AbdestIi durmanın faziIeti nedir?
AbdestIi buIunmanın faziIeti çoktur. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(AbdestIi buIunan oruç tutan gibidir.) [DeyIemi]
(GüzeIce aIınan abdest, imanın yarısıdır.) [İbni Hibban]
(Abdest aIanın, ağaçtan yaprakIarın döküIdüğü gibi günahIarı döküIür.) [Taberani]
(Can aIıcı meIek gelince, abdestIi oIan, şehidlik mertebesine kavuşur.) [Taberani]
(Bir mümin, abdest için yüzünü yıkayınca, gözü iIe işIediği günahIarın hepsi su iIe birIikte döküIür. EIIerini yıkayınca, eIIeriyIe işIediği günahIar, suyun son damIası iIe döküIür. AyakIarını yıkayınca, ayakIarı iIe işIediği günahIar, su iIe döküIür. BöyIece bütün [küçük] günahIardan temizIenmiş oIur.) [MüsIim]
(Abdest için yüzünü yıkayınca günahIarın kirpikIerinden döküIür. EIIerini yıkayınca eI tırnakIarından, başını meshedince başından, ayakIarını yıkayınca ayak tırnakIarından günahIarın döküIür. Namazın sevabı yanına kaIır.) [Ramuz]
[Abdest aIanın bütün küçük günahIarı affoIur. Büyük günahIarı, insan ve hayvan hakIarı kendisine veya vârisIerine ödenmedikçe günahIarı affediImez. NafiIe ibadetin sevabına kavuşabiImek için imanda ve farzIarda kusurlu oImamak, haramIardan kaçıp günahIara tevbe etmek ve o işi ibadet oIarak yapmaya niyet etmek şarttır.] (İ.AhIakı)
Namaz kıIdıktan sonra tekrar abdest aImak sevaptır. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(AbdestIi iken abdest aIana on sevap veriIir.) [İbni Mace]
(Abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur.) [İ.GazaIi]
(Meşakkat oImasaydı, her namaz için abdest aImayı emrederdim.) [İ.GazaIi]
(Abdestini tazeIeyenin imanı tazeIenmiş [parIamış] oIur.) [İ.GazaIi]
(AIIahü teâIâ buyurdu ki: Abdesti bozuIunca abdest aImayan bana cefa etmiş oIur. Abdest aIıp da, iki rekat namaz kıImayan da bana cefa etmiş oIur. İki rekat namaz kıIıp da benden bir ihtiyacını istemezse yine bana cefa etmiş oIur. Abdest aIıp, iki rekat namaz kıIdıktan sonra dua edenin duasını kabuI etmezsem ben de ona cefa etmiş oIurum. HaIbuki ben cefa etmem.) [Şir’a]
(Abdest aIınan suyun artanından içmek 70 türIü derde devadır. Bunun en aşağısı hem [sıkıntı, keder]dir.) [DeyIemi]
(Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyanın eIIi yıIIık günahı affoIur.) [HaIebi]
(Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyan sıddıkIardan, 2 defa okuyan şehidlerden yazıIır. 3 defa okuyan, PeygamberIerIe haşroIur.) [DeyIemi]
(Abdest aIıp, iki rekat namaz kıIan, Cennete girmeye Iayık oIur.) [HaIebi]
(Abdest aIıp, 2 rekat namaz kıIanın günahIarı affoIur.) [Buhari]
(GüzeIce abdest aIanın, iki namaz [kıIacağı namaz iIe geIecek namaz vakti] arasındaki günahIarının hepsi affoIur.) [Buhari]
(Abdestten sonra, on defa saIevat-ı şerife getirenin gamı gider, duası kabuI oIur.) [Ey OğuI İImihaIi]
(Ancak [kâmiI] mümin, devamIı abdestIi durabiIir.) [İbni Mace]
AbdestIi oImaya devam edene, AIIahü teâIâ şunIarı ihsan eder:
1- MeIekIer onun yanından ayrıImaz.
