- Konum
- İzmir
-
- Üyelik Tarihi
- 9 Haz 2015
-
- Mesajlar
- 12,474
-
- MFC Puanı
- 1,810
BÖP Nasıl Hazırlanır?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI (BÖP)
BEP hazırlandıktan sonra, uygulayıcı eğitimci tarafından BÖP hazırlanır. BÖP, BEPe dayanmak zorundadır. Uzun dönemli amaçlara ulaşmak için belirlenen kısa dönemli amaçlar BÖPün içeriğinde bulunur ve bu kısa dönemli amaçların nasıl gerçekleştirileceği ve öğretimin nasıl yapılacağı BÖPte belirtilir. Öğretimin nerede ve nasıl yapılacağı, yapılacak etkinliklerin neler olacağı, öğretimde hangi materyallerin kullanılacağı, hangi yöntem ve tekniklerden yararlanılacağı, oturumların ne kadar süreceği ve her amacın kaç oturumda gerçekleşeceği, öğretim sonrası yapılacak değerlendirmenin nasıl yapılacağı detaylı olarak BÖPte yer alır. BÖP aylık, haftalık ve günlük olarak hazırlanabilir. BÖPte yer alan unsurlar şöyle sıralanabilir:
Öğrencinin adı
Öğretmenin adı
Öğretim programının adı
Öğrencinin genel performans düzeyine ilişkin özet ifadeler
Davranış ölçütü
Öğrenme ortamı
Oturum sayısı
Materyal
Öğretim amaçları
Öğretim basamakları
Öğretim yöntem ve teknikleri
Destek hizmetler
Değerlendirme teknikleri
KAYNAK: Çetin ÖZBEY, Özel Eğitimde Kavram ve Beceri Öğretimi, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2007.
ALINTI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI (BÖP)
BEP hazırlandıktan sonra, uygulayıcı eğitimci tarafından BÖP hazırlanır. BÖP, BEPe dayanmak zorundadır. Uzun dönemli amaçlara ulaşmak için belirlenen kısa dönemli amaçlar BÖPün içeriğinde bulunur ve bu kısa dönemli amaçların nasıl gerçekleştirileceği ve öğretimin nasıl yapılacağı BÖPte belirtilir. Öğretimin nerede ve nasıl yapılacağı, yapılacak etkinliklerin neler olacağı, öğretimde hangi materyallerin kullanılacağı, hangi yöntem ve tekniklerden yararlanılacağı, oturumların ne kadar süreceği ve her amacın kaç oturumda gerçekleşeceği, öğretim sonrası yapılacak değerlendirmenin nasıl yapılacağı detaylı olarak BÖPte yer alır. BÖP aylık, haftalık ve günlük olarak hazırlanabilir. BÖPte yer alan unsurlar şöyle sıralanabilir:
Öğrencinin adı
Öğretmenin adı
Öğretim programının adı
Öğrencinin genel performans düzeyine ilişkin özet ifadeler
Davranış ölçütü
Öğrenme ortamı
Oturum sayısı
Materyal
Öğretim amaçları
Öğretim basamakları
Öğretim yöntem ve teknikleri
Destek hizmetler
Değerlendirme teknikleri
KAYNAK: Çetin ÖZBEY, Özel Eğitimde Kavram ve Beceri Öğretimi, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2007.
ALINTI