Audi markasına ait ilk seri üretim elektrikli otomobil olan e-tron'un ön siparişleri yakın zamanda başlıyor. Şirket, satış tarihi ile birlikte aracın özelliklerine dair ayrıntıları da paylaştı.
Audi, ilk seri üretim elektrikli otomobili Audi e-tronu satışa hazırlanıyor. Şirket, ön sipariş ile sipariş verenlerin araçlarına 2019un Mayıs ayında kavuşacaklarını söylüyor.
Mühendisler Audi e-tronu günlük kullanım için tasarladılar. Araç, 360 beygir gücünde ve 560 Nm torka sahip iki elektrikli motor ile mağazalarda yerini alacak. Geçici bir aşırı yükleme durumunda bu değerler sırasıyla 402 beygir gücüne ve 660 Nm torka ulaşabiliyor. Motor, kapasitesinin %88ini kullanan 95 kWh lityum-iyon bataryadan güç alıyor ve araç, dolu bir batarya ile 328 km mesafe gidebiliyor.
Audi bu mesafeyi artırabilirdi fakat görünüşe göre daha güvenli yolu tercih etmiş. Yani mühendisler bataryanın daha uzun mesafeye götürmesini değil, daha uzun ömürlü olmasını istemişler denilebilir. Bu sayede daha az bir mesafeye gidildiği için bataryadan güç aktarım oranlarının zamanla sabit kalması sağlanmış oluyor. Kısaca Audi e-tron, günde ortalama 45 km yol giden bir kullanıcı için yeterli bir bataryaya sahip.
Alman firma, bataryayı %0dan %80e hızlı bir şekilde getirmek gibi bir amaç gözetmiyor. Çünkü şirket batarya seviyesi düşük olan bir kullanıcının bataryanın bitmesini beklemediğini, hemen bataryayı doldurmak istediğini düşünüyor. Bu, aslında akıllı telefon bataryalarından alınmış bir ders. Akıllı telefon kullanıcıları, genellikle telefonlarının şarjının bitip kapanmasını beklemezler; düşük seviyedeyse şarj ederler. Yine de firma açıkladığı verilerde aracın 150 kW bir şarj istasyonundan 10 dakikalık şarj ile 86 km, yarım saatlik şarj ile 262 km yol gidilebildiğini belirtiyor.
Audi e-tronun satış fiyatı, vergiler hariç 74.800 dolardan başlıyor. Erken sipariş veren kullanıcılara Mayıs 2019da araçların gönderileceği belirtiliyor.
Audi, ilk seri üretim elektrikli otomobili Audi e-tronu satışa hazırlanıyor. Şirket, ön sipariş ile sipariş verenlerin araçlarına 2019un Mayıs ayında kavuşacaklarını söylüyor.
Mühendisler Audi e-tronu günlük kullanım için tasarladılar. Araç, 360 beygir gücünde ve 560 Nm torka sahip iki elektrikli motor ile mağazalarda yerini alacak. Geçici bir aşırı yükleme durumunda bu değerler sırasıyla 402 beygir gücüne ve 660 Nm torka ulaşabiliyor. Motor, kapasitesinin %88ini kullanan 95 kWh lityum-iyon bataryadan güç alıyor ve araç, dolu bir batarya ile 328 km mesafe gidebiliyor.
Audi bu mesafeyi artırabilirdi fakat görünüşe göre daha güvenli yolu tercih etmiş. Yani mühendisler bataryanın daha uzun mesafeye götürmesini değil, daha uzun ömürlü olmasını istemişler denilebilir. Bu sayede daha az bir mesafeye gidildiği için bataryadan güç aktarım oranlarının zamanla sabit kalması sağlanmış oluyor. Kısaca Audi e-tron, günde ortalama 45 km yol giden bir kullanıcı için yeterli bir bataryaya sahip.
Alman firma, bataryayı %0dan %80e hızlı bir şekilde getirmek gibi bir amaç gözetmiyor. Çünkü şirket batarya seviyesi düşük olan bir kullanıcının bataryanın bitmesini beklemediğini, hemen bataryayı doldurmak istediğini düşünüyor. Bu, aslında akıllı telefon bataryalarından alınmış bir ders. Akıllı telefon kullanıcıları, genellikle telefonlarının şarjının bitip kapanmasını beklemezler; düşük seviyedeyse şarj ederler. Yine de firma açıkladığı verilerde aracın 150 kW bir şarj istasyonundan 10 dakikalık şarj ile 86 km, yarım saatlik şarj ile 262 km yol gidilebildiğini belirtiyor.
Audi e-tronun satış fiyatı, vergiler hariç 74.800 dolardan başlıyor. Erken sipariş veren kullanıcılara Mayıs 2019da araçların gönderileceği belirtiliyor.