Dev C++'a Kurulumu..: indirdiğimiz OpenGL kütüphanesinden dosyaları çıkartıyoruz ve ardından Dev-Cpp klasörünü buluyoruz bunu devcpp.exe üstüne sağ tıklayıp Dosya Konumunu Aç diyerek bulablirsiniz bulduktan sonra:
> include klasörü içindeki GL klasörünün içine glut.h
> lib klasörü içine glut32.def
> C:\WINDOWS\system32 içine glut32.dll
şeklinde çıkardığımız dosyaları atıyoruz ve Dev-C++'ı açıyoruz:
- Dosya >> Yeni >> Proje >> Console Application >> Sağ alt köşede C++ Projesi seçip Tamam diyoruz
- Alt+p yapıyoruz ve karşımıza menü geliyor bu menüden Parametreler sekmesine tıklayıp Bağlayıcı(Linkler) altına aşağıdakilerin aynısını yazıyoruz:
-lopengl32
-lglu32
-lglut32
yazdıktan sonra tamam diyip OpenGL projeleri yazabiliyoruz
Visual Studio 2010'a Kurulumu..: indirdiğimiz OpenGL kütüphanesinden dosyaları çıkartıyoruz ve ardından
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Include içine gl adında bir klasör oluşturyoruz ve gl klasörünün içine glut.h'yi atıyoruz
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Lib içine glut32.lib'i atıyoruz
C:\WINDOWS\system32 içine glut32.dll'İ atıyoruz
ve ardından Visual Studio 2010'u açıp New Project... >> Empty Project(Visual C++ sekmesindeki) >> Ctr+Shift+A yapıyoruz >> C++ File(.cpp)
ekliyoruz ve OpenGL projeleri yazabiliyoruz
NOT: \v7.0A kısmı sizde farklı olabilir
> include klasörü içindeki GL klasörünün içine glut.h
> lib klasörü içine glut32.def
> C:\WINDOWS\system32 içine glut32.dll
şeklinde çıkardığımız dosyaları atıyoruz ve Dev-C++'ı açıyoruz:
- Dosya >> Yeni >> Proje >> Console Application >> Sağ alt köşede C++ Projesi seçip Tamam diyoruz
- Alt+p yapıyoruz ve karşımıza menü geliyor bu menüden Parametreler sekmesine tıklayıp Bağlayıcı(Linkler) altına aşağıdakilerin aynısını yazıyoruz:
-lopengl32
-lglu32
-lglut32
yazdıktan sonra tamam diyip OpenGL projeleri yazabiliyoruz
Visual Studio 2010'a Kurulumu..: indirdiğimiz OpenGL kütüphanesinden dosyaları çıkartıyoruz ve ardından
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Include içine gl adında bir klasör oluşturyoruz ve gl klasörünün içine glut.h'yi atıyoruz
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Lib içine glut32.lib'i atıyoruz
C:\WINDOWS\system32 içine glut32.dll'İ atıyoruz
ve ardından Visual Studio 2010'u açıp New Project... >> Empty Project(Visual C++ sekmesindeki) >> Ctr+Shift+A yapıyoruz >> C++ File(.cpp)
ekliyoruz ve OpenGL projeleri yazabiliyoruz
NOT: \v7.0A kısmı sizde farklı olabilir