Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Dövme Yaptırmak Haramdır

Asi

MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    1 Haz 2013
  • Mesajlar
    1,016
  • MFC Puanı
    71
Dövme Yaptırmak Haramdır!​


Dövme yapmak veya yaptırmak haramdır! Çünkü dövme yaptıran kişi, Allah (Azze ve Celle)’nin yarattığı bu bedeni beğenmemesi söz konusudur. Allah (Azze ve Celle) insanı en mükemmel bir şekilde yaratmıştır. Bunda şüphe eden küfre girer!

Aşağıdaki hadislere baktığımız zaman dövme yaptıranın ve yapanın lanetlendiğini anlıyoruz. Dövme yaptırmanın neden yasaklandığı hadislerde açıkça açıklanmıyor. Zaten bizim, her yasağın niçin yasak olduğunu bilmemiz de gerekmiyor! Bize gereken o yasağı yapmamamızdır.

1) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“...Dövme yapan ve dövme yaptırmak isteyen kadınlara, Allah lanet etsin!”

Buhari 13/5946, Müslim 2124/119

2) Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

“Başkasının saçından bir başkasına saç takan, başkasının saçından takmak isteyen kadınlara, hastalık olmaksızın dövme yapan ve dövme yaptırmak isteyen kadınlara lanet edildi!”

Ebu Davud 4170, Albânî el-Meram 95

3) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh)şöyle dedi:

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Peruk takana ve taktırana, vücuduna dövme yapana ve yaptırana, Allah lanet etsin!”

Buhari, Müslim, Nesei

4) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma)şöyle dedi:

“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), peruk takana ve taktırana, vücuduna dövme yapana ve yaptırana lanet etti!”

Ebu Davud 4168

5) Ebu Cuhayfe (Radıyallahu Anh) şöyle dedi:

“Hacamatcı (kan alıcı) bir köle satın almıştım. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) hacamat ücretinden, köpek bedelinden, zina kazancından nehyetti! Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), faiz yiyene, faiz yedirene, dövme yapana, dövme yaptırana ve resim yapana lanet etti!”

Buhari 5963

6) Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

“Vücutlara dövme yapan kadınlara, kendisine dövme yapılmasını isteyen kadınlara, yüzdeki kılları yolan ve yüzdeki kılları yolduran kadınlara, seyrek dişli güzel görünmek için ön dişlerinin aralarını yontan bu şekilde Allah’ın yarattığını değiştiren kadınlara Allah lanet etsin!

Ravi dedi ki:

−Bu söz, Esed oğullarından kendisine Ümmü Yakub denilen bir kadına ulaştı. Bu kadın Kur’an’ı okuyor idi.

Bu kadın, Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh)’a geldi ve:

−Bana senden ulaşan:

“Vücutlara dövme yapan kadınlara, kendisine dövme yapılmasını isteyen kadınlara, yüzdeki kılları yolan ve yüzdeki kılları yolduran kadınlara, seyrek dişli güzel görünmek için ön dişlerinin aralarını yontan bu şekilde Allah’ın yarattığını değiştiren kadınlara Allah lanet etsin!” dediğin söz nedir? dedi.

Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh):

−Bana ne oluyor ki, Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in lanet ettiği kimselere lanet etmeyeyim! Bu Allah’ın Kitabında da vardır dedi.

Kadın:

−Şüphesiz ki ben Kur’an’ın iki kapak arasını okudum fakat onu bulamadım! dedi.

Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh):

−Eğer Kur’an’ı gerçekten okudunsa kuşkusuz ki onu bulmuşundur!

Allah (Azze ve Celle) Haşr Suresi 7. ayetinde:

“Rasul size ne verdi ise onu alınız! Size neyi yasak etti ise ondan sakının!” buyurmaktadır, dedi.

Kadın:

−Bu gibi şeyleri ben şimdi senin eşinde görürüm, dedi.

Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh):

−Git ona bak dedi.

Ravi dedi ki:

−Kadın, Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh)’ın eşinin yanına girdi ve laneti gerektiren bir şey göremedi.

Akabinde kadın, Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh)’a geldi ve bir şey göremedim, dedi.

Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh):

−Şayet onda böyle bir şey olsaydı onunla bir arada bulunmazdık! dedi.”

