Dünyanın ilk drone taksisinin uçuş denilemeyecek kadar kısa süren ilk uçuşu, Viyana'da gerçekleştirildi.
Boeing ve Airbus gibi dünya devlerinin de kendi çalışmalarını yaptığı ticari drone taksi teknolojisine sahip ilk araç olan ve Çinli şirket EHang tarafından üretilen EHang 216, bugün Viyana'da bulunan Generali Arena Stadyumu'nda ilk uçuşunu gerçekleştirdi.
Avusturya hava sahasında onayı olmadığı için standart uçuşunu yapamayan araç, bunun yerine stadyumun sınırları içerisinde 10 metre kadar yükseldi. EHand 216 adındaki aracın içine binme fırsatı yakalayan ilk kişilerden biri olan fotoğrafçı Joe Klamar; kabinin çok sıkışık, pervanelerin de çok korkutucu olduğunu fakat buna alıştıklarını söyledi.
EHang 216, sekiz adet pervaneye sahip ve bu pervaneler 90 desibel ses yayıyor. Bu seviye, her ne kadar standart bir helikopterden daha düşük olsa da yine de oldukça rahatsız edici. Firma, bu gürültü seviyesini 75 desibele kadar düşürmeyi hedefliyor.
EHang, 35 kilometrelik mesafelere kadar yolcuları düşük irtifada taşıma hedefleri olduğunu ancak havacılık otoritelerinin de buna izin vermesi gerektiğini söylüyor. EHang'in Pazarlama Direktörü (CMO) Derrick Xiong, insanların drone taksiye karşı bakış açılarına değinerek "En büyük sorunumuz aslında teknoloji değil, insanların bu konudaki zihniyeti" diyor.
EHang 216'nın 30 dakika boyunca hiçbir kontrol olmadan uçabileceğini, saatte 130 km hıza ulaşabileceğini ve 260 kilograma kadar ağırlık taşıyabileceğini söyleyen şirket, binlerce ön sipariş aldıklarını ve gelecek yıldan itibaren seri üretime başlamak için Avusturya havacılık şirketi FACC ile birlikte çalıştıklarını belirtiyor. Ayrıca aracın yaklaşık 200 bin euroya mal olduğu ve özel alıcılar için satılmayacağı sadece ticari amaçlar için kullanılacağı açıklandı.
Boeing ve Airbus gibi dünya devlerinin de kendi çalışmalarını yaptığı ticari drone taksi teknolojisine sahip ilk araç olan ve Çinli şirket EHang tarafından üretilen EHang 216, bugün Viyana'da bulunan Generali Arena Stadyumu'nda ilk uçuşunu gerçekleştirdi.
Avusturya hava sahasında onayı olmadığı için standart uçuşunu yapamayan araç, bunun yerine stadyumun sınırları içerisinde 10 metre kadar yükseldi. EHand 216 adındaki aracın içine binme fırsatı yakalayan ilk kişilerden biri olan fotoğrafçı Joe Klamar; kabinin çok sıkışık, pervanelerin de çok korkutucu olduğunu fakat buna alıştıklarını söyledi.
EHang 216, sekiz adet pervaneye sahip ve bu pervaneler 90 desibel ses yayıyor. Bu seviye, her ne kadar standart bir helikopterden daha düşük olsa da yine de oldukça rahatsız edici. Firma, bu gürültü seviyesini 75 desibele kadar düşürmeyi hedefliyor.
EHang, 35 kilometrelik mesafelere kadar yolcuları düşük irtifada taşıma hedefleri olduğunu ancak havacılık otoritelerinin de buna izin vermesi gerektiğini söylüyor. EHang'in Pazarlama Direktörü (CMO) Derrick Xiong, insanların drone taksiye karşı bakış açılarına değinerek "En büyük sorunumuz aslında teknoloji değil, insanların bu konudaki zihniyeti" diyor.
EHang 216'nın 30 dakika boyunca hiçbir kontrol olmadan uçabileceğini, saatte 130 km hıza ulaşabileceğini ve 260 kilograma kadar ağırlık taşıyabileceğini söyleyen şirket, binlerce ön sipariş aldıklarını ve gelecek yıldan itibaren seri üretime başlamak için Avusturya havacılık şirketi FACC ile birlikte çalıştıklarını belirtiyor. Ayrıca aracın yaklaşık 200 bin euroya mal olduğu ve özel alıcılar için satılmayacağı sadece ticari amaçlar için kullanılacağı açıklandı.