Apple, yeni açtığı Instagram hesabından iPhone ile çekilen fotoğrafları paylaşıyor
8 Ağustos 2017 tarihinde Tuğçe İçözü paylaştı
Genellikle sosyal mecralarda bulunmayı sevmeyen Apple,resmi Instagram hesabını açtı. Verdiği reklamlar dışında en son sosyal mecralardaki varlığını geçtiğimiz yıl Twitterda bir hesap açarak gösteren Appleı artık Instagramda da takip edebileceksiniz. Ancak Instagram hesabında Appledan yeni ürünlerine dair bir içerik üretmesini beklemeyin. Zira Appleın bu Instagram hesabı için başka planları var.
Apple yeni açtığı Instagram hesabını iPhone ile çekilmiş fotoğraflara yer vermek için kullanıyor. Bio kısmında yer alan Burada yer almak için fotoğraflarınızda #ShotoniPhone tagini kullanın çağrısı ise kullanıcıları Apple için içerik oluşturmaya davet ediyor. Apple böylece bir yandan paylaşılabilecek güzel görseller için bir kaynak oluştururken, bir yandan da iPhone kullanıcılarının çeşitliliğini ve yaratıcılığını gözler önüne seriyor.
Aslına bakarsanız bu Instagram hesabı, iPhone ile çekildi bilboard reklam kampanyasının devamı gibi görünüyor. Zira Apple iPhoneu başlı başına bir ürün olarak tanıtmaktansa güzel ve kaliteli görseller kullanılan bir sosyal ağda iPhoneun tek bir özelliğini, fotoğraf kalitesini öne çıkarıyor.
Her yıl farklı iPhone serileriyle bir trilyondan fazla fotoğraf çekiliyor
Her yıl farklı iPhone serilerinden bir trilyonun üzerinde fotoğraf çekildiğini düşündüğümüzde dünyanın farklı köşelerinden bir çok kişinin iPhone ile fotoğraf ve video çektiğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla Appleın bu içerikleri bir pazarlama aracı olarak kullanması oldukça akılcı. Zira bir çok marka da son bir kaç yıldır kampanyalarında kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklere odaklanıyor.
Hesaba yakından baktığımızda paylaşılan ilk fotoğrafların küratörler tarafından seçildiğini söylemek mümkün. Appleın Instagram hesabı için çalışan küratörlerin, ilk olarak Instagramda iPhone için çekilmiş kaliteli fotoğraflar ve videolar bularak bu içeriklerin sahiplerinden izin almak kaydı ile hesapta yayınladığı aşikar. Kısacası, Apple bu hesapta kendi çektiği fotoğrafları paylaşmıyor ve işi fotoğraf, video sanatçıları ile küratörlere bırakıyor.
Appleın hesabına baktığımızda, Instagramın bu yılın başında piyasaya sürdüğü galeri özelliğini kullanarak birden fazla video ve fotoğrafı tek içerikte paylaştığını görüyoruz. Üstelik video ve fotoğraf içeriklerinde hem farklı ses efektleri kullanıyor hem de bu içeriklerin yaratıcılarından alıntılar paylaşıyor. içerik olarak paylaştığı görselleri aynı zamanda hikaye formatında da paylaşan Apple, bu hızlı başlangıcı ile 24 saat geçmeden 330 bin takipçiye ulaştı. Üstelik #shotoniphone taginde ise 936 bin 140 fotoğraf bulunmakta.
Appleın sosyal ağlarda yer almaktan çok da hoşlanmadığını söylemiştik yine de bu Instagram hesabı Apple tarafından açılan ilk Instagram hesabı değil. Appleın daha önce açmış olduğu Apple Music hesabı şu anda 2,2 milyon takipçiye ulaşmış durumda. Ayrıca Instagramda iPhone reklamlarına da rastlamak mümkün.
Googleın eski üst düzey yöneticilerinden Vic Gundotra, yakın zamanda Android telefonların fotoğrafçılık alanında iPhonelara göre çok geride kaldığını söylemişti. Tim Cook ile farklı platformlarla arasındaki mesafeyi kapatmaya başlayan Apple bu avantajını her fırsatta değerlendirmeye çalışıyor gibi görünüyor. Apple bir süre önce iPhone kullanıcılarının telefonlarının fotoğraf potansiyelini doğru kullanmaya teşvik eden dersler yayınlamaya başlamıştı.