Müslim 2125/120, Buhari 5945, Ebu Davud 4169

Önemli Uyarı: Yukarda ki hadislere baktığımız zaman, dövme hakkında kadın ve erkek ayırt edilmiyor! Yani kadına da erkeğe de dövme yaptırmak, haramdır! Diğer hadisleri de göz önünde bulundurduğumuz zaman, Allah-u Teâlâ on iki kişiye lanet ediyor;

1) Peruk takana,

2) Peruk taktırana,

3) Dövme yapana,

4) Dövme yaptırana,

5) Kaş alana,

6) Kaşını aldırana,

7) Yüzdeki tüyleri alana,

8) Yüzündeki tüyleri aldırana,

9) Güzellik için dişlerinin arasını seyrekleştirene,

10) Güzellik için dişlerinin arasını seyrekleştiren diş doktoruna,

11) Allah’ın yarattığını değiştiren yani estetik ameliyatı olana,

12) Allah’ın yarattığını değiştiren yani estetik ameliyatı yapan doktora, Allah-u Teâlâ lanet etmiştir.
 

Asi

MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    1 Haz 2013
  • Mesajlar
    1,016
  • MFC Puanı
    71
Dövme, insan cildinde boya maddesiyle yapılan kalıcı şekil demektir.

İnsanlar, çok eski zamanlardan beri vücutlarının çeşitli yerlerine dövme yaptırmışlardır. Bugün bu âdet, yer yer sürdürülüyor. Avrupa ve Amerika'da bazı gençler bunu bir "süs" şeklinde yaparken, yurdumuzda da birtakım havai gençler onları taklit ediyorlar. Cahiliye Arapları dövmeyi süslenmek için yaparlarken; dövme ile bedenlerine çeşitli şekil ve suretler yaparak, bununla mafsallarının güç kazandığına inanırlardı. Bugün ise bu tamamen bir özentiden öteye geçmemektedir.

İlkel dövme ana hatlarıyla, deriye yan yana küçük delikler açmak ve bu deliklere is, sürme, mürekkep, kına, çivit gibi boyalı maddeler doldurmak suretiyle yapılır. Bunun yanında bıçakla veya tırnakla derin yarıklar meydana getirerek, yahut süslenecek kısımlara barut gibi yanıcı maddeler sürüp yakarak yapılanları da vardır.

Modern dövmeciler ise, özel olarak imal edilmiş elektrikli dövme kalemleri kullanmakta ve dövme yaptıran şahsın acı duymaması için de cildine lokal anestezi uygulamaktadır.

İlkel dövmelerin genellikle mavi renkte olmasına karşılık modern dövmeler çeşitli sentetik boyalar kullanıldığı için bir tablo gibi renkli olabilmektedir.

İlâhî dinler dövmeyi yasaklamıştır. Tevrat vücuda dövme yaptırmayı, ölü arkasından düzenlenen ağıt sırasında ağlayanın tırnaklarıyla yüzünü yırtması olayı ile birlikte ele almış ve

"Ölüler için bedeninizde yara açmayacaksınız, kendinize dövme işaret koymayacaksınız." (Levililer, 19/28)

cümlesiyle her ikisini de yasaklamıştır.

Arapça'da "veşm" kelimesiyle ifade edilen dövme, Hz. Peygamber devrinde Câhiliye çağının bir uzantısı olarak, özellikle kadınlar arasında yaygın bulunuyordu.

En güzel şekilde yaratılan insanın tabii görüntüsünde değişiklikler yapılmasını hoş karşılamayan Hz. Peygamber, bu türden çeşitli uygulamalar yanında dövmeyi de yasakladı; dövme yapan ve yaptıran kadınlara Allah'ın lanet ettiğini bildirdi. Bir fiili işleyenin Allah ta*rafından lanetlenmesi onun haram ol*duğunu gösterir. (bk. Buhârî, Libâs, 87; Müslim, Li*bas, 119-120)

Konu ile ilgili hadis metinlerinde sadece kadınların zikredilmesinin sebebi, Arap toplumunda bugün olduğu gibi daha çok kadınların dövme yaptırmasıdır. Dövme yaptırmanın dinî hükmü açısından kadınla erkek arasında fark yoktur.

- Dövmeyi yaptırmış olan bir insan nasıl hareket edecektir?

