmin ediliyordu ancak son rakamlar, erkeklerin bireysel bazda da online alışverişe daha fazla rağbet gösterdiğini anlatıyor. Erkeklerin online olarak en çok tükettiği ürün grubu ise elektronik. Bunu giyim ürünleri ve restoran fırsatları takip ediyor. Erkeklerin online olarak en çok para harcadıkları alanlardan biri de tatil rezervasyonları.
-Spor: Erkeklerin spor ve hele ki Türkiye’de futbola olan tutkusunu burada bir kez daha açıklama niyetinde değiliz ancak Türkiye’nin tek spora kanalize olan pazarının dünyadaki benzerlerinden harcama olarak geride kaldığını söylemek gerek. Amerika’da sadece ürün satışları sayesinde yılda 35 milyar Dolar gibi bir para el değiştiriyor. Kulüp logosu taşıyan ürünler için harcanan para ise 8 milyar dolar. Türkiye’de bilet fiyatları 300 liraya çıkabilen 3 Büyükler, her hafta on binlerce kişilik stadlara çıkıyorlar, yüzbinlerce forma satıyor. Amerika, Almanya, Japonya gibi örneklere göre küçük kalan Türkiye pazarının içinde el değiştiren yüz milyonlarca dolar paranın ana dinamosu erkeklerin ilgisi ve tüketim alışkanlıkları.
Erkekler ile kadınların alışveriş alışkanlıkları arasındaki en büyük fark, kadınların çok geniş bir yelpazeye yayılan tüketim yapması, erkeklerin ise daha dar bir skalada büyük para harcaması ve bu sektörlerin pahalı alanlar olması. Erkekler de tutkulu oldukları alışkanlıklar konusunda alışveriş yaparken kadınlar kadar fevri ve duygusal olabiliyorlar. Ancak belki de en ilginç fark, kadınların ayakkabı veya makyaj malzemesi gibi daha cinsiyet sahibi kendi kullandıkları ürünlere yönelmesi ancak erkeklerin tükettiği ürünlerin görünürde tek bir cinsiyete ait olmaması.
Erkeklerin en fazla harcama yaptığı 5 alan ise bu şekilde:
-Elektronik: ABD’de İşçi İstatistikleri Bürosu’nun yaptığı araştırmaya göre erkekler yılda 700 Dolar elektronik harcama yapıyorlar. Bu rakam Euro bölgesinde ve Türkiye gibi ürünlerin daha pahalıya satıldığı bölgelerde ise daha da fazla olabiliyor. Televizyonlar, telefonlar, bilgisayarlar, video oyunlar ve daha fazlası… Erkeklerin kadınlardan bu tüketimde önemli farkı ise erkeklerin eski model ürünlere de daha ucuza almak için yönelmesi, kadınların ise son model ürünleri tercih etmesi.
-İçki: Erkekler bir yılda içkiye ortalama 552 Dolar harcıyor. Erkeklerin evde içmeye de meyilli oluşu ve maç, film, video oyunu gibi alışkanlarını en kötü bir tane bira ila taçlandırmak istemeleri bu tüketimin maliyetini artıran diğer detaylar.
-Bahis & İddaa: Neredeyse tamamen erkeklerin tüketimi altında bulunan alanların başında geliyor ve erkekler de harcadıkları parayla bu hâkimiyetin hakkını veriyor. Ne kadar para döndüğünü anlatmak için size sadece bazı rakamlar vereceğiz:
• Türkiye’de yasa dışı bahse harcanan para yıllık 600 milyon Dolar
• İddaa oyunu sayesinde futbol kulüplerine aktarılar para 113 milyon TL
• Son bir yılda oynanan kupon sayısı 419 milyon
-Online Alışveriş: Uluslararası bir araştırmaya göre erkeklerin %84’ü, kadınların ise %77’si online alışveriş yapıyor. Şaşırtıcı değil mi? Erkeklerin tüketim alışkanlıkları gereği daha fazla para harcadığı tahmin ediliyordu ancak son rakamlar, erkeklerin bireysel bazda da online alışverişe daha fazla rağbet gösterdiğini anlatıyor. Erkeklerin online olarak en çok tükettiği ürün grubu ise elektronik. Bunu giyim ürünleri ve restoran fırsatları takip ediyor. Erkeklerin online olarak en çok para harcadıkları alanlardan biri de tatil rezervasyonları.
-Spor: Erkeklerin spor ve hele ki Türkiye’de futbola olan tutkusunu burada bir kez daha açıklama niyetinde değiliz ancak Türkiye’nin tek spora kanalize olan pazarının dünyadaki benzerlerinden harcama olarak geride kaldığını söylemek gerek. Amerika’da sadece ürün satışları sayesinde yılda 35 milyar Dolar gibi bir para el değiştiriyor. Kulüp logosu taşıyan ürünler için harcanan para ise 8 milyar dolar. Türkiye’de bilet fiyatları 300 liraya çıkabilen 3 Büyükler, her hafta on binlerce kişilik stadlara çıkıyorlar, yüzbinlerce forma satıyor. Amerika, Almanya, Japonya gibi örneklere göre küçük kalan Türkiye pazarının içinde el değiştiren yüz milyonlarca dolar paranın ana dinamosu erkeklerin ilgisi ve tüketim alışkanlıkları.