- Konum
- İzmir
-
- Üyelik Tarihi
- 9 Haz 2015
-
- Mesajlar
- 12,474
-
- MFC Puanı
- 1,810
Basın Bülteni Nasıl Yazılır?
Bir kurumun veya markanın itibarını en çok şekillendiren etkenlerden biri medyada yer alma biçimidir. Kuruma ait haber niteliği taşıyabilecek her türlü etkinlik veya gelişmenin basılı medyada yer alması için, medya ilişkilerinden sorumlu halkla ilişkiler uzmanı veya ajans, konuyla ilgili bir basın bülteni hazırlar ve medya kuruluşlarına gönderir. İlgili basın kuruluşu veya gazeteci, uygun bulursa haberi yayınlar. Bu yazımızda, doğru ve etkili bir basın bülteninin hangi biçimde yazılacağını ve bazı önemli püf noktalarını ele aldık.
Basın bülteni hazırlanışı
Basın bülteninin sayfa düzeni hakkında kesin bir kural yoktur. Ancak genel olarak uygulanan ve doğru kabul edilen sistemde, yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla şu temel bölümlerden oluşur;
Sayfanın en başında basın bülteni yazısı,
Sağ üst köşede bültenin gönderileceği tarih,
Haber başlığı (14 punto)
Spot giriş paragrafı (13 punto),
Haberin ayrıntılarını veren 3 ayrı paragraf (12 punto ve 1,5 satır aralığı),
Sol alt köşede ise konuyla ilgili iletişime geçilecek kişinin (örn. halkla ilişkiler sorumlusu) adı ve iletişim bilgileri.
Basın bülteni antetli (kurum logolu) kağıda yazılır. Ayrıca, bülten haber niteliğinde bir yazı olduğu için tarafsız bir üslupta olmalı ve her zaman -dili geçmiş zaman kullanılmalıdır. Bülten yazılırken, haber içeriğindeki önem sıralamasına dikkat edilmeli ve en önemli bilgilerden, detaylara doğru gidilmelidir. Haber başlığı çok uzun olmamalı ve çarpıcı olmalıdır. Başlık içinde firma isminin kullanılması önerilir. Spot paragrafı ise 3-4 cümle ile haberi özetleyecek şekilde ve dikkat çekici olmalıdır. Spottan sonra gelen ilk paragrafta mutlaka, 5 n 1 k olarak anılan; ne, nerede, ne zaman, nasıl, neden ve kim sorularının cevabı verilmelidir. Son paragrafta ise kurum hakkında ve kurumun geçmişte yaptığı işlerle ilgili bilgi verilir.
Basın bülteni ile ilgili önemli bilgiler
Basın bültenini gönderirken zamanlamaya çok dikkat edilmelidir. Haberin okuyucu üzerindeki etkisini kaybetmemesi için konunun güncelliği önemlidir. Basın bülteninizle ilgilenecek gazeteci veya yayın kuruluşu, kurumun bağlı olduğu sektöre ya da içeriğe göre değişebilir. Dolayısıyla bülteni doğru kişilere göndermek önemlidir. Bir haberin en güçlü öğelerinden biri görsellerdir. Bülteni gönderirken içerikle ilgili net ve etkileyici görseller eklemek gerekir.
Bir kurumun veya markanın itibarını en çok şekillendiren etkenlerden biri medyada yer alma biçimidir. Kuruma ait haber niteliği taşıyabilecek her türlü etkinlik veya gelişmenin basılı medyada yer alması için, medya ilişkilerinden sorumlu halkla ilişkiler uzmanı veya ajans, konuyla ilgili bir basın bülteni hazırlar ve medya kuruluşlarına gönderir. İlgili basın kuruluşu veya gazeteci, uygun bulursa haberi yayınlar. Bu yazımızda, doğru ve etkili bir basın bülteninin hangi biçimde yazılacağını ve bazı önemli püf noktalarını ele aldık.
Basın bülteni hazırlanışı
Basın bülteninin sayfa düzeni hakkında kesin bir kural yoktur. Ancak genel olarak uygulanan ve doğru kabul edilen sistemde, yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla şu temel bölümlerden oluşur;
Sayfanın en başında basın bülteni yazısı,
Sağ üst köşede bültenin gönderileceği tarih,
Haber başlığı (14 punto)
Spot giriş paragrafı (13 punto),
Haberin ayrıntılarını veren 3 ayrı paragraf (12 punto ve 1,5 satır aralığı),
Sol alt köşede ise konuyla ilgili iletişime geçilecek kişinin (örn. halkla ilişkiler sorumlusu) adı ve iletişim bilgileri.
Basın bülteni antetli (kurum logolu) kağıda yazılır. Ayrıca, bülten haber niteliğinde bir yazı olduğu için tarafsız bir üslupta olmalı ve her zaman -dili geçmiş zaman kullanılmalıdır. Bülten yazılırken, haber içeriğindeki önem sıralamasına dikkat edilmeli ve en önemli bilgilerden, detaylara doğru gidilmelidir. Haber başlığı çok uzun olmamalı ve çarpıcı olmalıdır. Başlık içinde firma isminin kullanılması önerilir. Spot paragrafı ise 3-4 cümle ile haberi özetleyecek şekilde ve dikkat çekici olmalıdır. Spottan sonra gelen ilk paragrafta mutlaka, 5 n 1 k olarak anılan; ne, nerede, ne zaman, nasıl, neden ve kim sorularının cevabı verilmelidir. Son paragrafta ise kurum hakkında ve kurumun geçmişte yaptığı işlerle ilgili bilgi verilir.
Basın bülteni ile ilgili önemli bilgiler
Basın bültenini gönderirken zamanlamaya çok dikkat edilmelidir. Haberin okuyucu üzerindeki etkisini kaybetmemesi için konunun güncelliği önemlidir. Basın bülteninizle ilgilenecek gazeteci veya yayın kuruluşu, kurumun bağlı olduğu sektöre ya da içeriğe göre değişebilir. Dolayısıyla bülteni doğru kişilere göndermek önemlidir. Bir haberin en güçlü öğelerinden biri görsellerdir. Bülteni gönderirken içerikle ilgili net ve etkileyici görseller eklemek gerekir.