İmam Nevevî, sağlık bakımından zarar vermediği takdirde dövmenin vücuttan giderilmesi gerektiğini söyler. Yapılacak operasyonun vücuda zarar vermesi veya geride çirkin bir manzara bırakması sebebiyle dövme giderilemezse kişi tövbe etmekle günahından kurtulur. (Şerhu Müslim, XIV/106)

Bundaki hüküm, dövmeyi yaparken kullanılan maddeye göre değişir. Şayet bu maddeler dinen necis sayılanların arasında bulunuyorsa, dövme de o hükme girer. Şayet temizse, o da temizdir. Bunda yapılacak şey, şayet ufak bir müdahale veya ameliyatla hallediliyorsa gidermeye çalışmaktır. Şayet giderilemiyor, buna da imkân bulunamıyorsa, o şekilde bırakılır. Çünkü Cenab-ı Hak kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez, onun üstesinden gelemeyeceği, yapamayacağı şeyleri istemez.

- Dövme abdeste ve gusle engel olur mu?

Dövme derinin altındadır. Yani dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusulde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.

Ayrıca dövme, namaz kılmaya, ibadetlerin yerine gitirmeye, camiye ve cemaate gitmeye, Kur'an okumaya da asla engel değildir.

Böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allah'tan mağfiret diler, tövbe istiğfar eder. Ve inşallah da kabul edilir.
 

Asi

MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    1 Haz 2013
  • Mesajlar
    1,016
  • MFC Puanı
    71
Bir vatandaşın "Dövme yaptırmak caiz midir?" sorusuna yanıt veren Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu, dövme yaptırmanın haram olduğunu bildirdi.

Kurul, kararında; vücuda iğneler batırılıp, açılan deliklere boyalı maddeler konularak yapılan dövmenin, eski çağlardan beri yapılan bir cahiliye adeti olduğunu kaydetti. Dövme yaptırmanın sağlık açısından da zararlı olduğuna dikkat çekilen kurul açıklamasında, "Sağlık açısından zararlı olduğu gibi, dinen de yasaklanmıştır. Dikkat çekmek, daha güzel görünmek amacıyla, yaratılıştan verilmiş olan özellik ve şekillerin değiştirilmesi İslam dininde, fıtratı bozma kabul edilerek yasaklanmıştır. Dolayısıyla dövme yaptırmak caiz değildir." Din İşleri Yüksek Kurulu'nun kararını ilahiyatçılara sorduk.

"BEDEN YAPISINI BOZMAK CAİZ DEĞİLDİR"

Prof. Dr. Süleyman ULUDAĞ:
BEN de Diyanet İşleri Başkanlığı'nın görüşüne katılıyorum. Allah'ın insana verdiği beden yapısını herhangi bir zorunluluk yoksa bozmak caiz değildir. Kuran'da dövme ile ilgili "Haramdır, günahtır" diye bir ayet yoktur. Ama sahih hadisler vardır. Ayrıca ilahiyatçı hukukçuların da görüşü budur. Zaten Diyanet de bunlara dayanarak görüş bildirmektedir.

"DERİDE KAT OLUŞTURMAMASI GEREKİR"

Prof. Dr. Bayraktar BAYRAKLI:
DÖVME konusuna birkaç açıdan bakmak lazım. Dövmenin insan sağlığına zararı var mıdır yok mudur? Bunun tıpça ispat edilmesi lazım. Zaman içinde insan sağlığına zararı varsa o zaman haramdır. Zararı yoksa bu dövmenin insan derisinde bir kat oluşturuyorsa ve insanın cünupluktan temizlenmesini engelliyorsa bu haramdır. Dövmede yaptığınız şekil önemlidir. Kültüre ters birşey oluşturmamalıdır. Totem oluşturmamalıdır. Bu da inanç açısından mahsur oluşturur.

"İNSANIN DOĞAL YAPISI BOZULUYOR"

Prof. Dr. Abdülaziz BAYINDIR
İNSAN görüntüsünü değiştiriyor. Derinin altında olduğu için kalıcı izler bırakıyor. Deriye boya zerk edilerek yapılıyor. İnsanın doğal yapısını bozuyor. Doğal yapıya yönelik bütün müdahaleler yasaktır.

"KURAN'DA HARAM OLDUĞU BELİRTİLMEMİŞTİR"

Prof. Dr. Zekeriya BEYAZ:
BİR şeye haram demek için Kuran'da özel olarak hüküm bulunması gerekir. Arabistan'da şu anda bile kadınların vücutlarında dövme vardır. Gaziantep'in Suriye kısmına yakın yerlerinde kadınların alın çatılarından ayaklarına kadar dövmeleri vardır. Bu süstür, eski zamanlardan beri ziynet sayılır. Kuran'da da açık şekilde haram olduğu yoktur. Ama tavsiye edilen birşey değil. Bu konuyla ilgili çok soru geliyor. Oysa bu konunun namazla, oruçla, haramlıkla, helallıkla alakası yok. Bu aşağılık duygusuyla alakalı bir şey. Kendini yetersiz görenler, sağına soluna dövme yaptırarak belki kendilerinin kaale alınacağını düşünüyorlar. Ama bir hevestir. Bir süre sonra geçer.

