En yüksek fiyatlı yiyecekler ilk ve son sayfadadır
Yapılan araştırmalara göre müşterilerin bir menüyü baştan sona okuması gibi bir olay yok. Bunun yerine yaklaşık 100 saniye içerisinde göz gezdirip menüyü tanımaya çalışıyor.
Bu nedenle en çok dikkatlerini çeken sayfa da ilk ve son sayfa oluyor. Şimdi her şey daha anlaşılır hale geldi.
Sağ sayfadaki yiyecekler daima daha yüksek fiyata sahiptir
Detaylı bir şekilde ve akıllıca organize edilmiş bir menüyle karşı karşıyaysanız, okuma yönününüz ve menüyü tutma şekliniz doğrultusunda en pahalı ürünlerin sağ bölüme yerleştiğini de görebilirsiniz.
Burada öne çıkan özellik ise daha okunaklı bir yazıyla yazılmasıdır. Yani isteseniz de istemeseniz de soldan sağa okuma yönünde sağ tarafta gözünüzün en son gördüğü şey o pahalı üründür. Ancak fiyatlara dair hinlikler yok mu? Var tabii.
Fiyatların yanlarına para birimleri yazılmaz
Çünkü para birimi müşteride bir korku yaratabilir. Örneğin Deniz Mahsulü Salata 25″ yazıldığında gözünüzün ilk anda fiyat meselesine takılma ihtimali çok düşüktür. Ancak yanına kocaman bir TL geldiğinde her şey farklılaşır.
Bir salataya 25 TL verilir mi canım? düşüncesine sokmamak ve hatta sizi o kısımlara hiç karıştırmamak için fiyatlara daha küçük yazdıkları da olur. Yani siz o fiyatları görmeyin, parayı seve seve verin diye hep bunlar.
Daha ucuzmuş hissi veren fiyatlandırmalar yapılır
Yapılan araştırmalara göre müşterilerin bir menüyü baştan sona okuması gibi bir olay yok. Bunun yerine yaklaşık 100 saniye içerisinde göz gezdirip menüyü tanımaya çalışıyor.
Bu nedenle en çok dikkatlerini çeken sayfa da ilk ve son sayfa oluyor. Şimdi her şey daha anlaşılır hale geldi.
Sağ sayfadaki yiyecekler daima daha yüksek fiyata sahiptir
Detaylı bir şekilde ve akıllıca organize edilmiş bir menüyle karşı karşıyaysanız, okuma yönününüz ve menüyü tutma şekliniz doğrultusunda en pahalı ürünlerin sağ bölüme yerleştiğini de görebilirsiniz.
Burada öne çıkan özellik ise daha okunaklı bir yazıyla yazılmasıdır. Yani isteseniz de istemeseniz de soldan sağa okuma yönünde sağ tarafta gözünüzün en son gördüğü şey o pahalı üründür. Ancak fiyatlara dair hinlikler yok mu? Var tabii.
Fiyatların yanlarına para birimleri yazılmaz
Çünkü para birimi müşteride bir korku yaratabilir. Örneğin Deniz Mahsulü Salata 25″ yazıldığında gözünüzün ilk anda fiyat meselesine takılma ihtimali çok düşüktür. Ancak yanına kocaman bir TL geldiğinde her şey farklılaşır.
Bir salataya 25 TL verilir mi canım? düşüncesine sokmamak ve hatta sizi o kısımlara hiç karıştırmamak için fiyatlara daha küçük yazdıkları da olur. Yani siz o fiyatları görmeyin, parayı seve seve verin diye hep bunlar.
Daha ucuzmuş hissi veren fiyatlandırmalar yapılır