Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Candy Crush Gerçeği Ortaya Çıktı.

AdoniS

MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    12 Tem 2014
  • Mesajlar
    639
  • MFC Puanı
    11

Candy Crush Saga ve Angry Birds gibi mobil oyunlar, bir süre sonra keyif almasan bile oynamaya devam etmeni sağlıyor. Dr. Simon Moore,
Candy Crush Saga oyununun neden bağımlılık yaptığını açıkladı.

Guardian, psikolog Dr. Simon Moore ile geliştiricilerin oyunlarında kullandığı bağımlılık yapan gizli öğeleri konuştu.
Sonuç ise çok şaşırtıcı. Geliştiricilerin bağımlılık sırrı, doğru renk
kombinasyonlarını kullanarak, basit oynanış mekaniklerine sahip düşük
grafikli oyunlar yapmak.

Bağımlılık yapacak bir mobil oyun geliştirmenin en büyük sırrı, mobil
oyuncunun telefonu ve tableti ile neler yaptığını anlamak. Akıllı telefon ve tablet kulanıcıları, cihazlarıyla çok fazla şeyi aynı anda gerçekleştiriyor. Bu yüzden geliştiricilerin, oyunculara yaptıklarışeye ara verip oyun oynama ve istedikleri zaman yeniden diğer şeylerle ilgilenme özgürlüğünü sunan oyunlar tasarlamaları gerekiyor.

Moore ayrıca, geliştiricilerin çok heyecan verici ve sürprizlerle dolu
oyunlar tasarlamamaları, bunun yerine oyuncuyu sürekli, aralarında çok az fark olan birbirine benzer görevlere yönlendirmeleri gerektiğini belirtiyor.

Flappy Bird ve Pet Rescue Saga oynayanların bileceği gibi, bu oyunlarda
oyuncunun karşısına hiçbir sürpriz çıkmıyor; oynayış sürekli tek düze bir
şekilde devam ediyor. Her şey, yarı bilinçli tıklamalara dayalı?

Dr. Moore, başarılı mobil uygulamaların oyuncuyu çabuk karar vermeye değil, bunun yerine uzun soluklu stratejik kararlara ittiğini; öte yandan bunun oyun içi satın almaları da artırdığını belirtiyor.

’Kal ve savaş veya kaç ve saklan’ gibi anlık kararların heyecan verici sistemler olduğunu söyleyen Moore, bunlarla birlikte ’Bu zırhı almak için yeterli parayı nasıl kazanacağım?’ gibi soruların da oyuncuya empoze edilmesi gerektiğini belirtiyor ve devam ediyor: ’Skyrim ve World of Tanks bunu bir hayli iyi yapıyor.’
 
Üst Alt