- Konum
- ىαкαяyλ
-
- Üyelik Tarihi
- 27 Kas 2009
-
- Mesajlar
- 24,120
-
- MFC Puanı
- 79
Sayın Tüketici,
Tüketiciler Birliği yargı makamı olmadığı gibi yaptırım uygulama yetki ve gücüde yoktur. Öncelikle şikâyetinize ilişkin olarak iddia konusu şikâyetinizde hak arama mercilerinde haklılığınızı ispatlayabilecek belgeler ile kanıtlanabilir olması gerekir. Sözler anlam ifade etmemektedir.
Bir olgunun varlığı veya yokluğu hususunda karar merciinin ikna edilmesine ispat denir. İspata ilişkin genel hüküm Medeni Kanunun 6ncı maddesinde belirtilmiştir. Buna göre, Kanunda aksine bir hüküm bulunmadıkça taraflardan her biri hakkını dayandırdığı olguların varlığını ispatla yükümlüdür. İddiasını resmi sicil, belge ve senetlerle kanıtlayan, yükümlülüğünü yerine getirmiş sayılır. Herkes tarafından bilinen olguların da ispatı gerekmez.
Turkcellin Bizbize Kamu 1200 tarifesi değiştirilmiş olup, bu durum 4077 Sayılı TKH Kanunun 4/A maddesine aykırılık teşkil etmektedir.
Bunun için aşağıdaki yolu izleyerek hakkınızı arayabilirsiniz.
1-)Şikâyetlerin Çözümünde Öncelikli olarak hizmetin alındığı satıcıya başvurulması zorunludur. Bu sebeple Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. ne yazılı olarak İHTARNAME gönderilmelidir.
İletişim Adresi;
Turkcell iletişim hizmetleri A.Ş.
Turkcell plaza, meşrutiyet cd. No:71 Tepebaşı-Beyoğlu/İST.
Buraya göndereceğiniz (İHTARNAME) örneği aşağıdadır. (Örnek İhtarname:1)
2-)Eğer buradan şikâyetinize ilişkin olumlu bir yanıt alamaz iseniz o zaman ikamet ettiğiniz yer veya Turkcell Genel Müdürlüğünün bulunduğu yerde ki Hakem heyetine yazılı olarak müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyetleri ilçelerde kaymakamlıklarda, İllerde Valilik Bünyesinde bulunan Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerinde bulunmaktadır. Buraya müracaatlar ücretsizdir. Ve yapılan başvurular yasa gereği en geç 3 ay içinde sonuçlandırılmak zorundadır.
Buraya (TSHH) müracaat etmeniz için dilekçe örneği aşağıdadır. (Örnek dilekçe:2)
3-)Ayrıca Turkcelli BTİK (Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu Başkanlığına) da şikâyet edebilir, Turkcellin cezalandırılmasını sağlayabilirsiniz.
İletişim Adresi;
Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu Başkanlığı
Yeşil ırmak sok. No:16 Demirtepe 06430 Ankara
Buraya yapacağınız şikâyet dilekçe örneği aşağıdadır. (Örnek dilekçe:3)
4-)Medeni Kanunun 6. Maddesine göre iddia eden şikâyetçi (Davacı) iddiasını resmi belgeler ile ispatlamakla yükümlüdür. Ancak, Herkes tarafından bilinen olguların da ispatı gerekmez. Dolayısıyla Son Dönem Hizmet Faturası, Ödeme Belgesi/ Belgeleri, GSM Abonelik Sözleşmesi (Varsa), İhtarname, Posta Gönderi Ekleri, BTİK Yazışmaları vd. belgelerde hakem heyeti müracaat dilekçesine eklenmelidir.
Derneğimizin Sorumluluğu ;
Not: Başvuru merkezimiz tarafından yukarıda verilen bilgiler tavsiye niteliğindedir. Her hangi bir yargı niteliğinde olmadığı ve yetkili makamların bu konudaki kararlarında bir standart bulunmadığı için farklı sonuçlar alınması durumunda derneğimizin sorumluluğu bulunmamaktadır.
Dernek çalışmalarımıza katkı için;
Derneğimize,Bağışta bulunmak istiyorsanız TR75 0020 6000 0400 0923 1200 01 IBAN numarasına bağışta bulunabilirsiniz.
