Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Elektrik abonelik iptalinde depozito 3 gün içinde iade edilir

Azra1

Omnia vincit amor !
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    22 Haz 2008
  • Mesajlar
    2,043
  • MFC Puanı
    214
Elektrik abonelik iptalinde depozito 3 gün içinde iade edilir



enerjisa.jpg
Elektrik, su, doğalgaz gibi aboneliklerde depozito denilen güvence bedelleri abonelik sözleşmesi için adeta bir ön şart olarak tahsil edilmektedir. Ancak ne yazık ki aboneliğin kapatılması durumunda bu güvence bedeli iadesinde sıkıntılar yaşanabiliyor. Zehra Hanım Enerjisa şirketinden bu nedenle haklı olarak şikayetçi oluyor. Oysa ki 15 Kasım 2010 tarihli ve 27760 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun 03/11/2010 tarih ve 2860 sayılı kararında güvence bedelleri ile uygulamaya ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir. EPDK'nın adı geçen kararında "güvence bedelinin iadesi" kısmında şu ifadeler yer alıyor:

Şirketçe tahsil edilen nakit güvence bedeli, sözleşmenin feshedildiği, sona erdiği veya sayacın değiştirildiği tarihteki Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanmış olan en son aya kadar oluşan TÜFE oranı üzerinden güncelleştirilerek müşterinin şirket ile olan bütün hesaplarının tasfiyesinden sonra varsa bakiyesi işletme kayıtları veya müşterinin güvence alındı belgesi dikkate alınarak talep tarihinden itibaren en geç 3 (üç) iş günü içerisinde müşteriye iade edilir.

O halde aboneliğin iptali başvurusundan en geç 3 (üç) iş günü içerisinde gevence bedelinin iadesi şarttır. Bu konuda kurumların daha hassas davranması gerektiğini düşünüyoruz. Bu konuda şikayeti olan tüketicilerin ellerindeki belgelerle birlikte Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmaları halinde olumlu sonuç alabilecekleri düşünüyoruz. Zehra Hanım'a geçmiş olsun diliyor, şikayetini aynen yayımlıyoruz.



İyi günler,

Öncelikle verdiğiniz hizmetlerden dolayı teşekkür ederim. Ben taşınma sebebiyle yaklaşık 2 ay önce elektrik aboneliğimi iptal ettirmiştim. Abone olurken peşin peşin aldıkları depozitonun tarafıma ödenmesi için hesap numaramı istediler. Aradan 2 ay geçti, hala hesabıma yatırılmadı.
Bu nasıl bir hizmet anlayışıdır? Abone yaparken peşin alıyorlar, abonelik bitince de oyalamaya başlıyorlar. Burada önemli olan paranın miktarı değil, vatandaşa yapılan haksız uygulamadır. Vatandaş bir faturayı geç ödediğinde hemen cezalandırılıyor ama vatandaşın hakkı olana gelince oyalama taktiklerine başvuruluyor. Bir ülkede kurumlar böyle yaparsa toplumun ahlaklı, dürüst olmasını nasıl beklersiniz? Koskoca Sabancı bunu yaparsa, diğerlerini düşünemiyorum bile. Biz insanımızla, kurumlarımızla Atatürk’ün bize gösterdiği yolda dürüst, ahlaklı ve adaletli bir karaktere sahip olmadan nasıl yürüyebiliriz ki? Bu ülkede vatandaşlar uğradıkları haksızlıkları hep sineye çekmek zorundalar mı? Bunun hesabını soracak kimse yok mu? Güçlü olanların insafına terk edilmiş olarak yaşamak mıdır demokrasi? Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var. Kendim için değil. Tüm benim gibi sade vatandaşlarımız için bu konuya eğilmenizi rica ediyorum. İsteğim sadece paramın hesabıma yatması değil, bu uygulamanın tamamen değişmesidir. Nasıl ki vatandaş abone olmak için depozitoyu peşin ödemek zorundaysa, aboneliğin iptalinde de parasını peşin almak hakkıdır.
İlginize teşekkür ederim.


Saygılarımla,
Zehra Karpuz
 
Üst Alt