Kod:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace Grafik_nesnesi_ile_yazı_yaz
{
public partial class Form1 : Form
{
private System.Windows.Forms.Timer timer;
private System.Windows.Forms.Button button;
int tiklama = 0;
public Form1()
{
// form ile ilgili ayarları yapma
InitializeComponent();
}
private **** Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
// Grafik nesnesinin çalışması için gerekli ayarlar
timer.Enabled = false;
timer.Interval = 100;
}
private **** button_Click(object sender, EventArgs e)
{
// Grafik nesnesi ile yazma, tek tıklamalarda duracak
// Grafik nesnesi ile yazma, çift tıklamalarda başlayacak
if (tiklama % 2 == 0)
{
timer.Enabled = true;
IsmıYaz();
button.Text = "Durdur";
}
else
{
timer.Enabled = false;
button.Text = "Yazdır";
}
tiklama++;
}
private **** IsmıYaz()
{
//bu fonksiyon ile grafik nesnesi kullanarak form üzerinde
//rasgele bir noktaya tırnak içinde verilen yazıyı yazdıracağız
Graphics g;
g = this.CreateGraphics();
Random rdm = new Random();//raagele noktalar oluşturmak için bu
//rdm random sınıfının bir örneğini kullancağız
try
{
g.DrawString("Bu bir c sharp uygulamasıdır", new Font(FontFamily.Families[rdm.Next(100)], 30,
FontStyle.Bold), new SolidBrush(Color.FromArgb(rdm.Next(255),
rdm.Next(255), rdm.Next(255))), rdm.Next(this.Width), rdm.Next(this.Height));
}
catch
{ }
}
private **** timer_Tick(object sender, EventArgs e)
{
IsmıYaz();
//bu metod ile timerın her tick olayında ekranın herhangi bir
//yerine rastgele bir font da Fetih Köksal yazısı eklenecek.
}
}
}