-
- Üyelik Tarihi
- 2 Ağu 2016
-
- Mesajlar
- 11,694
-
- MFC Puanı
- -894
Barbizon Ekolü
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Barbizon ekolü (1830 - 1870), 19. yüzyılda bir grup Fransız ressam tarafından uygulanan manzara resmi tarzını tanımlamak için kullanılır. Ekol ismini ressamların bir araya geldikleri Fontainebleau (Fransa) yakınlarındaki Barbizon köyünden alır.
Barbizon ressamları, görsel sanatlarda romantizmin baskın olduğu bir dönemde, gerçekçiliğe giden yolun bir parçası oldular. 1824 yılında Paris Salonu'nda John Constable'ın eserleri sergilendi. Ressamın kırsal manzaraları, bazı genç meslektaşlarını etkiledi. Bu genç ressamlar, şekilciliği reddedip doğadan esinlenerek tablolar yapmaya başladılar. Doğa manzaraları, dramatik olaylar yerine, tablolarının ana konusunu oluşturmaya başladı.
1848 Devrimleri boyunca, ressamlar Barbizon'da buluşup Constable'ın fikirlerini takip ettiler ve oradaki doğayı resmettiler. Bu ressamlardan biri olan Jean-François Millet manzara resmi yapma fikrini geliştirdi ve köylü figürleri, köy yaşamı ve tarlalarda çalışan insanları betimlemeye başladı. 1857'de yaptığı "Des glaneuses" isimli tabloda hasatta çalışan üç köylü kadını çizdi. Tablo hiç bir hikâye anlatmıyordu ya da bir dram betimlenmemişti. Sadece işlerini yapan üç kadın vardı.
Barbizon ekolünün önde gelen isimleri arasında;
Hem Rousseau (1867) hem de Millet (1875) Barbizon'da öldüler.
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Barbizon ekolü (1830 - 1870), 19. yüzyılda bir grup Fransız ressam tarafından uygulanan manzara resmi tarzını tanımlamak için kullanılır. Ekol ismini ressamların bir araya geldikleri Fontainebleau (Fransa) yakınlarındaki Barbizon köyünden alır.
Barbizon ressamları, görsel sanatlarda romantizmin baskın olduğu bir dönemde, gerçekçiliğe giden yolun bir parçası oldular. 1824 yılında Paris Salonu'nda John Constable'ın eserleri sergilendi. Ressamın kırsal manzaraları, bazı genç meslektaşlarını etkiledi. Bu genç ressamlar, şekilciliği reddedip doğadan esinlenerek tablolar yapmaya başladılar. Doğa manzaraları, dramatik olaylar yerine, tablolarının ana konusunu oluşturmaya başladı.
1848 Devrimleri boyunca, ressamlar Barbizon'da buluşup Constable'ın fikirlerini takip ettiler ve oradaki doğayı resmettiler. Bu ressamlardan biri olan Jean-François Millet manzara resmi yapma fikrini geliştirdi ve köylü figürleri, köy yaşamı ve tarlalarda çalışan insanları betimlemeye başladı. 1857'de yaptığı "Des glaneuses" isimli tabloda hasatta çalışan üç köylü kadını çizdi. Tablo hiç bir hikâye anlatmıyordu ya da bir dram betimlenmemişti. Sadece işlerini yapan üç kadın vardı.
Barbizon ekolünün önde gelen isimleri arasında;
- Jean-Baptiste Camille Corot,
- Théodore Rousseau,
- Jean-François Millet,
- Charles-François Daubigny
- Jules Dupré,
- Constant Troyon,
- Charles Jacque,
- Narcisse Virgilio Diaz,
- Charles Olivier de Penne,
- Henri Harpignies,
- Gabriel Hippolyte LeBas (1812-1880),
- Albert Charpin,
- Félix Ziem,
- François-Louis Français
- Alexandre DeFaux
Hem Rousseau (1867) hem de Millet (1875) Barbizon'da öldüler.
Başak Toplayan Köylüler, Jean-François Millet, 1857, Musée d'Orsay, Paris.