Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Backlink Çeşitleri

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
Backlink Çeşitleri



image.php





Günden güne önemi artan seo ve sem çalışmaları için gerekli backlink türleri etkisini yitiren türler olsa da pek çok farklı türle karşımıza çıkmaktadır. Bu yazımızda backlink çeşitleri ne bu çeşitlerin nasıl elde edileceği konusunda bilgi vereceğiz. Bu yazıyı incelemeden önce etkisini kaybeden backlink çeşitleri adlı yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Profil Backlink Forumlardan açılan üyeliklerden elde edilen backlink çeşidi olarak bilinse de bu türü sadece forumlar ile kıyaslamamak gerekir. Daha genel bir tanımlama ile; çeşitli sitelere üye olduktan sonra üye profilinde yer alan imza, hakkında, biyografi, web sitesi vb. alanlara site adresinin eklenmesi ile elde edilen backlink türüdür.

Makale Backlink Makale siteleri üzerinden elde edilen backlink türüdür. Yapısı ve görüntüsü itibari ile tanıtım yazısına çok benzemektedir.

Wiki Backlink Wiki siteler üzerinden elde edilen backlink türü olarak bilinmektedir. Ancak bu tip wikipedia üzerinden elde edilen backlink olarak tanımlanmaktadır. Özür ansiklopedi de yayınladığınız ya da başkaları tarafından yayınlanan faydalı içeriklerin kaynak kısmı olarak gösterilerek elde edildiği gibi son dönemlerde “dead links” olarak adlandırılan linklerin düzenlenmesi ile de elde edilmeye başlanmıştır. Ölü linklerin canlandırılması adlı yazımızda bahsettiğimiz bu detay için doğru canlandırma stratejisi önem taşımaktadır.

Blog Backlink Bloglardan yorum ile elde edilen backlink türüdür. Günümüzde de halen pek çok webmaster tarafından tercih edilen çeşitler arasında yer almaktadır.

Tanıtım Yazısı En çok tercih edilen backlink elde etme yöntemleri arasında yer almaktadır. Farklı siteler üzerinde yayınlanan bir makale ya da tanıtım içeriğinin bünyesine yerleştirilen linkler ile elde edilir. Tanıtım yazısı ile elde edilen geri bağlantılarda en çok yapılan hata aynı makale ile onlarca farklı siteden bağlantı elde etme çabasıdır.

Sosyal imleme Google’ın en çok sevdiği backlink türlerindendir. Sosyal imleme ya da sosyal medya sitelerinden elde edilen backlink türüdür. Otomasyon programlar ile hızlı ve seri bir şekilde uygulanması, aktif kullanıcısı olmayan sitelerden temin edilmesi, sürekli aynı url ve aynı kelime kullanılarak doğallıktan uzaklaşılması gibi nedenlerden dolayı tercih eden sayısı günden güne azalmaktadır. Ancak bilinçli uygulandığı sürece bilinen en etkili türler arasında yerini korumaktadır.

Dizin Backlink Dizin sitelerinden elde edilen backlink türüdür. Özellikle Mart ayında ODP’nin kapanması ile dizin sitelerinin geleceğinden şüphe duymaya başladığımı söyleyebilirim. İlerleyen güncellemelerde dizin siteleri için bir yaptırım uygulanması muhtemeldir.

Footer Link Web sitelerinin footer ya da sidebar kısmından elde edilen backlink türüdür. Geçerliliğini yitiren türler arasında liste başı olsa da halen en çok tercih edilen türler arasındadır.

İwebtool Backlink En eski dizin projeleri arasında yer alan iwebtool, belirli bir ücret ile geri bağlantı sağlamaktadır.

Firma Rehberi Backlink Yerel seo da önem taşıdığı tartışılmaz olan firma rehberlerinden elde edilen backlink türüdür. Bu çalışma ile doğrudan hedef kelimeye bağlantı temin edilemese de firmanın bilinirliğini arttırmaya yönelik bir çalışma olarak da favorilere eklenebilir.

