• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Clash Of Clans Goblin

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Goblin



Bu sinir bozucu küçük yaratıkların tek bir şeyde gözü var: GANİMET! Yaylı tuzaklardan daha hızlılar ve ganimete olan açlıklarının sınırı yoktur.
Goblinin görünümü küçük yeşil bir yaratık şeklindedir ve sivri kulakları, kırmızı gözleri yeşil göz bebekleri ve kızarmış bir burunları vardır. Aynı zamanda düşmandan çaldıkları ganimeti toplamak için geniş bir çuvalları vardır.
Goblinler oyundaki en hızlı yer birimleridir. İlk hedefleri kaynak binalarıdır. Bu da onları, eğer esas amacınız ganimet toplamaksa, ideal birlikler haline getiriyor.
Goblinler kaynak binalarına iki kat hasar verirler (altın madenleri, altın depoları, iksir toplayıcıları, iksir depoları). Bu da, bu tip binalara barbarların verdikleri hasarın iki katı, okçuların verdikleri hasarın ise üç katı demektir. Zayıf yanları ise diğerlerine göre olan az canlarıdır, (okçudan daha yüksek / barbardan daha düşük). Karakterin doğası gereği ilk olarak kaynak binalarına saldırmasından dolayı (tüm savunmaları hiçe sayarak), devler veya barbarlar gibi diğer birimler yerleştirilip etten bir duvar oluşturana kadar savaş alanına yerleştirilmemelidirler.

Saldırı Stratejisi
Goblinler kaynakları çalmak için harika birimlerdir. İlk olarak, kaynak birimlerine giden yolu temizlemek için duvar yıkıcıları kullanın. Daha sonra barbarları, devler veya yüksek can değeri olan diğer birimleri havan toplarını, sihirbaz kulelerini, goblinler kaynak binalarıyla meşgul olurken kullanın. Kısaca ilk olarak alan etkisi olan savunma birimlerini yıkmanız yeterli olacaktır. Duvar yıkıcı seçeneğine alternatif bir seçenek ise atlama büyüsüdür. Bu yolla goblinleri duvarların üzerinde atlatarak direkt olarak kaynak binalarına ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.
Okçular gibi, goblinler de alan hasarı veren savunma binalarına karşı oldukça zayıflardır (örn: sihirbaz kuleleri, havan topları). Çoğu havan topu veya sihirbaz kulesi, goblinleri tek atışta öldürebilir. Bununla başa çıkmak için goblinleri tek seferde göndermek yerine dalgalar halinde gönderin. Ya da devler ve barbarlar yolu açarken goblinleri kaynakları yağmalamak için aynı anda kullanabilirsiniz. Bir diğer strateji ise goblinlerin hızından faydalanmak olacaktır. Uzak yerlere yerleştirilmiş savunma binalarının arasındaki mesafeyi hızlıca kat edebilecekleri için goblinleri kullanmak akıllıca olacaktır. Ve eğer kaynak binaları köyün merkezindeyse, goblinler diğer binaları hiçe saymaktadır.
Goblinler harika tuzak tetikleyicilerdir çünkü hızları tuzakların üstünden etkilenmeden serice geçmelerine elvermektedir. Bu özellikle tekli oyuncu savaşlarında işe yarayacaktır (tuzakların önceden tahmin edilebilir olduğu yerlerde).
Goblinleri vuruş hızları ve hasarları için de kullanabilirsiniz. Tüm kaynak binaları yıkıldığında kalan binaların yıkımına yardımcı olacaklardır. Yaylı tuzakları tetikleyip üzerinden geçebilirler, tabii eğer üstlerinde sabit kalmadıkları sürece.
Goblinler büyük yıkımlar için değil ama küçük bir grup şeklinde etkili olacaklardır.Örneğin, eğer bir intikam alıyorsanız ve birimlerinizin yanlara gidebileceğini düşünüyorsanız, kaynak binaları ortada olan bir köy tasarımı için, kaynak binası başına 5 adet goblini yerleştirebilirsiniz. Bu diğer birimlerinizin ortaya ulaşmasına neden olacaktır.Aynı zamanda goblinler savaşların sonunda etkili olabilirler. Eğer savaşta %50lik bir başarıya ulaşamadıysanız, goblinlerinizin hızlıca kaynak binalarını yıkmasını sağlayabilir ve %50lik bir yıkımın üstüne çıkabilirsiniz.
Savunma Stratejisi
En iyi savunma birimi olarak bilinmeseler de, goblinler klan kalesi birlikleri olarak da yine yararlı birimlerdir. Saldırılacak herhangi bir kaynak bulunmadığı için, goblinler hemen ve diğer birimlerden daha hızlı bir şekilde saldırı birliklerine saldıracaklardır. Birinci aşama saldırı birliklerinden Goblinler, kendi aşaması içinde en yüksek hasara sahip birliklerdir. Savunma yaparken devleri bile etkisiz hale getirebilecekleri bir hasara sahiplerdir.
Üssünüzü goblinlere karşı savunmak için yerleştirirken, savunmalarınızı tüm binaları kapsayacak şekilde yerleştirmeleriniz önemlidir. En önemlisi de, havan toplarınızın ve sihirbaz kulelerinizin menzil dahilinde olduğundan emin olun. Goblinler hızlıca kaynaklarınızı kurutabilir.
Yükseltme farklılıkları