Webrazzi
8 Ağustos 2017 tarihinde Tuğçe İçözü paylaştı
Genellikle sosyal mecralarda bulunmayı sevmeyen Apple,resmi Instagram hesabını açtı. Verdiği reklamlar dışında en son sosyal mecralardaki varlığını geçtiğimiz yıl Twitterda bir hesap açarak gösteren Appleı artık Instagramda da takip edebileceksiniz. Ancak Instagram hesabında Appledan yeni ürünlerine dair bir içerik üretmesini beklemeyin. Zira Appleın bu Instagram hesabı için başka planları var.
Apple yeni açtığı Instagram hesabını iPhone ile çekilmiş fotoğraflara yer vermek için kullanıyor. Bio kısmında yer alan Burada yer almak için fotoğraflarınızda #ShotoniPhone tagini kullanın çağrısı ise kullanıcıları Apple için içerik oluşturmaya davet ediyor. Apple böylece bir yandan paylaşılabilecek güzel görseller için bir kaynak oluştururken, bir yandan da iPhone kullanıcılarının çeşitliliğini ve yaratıcılığını gözler önüne seriyor.
Aslına bakarsanız bu Instagram hesabı, iPhone ile çekildi bilboard reklam kampanyasının devamı gibi görünüyor. Zira Apple iPhoneu başlı başına bir ürün olarak tanıtmaktansa güzel ve kaliteli görseller kullanılan bir sosyal ağda iPhoneun tek bir özelliğini, fotoğraf kalitesini öne çıkarıyor.
Her yıl farklı iPhone serileriyle bir trilyondan fazla fotoğraf çekiliyor
Her yıl farklı iPhone serilerinden bir trilyonun üzerinde fotoğraf çekildiğini düşündüğümüzde dünyanın farklı köşelerinden bir çok kişinin iPhone ile fotoğraf ve video çektiğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla Appleın bu içerikleri bir pazarlama aracı olarak kullanması oldukça akılcı. Zira bir çok marka da son bir kaç yıldır kampanyalarında kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklere odaklanıyor.
Hesaba yakından baktığımızda paylaşılan ilk fotoğrafların küratörler tarafından seçildiğini söylemek mümkün. Appleın Instagram hesabı için çalışan küratörlerin, ilk olarak Instagramda iPhone için çekilmiş kaliteli fotoğraflar ve videolar bularak bu içeriklerin sahiplerinden izin almak kaydı ile hesapta yayınladığı aşikar. Kısacası, Apple bu hesapta kendi çektiği fotoğrafları paylaşmıyor ve işi fotoğraf, video sanatçıları ile küratörlere bırakıyor.
Appleın hesabına baktığımızda, Instagramın bu yılın başında piyasaya sürdüğü galeri özelliğini kullanarak birden fazla video ve fotoğrafı tek içerikte paylaştığını görüyoruz. Üstelik video ve fotoğraf içeriklerinde hem farklı ses efektleri kullanıyor hem de bu içeriklerin yaratıcılarından alıntılar paylaşıyor. içerik olarak paylaştığı görselleri aynı zamanda hikaye formatında da paylaşan Apple, bu hızlı başlangıcı ile 24 saat geçmeden 330 bin takipçiye ulaştı. Üstelik #shotoniphone taginde ise 936 bin 140 fotoğraf bulunmakta.
Appleın sosyal ağlarda yer almaktan çok da hoşlanmadığını söylemiştik yine de bu Instagram hesabı Apple tarafından açılan ilk Instagram hesabı değil. Appleın daha önce açmış olduğu Apple Music hesabı şu anda 2,2 milyon takipçiye ulaşmış durumda. Ayrıca Instagramda iPhone reklamlarına da rastlamak mümkün.
Googleın eski üst düzey yöneticilerinden Vic Gundotra, yakın zamanda Android telefonların fotoğrafçılık alanında iPhonelara göre çok geride kaldığını söylemişti. Tim Cook ile farklı platformlarla arasındaki mesafeyi kapatmaya başlayan Apple bu avantajını her fırsatta değerlendirmeye çalışıyor gibi görünüyor. Apple bir süre önce iPhone kullanıcılarının telefonlarının fotoğraf potansiyelini doğru kullanmaya teşvik eden dersler yayınlamaya başlamıştı.
Webrazzi