Edu Gov Backlink Edu ve gov uzantılı sitelerden elde edilen backlink türüdür. Bu tip sitelerin genellikle ziyaretçi defter kısımlarından bu backlink türü elde edilebilir. Ancak çok başarılı bir projeniz var ise ve bu bir devlet kurumu ya da üniversitenin sitesinde yayınlanabiliyor ise başlı başına efsane bir çalışma türüdür. Gov.tr ve edu.tr uzantıları dışında alan adı içerisinde edu ya da gov ibaresi geçmesi o linkin bu türden olduğu anlamına gelmez. Bu ifadeler kaliteli ve otoriter olarak görünen devlet kurumu ya da üniversite siteleri için geçerli kavramlardır.

Bahsettiğimiz bu türler dışında yapılarına göre do follow ya da no follow gibi ya da karşı site sahibinin bilgisi dışında eklenen etik dışı backlink türleri de bulunmaktadır.

 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
Backlink Çalışmalarında Etik



image.php



Toplumsal hayatın içerisinde vazgeçilmezler arasında yer alan etik kavramından internet sektöründe ve backlink klasmanında da bahsetmek mümkündür. Hayatın her alanında yazılı olmayan ancak toplumsal düzenin işlemesinde rol oynayan bir takım kurallar vardır. Sosyal medya da hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olduğuna göre, internet dünyasında yapılan iş ve eylemler için de etik kurallardan söz etmek mümkündür.

Etik olmayan kuralları öneren, ya da etik dışı hareketlere yönlendiren hiçbir arama motoru algoritması ile karşılaşamazsınız. Tüm algoritmalar genellikle iyi, etik ve kaliteli gibi kavramlar etrafında kurulmuştur. Dolayısı ile backlink çalışmalarında da etik göz ardı edilemez.

Sektörümüzde etik dışı hareketler genellikle art niyetli kişilerin aynı kategoride rekabet ettikleri kişilere uygulamaya çabaladıkları; gerek marka zedelemek gerekse arama motoru algoritmalarından cezalandırmak gibi sonuçlar ortaya çıkarmaya çalışmasından ibarettir. Çoğu zaman başarılı olamasa da can sıkıcı olan bu durum karşısında geri bağlantıları reddetme gibi bir opsiyon bulunmaktadır. Ancak bu geri bağlantıları takip etmek ve herhangi bir ceza almadan reddetmek daha sağlıklıdır. Genellikle ceza alındıktan sonra yapılan bağlantı redlerinin pek işe yaramadığı bir gerçektir.

Anti-seo ya da farklı isimler ile tanıtılan bu çalışmaların tamamı etik dışı olmakla birlikte gerek uygulanan kişinin profiline ve itibarına, uygulayan kişinin de sanal dünya içerisindeki bilinirliğine olumsuz etki yapmaktadır. Artık gerçek hayattan hiçbir farkı olmayan bu sanal dünyada herkesin bariz şekilde belirli olan ayak izleri günden güne netleşmekte ve art niyetli uygulamalar kısa sürede tespit edilebilmektedir. Dahası etik dışı girişilen çabalar artık yasalar ile cezalandırılmak üzere seri bir şekilde önlemlere tabi tutulmaktadır.



Etik kavramının sadece günlük hayatın ufak bir parçası olmadığı, hayatın her aşamasında kullanılması gereken bir unsur olduğu unutulmamalı ve backlink çalışmalarında da etik dışı davranışlardan uzak durulmalıdır.

