Bu heykelleri gerçeğinden ayırmak imkansız!
Amerikalı heykeltıraş Carole A. Feuerman'ın heykelleri, gerçeklik algınızı bozabilir. Ama siz yine de ayarlarınızla oynamayın! Gelin işlere yakından bakalım...
"Güzel, süper çağdaş heykeller tasarlamayı seviyorum. Özellikle de hayatın neşesini kutlayan yüzücüleri..."
Hiperrealist heykel akımının öncü figürlerinden ABD'li sanatçı Carole A. Feuerman, bu ay TEMPO'nun kapağına taşıdığı 'Kelebek Kaprisi' (Butterfuly Capri) eserini bu sözlerle anlatıyor.
Aşağıda gördüğünüz inanılmaz gerçekçi heykel, 12-15 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek olan Contemporary İstanbul kapsamında, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda sergilenecek. Yakından görme fırsatını kaçırmayın!
Kelebek Kaprisi, Carole A. Feuerman, Aria Sanat Galerisi
HİPERREALİZM DE NE Kİ?
"'Hiperrealizm' de ne? Yeni bir -izm daha öğrenecek halim kalmadı" diyebilirsiniz. Merak etmeyin, bu o kadar sıkıcı bir -izm değil! Hiperrealizm, 'aşırı gerçek' anlamına geliyor. Yukarıdaki heykelden de görebileceğiniz gibi, sanatçı yapıtlarını gerçeğinden ayırılması çok zor bir biçimde çalışıyor. İşte bir örnek daha...
'Kelebek Kaprisi', 1945 doğumlu Carole A. Feuerman'ın en etkileyici işlerinden. Bugüne kadar pek çok eseri dünyanın dört bir yanında sergilendi. Birkaç tane daha görelim...
İzleyiciyi provoke etmeyen, endişelendirmeyen ve cinsellik ile erotizmi ortaya koyan eserler üreten sanatçı bu durumu şöyle açıklıyor: "Kendi kendiyle mutlu, huzurlu olan kişileri konu alan heykeller yapıyorum. Tam sağlık fikrini teşvik ediyorum."
Farkındaysanız genelde yüzücü heykelleri bunlar... Peki neden? Yüzücülerinin kendi karakterleriyle kişisel hikayelerinin iç içe geçtiğini söylüyor Feuerman. Onu en çok etkileyen de su olmuş. Bu sebeple de hep ilham kaynağı olarak kalmış. Sanatçının "En derin çocukluk anılarımda çoğunlukla kum ve dalgalara atlamak var" cümlesi, nedenini açıklıyor.
3 yaşından beri resim yapan Feuerman genellikle yağlı boyayla boyanmış reçine heykelleriyle tanınıyor. Ancak aynı zamanda bronz, taş ve mermer gibi diğer materyalleri de kullanıyor.
Heykeltraşın yaklaşık 6 aylık çalışma sonucu ortaya çıkardığı heykeller insanlara benzerliğiyle şaşırtıyor. Fiyatını merak ediyorsanız söyleyelim: Bu heykellerin her biri en az 250 bin sterlinden (708 bin TL) alıcı buluyor!
Amerikalı heykeltıraş Carole A. Feuerman'ın heykelleri, gerçeklik algınızı bozabilir. Ama siz yine de ayarlarınızla oynamayın! Gelin işlere yakından bakalım...
"Güzel, süper çağdaş heykeller tasarlamayı seviyorum. Özellikle de hayatın neşesini kutlayan yüzücüleri..."
Hiperrealist heykel akımının öncü figürlerinden ABD'li sanatçı Carole A. Feuerman, bu ay TEMPO'nun kapağına taşıdığı 'Kelebek Kaprisi' (Butterfuly Capri) eserini bu sözlerle anlatıyor.
Aşağıda gördüğünüz inanılmaz gerçekçi heykel, 12-15 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek olan Contemporary İstanbul kapsamında, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda sergilenecek. Yakından görme fırsatını kaçırmayın!
Kelebek Kaprisi, Carole A. Feuerman, Aria Sanat Galerisi
HİPERREALİZM DE NE Kİ?
"'Hiperrealizm' de ne? Yeni bir -izm daha öğrenecek halim kalmadı" diyebilirsiniz. Merak etmeyin, bu o kadar sıkıcı bir -izm değil! Hiperrealizm, 'aşırı gerçek' anlamına geliyor. Yukarıdaki heykelden de görebileceğiniz gibi, sanatçı yapıtlarını gerçeğinden ayırılması çok zor bir biçimde çalışıyor. İşte bir örnek daha...
'Kelebek Kaprisi', 1945 doğumlu Carole A. Feuerman'ın en etkileyici işlerinden. Bugüne kadar pek çok eseri dünyanın dört bir yanında sergilendi. Birkaç tane daha görelim...
İzleyiciyi provoke etmeyen, endişelendirmeyen ve cinsellik ile erotizmi ortaya koyan eserler üreten sanatçı bu durumu şöyle açıklıyor: "Kendi kendiyle mutlu, huzurlu olan kişileri konu alan heykeller yapıyorum. Tam sağlık fikrini teşvik ediyorum."
Farkındaysanız genelde yüzücü heykelleri bunlar... Peki neden? Yüzücülerinin kendi karakterleriyle kişisel hikayelerinin iç içe geçtiğini söylüyor Feuerman. Onu en çok etkileyen de su olmuş. Bu sebeple de hep ilham kaynağı olarak kalmış. Sanatçının "En derin çocukluk anılarımda çoğunlukla kum ve dalgalara atlamak var" cümlesi, nedenini açıklıyor.
3 yaşından beri resim yapan Feuerman genellikle yağlı boyayla boyanmış reçine heykelleriyle tanınıyor. Ancak aynı zamanda bronz, taş ve mermer gibi diğer materyalleri de kullanıyor.