  • 3. seviyede, goblinler çuvallarının üzerinde açık kahverengi şeritler belirir.
  • 5. seviyede, goblinler kırmızı bir Mohawk kazanır ve çuvalı tamamen açık kahverengiye dönüşür.
  • 6. seviyede, goblinler kırmızı deri bir pelerin ve altın kolyeye sahip olur.

Goblinler, kendi kışlalarınızda eğitilebilmelerine rağmen, tekli oyuncu modundaki esas düşmanlardır. İlginç bir şekilde, eğitim bölümünde Oyunun kendi goblinleri sizin altın madenlerinizi es geçip direkt olarak toplara yönelmektedirler. Ordu kampına tıkladığınızda, goblinler kısa bir süre için durup sol taraflarına bakarlar.
Goblinler ve dalkavuklar en hızlı hareket eden birimlerdir.
Tam olarak yükseltilmiş ordu kamplarında toplam olarak en fazla 240 adet gobline sahip olabilirsiniz. Bu sayı, tam olarak yükseltilmiş klan kalenizde de 35 tanesini barındırırsanız 275’e çakabilir. Tekli oyuncu modundaki goblinler ve birliklerdeki goblinler aynı görünüme sahiptir. Buna rağmen, köy binalarına hemen saldırmazlar. Bir kaynaktan altın veya iksir yağmaladıklarında, aldıkları kaynaklar direkt olarak depolarınıza gider.
Bir yaylı tuzaktan daha hızlı olarak bilinen tek birlik goblinlerdir. Ancak bu, yaylı tuzaklardan etkilenmeyen tek birliklerdir anlamına gelmemektedir.
Goblinler, kaynak içermelerine rağmen klan kalelerine ve köy binalarına çifte hasar vermezler. Aynı şekilde, inşaatçı kulübeleri kaynak binaları olarak geçse de, Goblinler bu binalara da kaynak binası şeklinde değil, normal üniteler olarak saldıracaklar ve çifte hasar vermeyeceklerdir. Ayrıca, kaynak binaları halen mevcutsa, inşaatçı kulübelerini es geçecek ve depo veya üretim binalarına yöneleceklerdir.
SeviyeSaniye Başına HasarSaniye Başına Kaynaklara Verilen HasarHasar PuanıEğitim MaliyetiYükseltme MaliyetiGerekli Laboratuar SeviyesiYükseltme Süresi
1.png

Seviye 111222525
elixir.png
0
elixir.png
00
2.png

Seviye 214283040
elixir.png
50,000
elixir.png
112saat
3.png

Seviye 319383660
elixir.png
250,000
elixir.png
32gün
4.png

Seviye 424484380
elixir.png
750,000
elixir.png
53gün
5.png

Seviye 5326452100
elixir.png
2,250,000
elixir.png
65gün
6.png

Seviye 6428468150
elixir.png
4,500,000
elixir.png
810gün
 
Üst