 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
Backlink Güncelliği



image.php



Güncellik backlink ve seo çalışmalarında kişiye ya da siteye göre değişen bir kavram olarak algılansa da bu algıyı yok etmek hatalı bir karar olmayacaktır. Evet, sitelere ve Pazar alanlarına göre güncellik görecelidir. A kategorisinde hizmet sunan ve çalışmalarını bu yönde yapanlar ile B kategorisinde boy gösterenlerin güncellik ihtiyacı birbirinden farklı olabilir. Daha anlaşılır örnekler ile açıklamak gerekirse bir haber sitesinin günlük güncel içerik miktarı ile bir teknoloji blogunun günlük güncel içerik oranlarından farklılık olması gayet normaldir.

Backlink stratejinizde de içeriğe doğru orantılı bir yol izlenmesi amaca giden yolda daha sağlam adımlar atılmasının temel gereksinimleri arasındadır. Önceki yazılarımızda backlink güncelliğini bütçeniz ile ilişkilendirirken nelere dikkat etmeniz konusunda bir takım noktalara değinmiştik. Ortaya çıkarmaya çalıştığımız senaryo neticesinde backlink ile içerik güncelliği arasında da basit mantıksal denklemler kurabiliyoruz. Kompozisyonların giriş gelişme ve sonuç kısımları gibi backlink çalışmalarının da giriş, gelişme ve sonuç kısımları olduğu varsayımı ile hareket ederek tüm stratejilerimizde bu kısımları netleştirebiliriz.

Backlink Kompozisyonu

Giriş kısmında artık hepimiz ana sayfada doğrudan bağlantı almanın çok da mantıklı olmadığı konusunda hem fikiriz. Bunun yerine alt bağlantılarımıza yapacağımız çalışmalar daha büyük önem arz ediyor. 3 farklı aşamada backlink güncelliğini ele alırsak en basit mantık ile giriş, gelişme ve sonuç kısımlarında backlink yoğunluğu ve elde etme aralıklarının birbirinden farklı olması kaçınılmazdır. Herhangi bir urlmiz için uygulamaya başladığımız senaryomuzda mantıksal adımlar atarak bir kompozisyona giriş gibi düşünerek ilgili konunun temin edilen backlink güncelliğini ve yoğunluğunu kontrol altında tutmaya çalışıp, gelişme kısmında bütçemiz ve kişisel bilgilerimiz dâhilinde maksimum verime ulaşabileceğimizi düşündüğümüz noktaya ulaşmak senaryo gerçekliğini arttırmakta ve algoritmaya bir adım daha yaklaşmaya işarettir. Yine sıklıkla tekrarladığımız noktalardan olan backlink planlaması (zamana yayılması) giriş ve gelişme kısımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar arasındadır.

En çok yapılan hatalardan bir tanesi gelişme kısmından yani ilgili urlmize maksimum etkileşimi sağladıktan sonra sonuca ulaşırsak sonuç kısmını ekarte etmemiz ve işlem tamamlanmış gözü ile hareket etmemizdir. Eğer siz planladığınız çalışma süresinde herhangi bir alt sayfanız için A adet backlink sayısına giriş sekmesinde ulaştı iseniz, gelişme kısmında bu sayı 5A, bütçe ve rekabete göre 10A gibi değerlere ulaşabilir. Ancak bu çıkışın direkt olarak kesilmesi gerçekliğe aykırıdır. Bunun önüne geçmek içinde ayırdığınız bütçenin bir kısmını sonuç odaklı kullanmalı 2A-3A gibi rakamları da hedefe ulaştıktan sonra değerlendirmelisiniz.

Backlink güncelliği için uyarlanan bazı stratejilerde ilgili konunun ya da sayfanın yeniden popülarite kazandırılmış gibi gösterilmesi için sonuç kısmından sonra tekrar gelişme ve sonuç kısımlarına bir ya da birkaç kez daha değinilebilir.

Tüm bu uygulamalarda itina ile düşünülmesi gereken püf nokta içerik zenginliği asla unutulmamalıdır. Olmayan içeriğe herhangi bir etkileşim elde edilemez gibi bir kavram yoktur. Ancak olmayan içeriğe gelen etkileşimde bir süreklilik söz konusu değildir.

 
Üst Alt