"RESİMLER AHLAKİ KURALLARA AYKIRI OLMAMALI"

Prof. Dr. Saim YEPREM:
YAPILAN dövmenin insan sağlığına zararlı olduğu bilinmektedir. Dövme ilkel kabilelerin dini sembol maksadıyla yaptığı bir şeydir. Dini sembol maksadı ile yapılırsa caiz değildir. Dövme yaptıran dövmenin nsan bedenine zararı olduğunu bilecek. Dövmedeki resimler ahlaki kurallara aykırı olmayacak. Dini nitelikte putperesliği çağrıştıracak bir şey olmayacak. Bunun dışında dövme herhangi bir sorun oluşturmaz.

"İYİ AMAÇLI YAPILMIŞSA İYİDİR"

Prof. Dr. Beyza BİLGİN:
DÖVME olayına haramdır veya helaldir diyecek değilim. Kuran'da bu konuda bir ayet yok. Allah'ın yarattığını bozmak anlamında Diyanet'ten caiz olmadığı belirtilmiş olabilir. Ancak vücudunda bir organı zarar görmüş, eksik yaratılmış olanlar da var. Bunları yerine koyduruyorlarsa bu güzeldir. Yani iyi amaçla yapılmışsa iyidir. Geçici olarak güzel görünmek için yaptıranları da o zaman ayrı tutmak gerekir. Kalıcı olarak yapılana pek taraftar değilim. Dövme vücuda zarar veriyorsa yasak olabilir.
 

Asi

MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    1 Haz 2013
  • Mesajlar
    1,016
  • MFC Puanı
    71

dövme yaptırmak günah mı?

dövme yaptırmak günah mı sorusunu araştıran müslüman umut vaad eden müslümandır çünkü en azından yapmak istediği ve nefsinin arzuladığı bir şeyi yapmadan önce o şeyin İslami açıdan sakıncalı olup olmadığını öğrenmeye çalışan bilinçli, şuurlu bir müslümandır. böyle biri dinini araştırarak ibadet etmektedirancak yanlış olduğunu öğrendiği şeyleri yapmaya devam ederse vebali büyüktür.

dövme yaptırmak günah mı sorusuna verilecek cevap kayıtsız şartsız evettir çünkü en başta gayri müslimlere benzeme ve nefsi azdırma, kibirlenme durumları söz konusudur. sadece bu kötü ahlak vesilesi huylara sebep olması dahi dövme yaptırmamak için birer sebeptir. ne mutlu anlayan müslümana.

bedenin herhangi bir yerine iğneyle açılan deliklerin üzerine, sürmeye benzer bir boya sürerek dövme yaptırmak, her şeyden önce insan bedenine eziyet verdiğinden caiz değildir. peygamber efendimiz hz. muhammed (sav) dövme yapanlar ve yaptıranları kınamıştır:

saçlarına saç ekleyene (gerçek saçtan postiş, peruk, kaynak yaptırana) bu işi yapana, vücuda dövme yapana ve yaptırana Allah lanet etsin! (Buhari, Libas, 83; Müslim, Libas, 115, 117; Ebu Davud, Tereccül, 5)

fakihler, dövme yapılan yerin necis olacağını söylemişlerdir. Çünkü kan orada hapsedilmiştir.

dövme haram olmakla birlikte deri altına yapıldığından dolayı abdeste ve gusle mani değildir. dövme yaptırdıktan sonra pişman olan bir insan tövbe etmeli ve dövmeyi temizletmelidir. ancak giderilmesi sebebiyle cilt yaralanacaksa ve vücuda zarar getirecekse dövmeyi sildirmesi gerekmez. bu durumdaki müslüman dövme yaptırdığı için tövbe ederse günahından kurtulmuş olur. ancak; “ben dövme yaptırayım, sildirmeme de gerek yok, sonra tövbe ederim günahtan da kurtulurum” zihniyeti Allah’tan uzaklaştırıp insanı felaketlere sürükleyecek gaflet dolu bir zihniyettir. çünkü bu kuldaki islamiyet anlayışı, samimiyetten ve ihlastan tamamiyle yoksundur.

kaynak: delil ve örnekleriyle kadın ve aile ilmihali
 
Üst Alt