Genlerimizin, hormonlarımızın ve sinir sistemimizin birbirleriyle nasıl etkileşime girerek öğrenme kişilik, bellek, motivasyon, duygular ve başa çıkma yöntemlerini ne şekilde etkilediğine odaklanır. Otizmin çocuğun hayatını ne şekilde etkilediğini anlamak için, beynin normal bir şekilde gelişip gelişmediği veya farklı mı işlediği sorusuna biyolojik yaklaşımdan yararlanarak cevap verilir.
Sınav korkusuna biyolojik yaklaşım ile yaklaşıldığında; sınav korkusunun duygusal bileşenleri hızlı kalp çarpması, ağız kuruması, avuçların terlemesi gibi çeşitli psikolojik etkileri kapsar. Avuçların terlemesi genelde stres belirtisidir. Denekler zihinsel matematik işlemi sırasında 2007’den başlayarak geri geri yedişerli olarak sayarken avuç terlemesinde önemli bir artış olduğu tespit edilmiştir.
Rahatlama egzersizleri ve yatıştırıcı düşünce faaliyetlerini kapsayan bir stres azaltma programına katılan öğrenci, henüz böyle bir programa katılmamış öğrencilere göre daha az sınav korkusu göstermiştir.
Sınav korkusuna biyolojik yaklaşım ile yaklaşıldığında; sınav korkusunun duygusal bileşenleri hızlı kalp çarpması, ağız kuruması, avuçların terlemesi gibi çeşitli psikolojik etkileri kapsar. Avuçların terlemesi genelde stres belirtisidir. Denekler zihinsel matematik işlemi sırasında 2007’den başlayarak geri geri yedişerli olarak sayarken avuç terlemesinde önemli bir artış olduğu tespit edilmiştir.
Rahatlama egzersizleri ve yatıştırıcı düşünce faaliyetlerini kapsayan bir stres azaltma programına katılan öğrenci, henüz böyle bir programa katılmamış öğrencilere göre daha az sınav korkusu göstermiştir.