Tüketiciler Birliği yargı makamı olmadığı gibi yaptırım uygulama yetki ve gücüde yoktur. Öncelikle şikâyetinize ilişkin olarak iddia konusu şikâyetinizde hak arama mercilerinde haklılığınızı ispatlayabilecek belgeler ile kanıtlanabilir olması gerekir. Sözler anlam ifade etmemektedir.
Bir olgunun varlığı veya yokluğu hususunda karar merciinin ikna edilmesine ispat denir. İspata ilişkin genel hüküm Medeni Kanunun 6ncı maddesinde belirtilmiştir. Buna göre, Kanunda aksine bir hüküm bulunmadıkça taraflardan her biri hakkını dayandırdığı olguların varlığını ispatla yükümlüdür. İddiasını resmi sicil, belge ve senetlerle kanıtlayan, yükümlülüğünü yerine getirmiş sayılır. Herkes tarafından bilinen olguların da ispatı gerekmez.
Turkcellin Bizbize Kamu 1200 tarifesi değiştirilmiş olup, bu durum 4077 Sayılı TKH Kanunun 4/A maddesine aykırılık teşkil etmektedir.
Bunun için aşağıdaki yolu izleyerek hakkınızı arayabilirsiniz.
1-)Şikâyetlerin Çözümünde Öncelikli olarak hizmetin alındığı satıcıya başvurulması zorunludur. Bu sebeple Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. ne yazılı olarak İHTARNAME gönderilmelidir.
İletişim Adresi;
Turkcell iletişim hizmetleri A.Ş.
Turkcell plaza, meşrutiyet cd. No:71 Tepebaşı-Beyoğlu/İST.
Buraya göndereceğiniz (İHTARNAME) örneği aşağıdadır. (Örnek İhtarname:1)
2-)Eğer buradan şikâyetinize ilişkin olumlu bir yanıt alamaz iseniz o zaman ikamet ettiğiniz yer veya Turkcell Genel Müdürlüğünün bulunduğu yerde ki Hakem heyetine yazılı olarak müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyetleri ilçelerde kaymakamlıklarda, İllerde Valilik Bünyesinde bulunan Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerinde bulunmaktadır. Buraya müracaatlar ücretsizdir. Ve yapılan başvurular yasa gereği en geç 3 ay içinde sonuçlandırılmak zorundadır.
Buraya (TSHH) müracaat etmeniz için dilekçe örneği aşağıdadır. (Örnek dilekçe:2)
3-)Ayrıca Turkcelli BTİK (Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu Başkanlığına) da şikâyet edebilir, Turkcellin cezalandırılmasını sağlayabilirsiniz.
İletişim Adresi;
Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu Başkanlığı
Yeşil ırmak sok. No:16 Demirtepe 06430 Ankara
Buraya yapacağınız şikâyet dilekçe örneği aşağıdadır. (Örnek dilekçe:3)
4-)Medeni Kanunun 6. Maddesine göre iddia eden şikâyetçi (Davacı) iddiasını resmi belgeler ile ispatlamakla yükümlüdür. Ancak, Herkes tarafından bilinen olguların da ispatı gerekmez. Dolayısıyla Son Dönem Hizmet Faturası, Ödeme Belgesi/ Belgeleri, GSM Abonelik Sözleşmesi (Varsa), İhtarname, Posta Gönderi Ekleri, BTİK Yazışmaları vd. belgelerde hakem heyeti müracaat dilekçesine eklenmelidir.
Derneğimizin Sorumluluğu ;
Not: Başvuru merkezimiz tarafından yukarıda verilen bilgiler tavsiye niteliğindedir. Her hangi bir yargı niteliğinde olmadığı ve yetkili makamların bu konudaki kararlarında bir standart bulunmadığı için farklı sonuçlar alınması durumunda derneğimizin sorumluluğu bulunmamaktadır.
Dernek çalışmalarımıza katkı için;
Derneğimize,Bağışta bulunmak istiyorsanız TR75 0020 6000 0400 0923 1200 01 IBAN numarasına bağışta bulunabilirsiniz.