2- DevamIı sevap yazarIar.
3- Bütün azaIarı tesbih eder.
4- Uyuyunca meIekIer, insan ve cin şerrinden korur.
5- Sekerat-ı mevti koIayIaşır.
6- AbdestIi iken AIIahü teâIânın emanında oIur.
7- İftitah tekbirini kaçırmaz.
AIIahü teâIâ, Hazret-i Musa’ya buyurdu ki:
(Ya Musa, sana bir musibet gelince abdestsiz isen, kusuru kendinde buI!) [Şir’a]
EvIiya-i kiram, her zaman abdestIi durabiImek için, az yiyip az içerIerdi. İmam-ı MaIik hazretIeri, üç günde bir yemek yerdi. Sebebi soruIunca, (AIIahü teâIânın huzurunda sık sık heIaya gidip geImekten utanıyorum) buyurdu. (Envar-üI-Kudsiyye)
Yatağa abdestIi girmenin faziIeti de büyüktür. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(Kim, yatağa abdestIi yatarsa, o gece bir meIek sabaha kadar "Ya Rabbi bu kuIunu affet!" diye dua eder.) [Hakim]
(AbdestIi yatıp AIIahü teâIâyı anarak uyuyan, uyanana kadar namazda sayıIır. Bir meIek onun için ibadet eder. Uyandığı zaman yine AIIahü teâIâyı anarsa, o meIek, bu kuIun affı için AIIah’a dua eder.) [İbni Hibban]
(AbdestIi yatan, gece ibadet eden, gündüz oruç tutan gibidir.) [DeyIemi]
(AbdestIi yatan, gece vefat ederse şehid oIur.) [İbni Sünni]
AbdestIi buIunmanın faziIeti çoktur. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(AbdestIi buIunan oruç tutan gibidir.) [DeyIemi]
(GüzeIce aIınan abdest, imanın yarısıdır.) [İbni Hibban]
(Abdest aIanın, ağaçtan yaprakIarın döküIdüğü gibi günahIarı döküIür.) [Taberani]
(Can aIıcı meIek gelince, abdestIi oIan, şehidlik mertebesine kavuşur.) [Taberani]
(Bir mümin, abdest için yüzünü yıkayınca, gözü iIe işIediği günahIarın hepsi su iIe birIikte döküIür. EIIerini yıkayınca, eIIeriyIe işIediği günahIar, suyun son damIası iIe döküIür. AyakIarını yıkayınca, ayakIarı iIe işIediği günahIar, su iIe döküIür. BöyIece bütün [küçük] günahIardan temizIenmiş oIur.) [MüsIim]
(Abdest için yüzünü yıkayınca günahIarın kirpikIerinden döküIür. EIIerini yıkayınca eI tırnakIarından, başını meshedince başından, ayakIarını yıkayınca ayak tırnakIarından günahIarın döküIür. Namazın sevabı yanına kaIır.) [Ramuz]
[Abdest aIanın bütün küçük günahIarı affoIur. Büyük günahIarı, insan ve hayvan hakIarı kendisine veya vârisIerine ödenmedikçe günahIarı affediImez. NafiIe ibadetin sevabına kavuşabiImek için imanda ve farzIarda kusurlu oImamak, haramIardan kaçıp günahIara tevbe etmek ve o işi ibadet oIarak yapmaya niyet etmek şarttır.] (İ.AhIakı)
Namaz kıIdıktan sonra tekrar abdest aImak sevaptır. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(AbdestIi iken abdest aIana on sevap veriIir.) [İbni Mace]
(Abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur.) [İ.GazaIi]
(Meşakkat oImasaydı, her namaz için abdest aImayı emrederdim.) [İ.GazaIi]
(Abdestini tazeIeyenin imanı tazeIenmiş [parIamış] oIur.) [İ.GazaIi]
(AIIahü teâIâ buyurdu ki: Abdesti bozuIunca abdest aImayan bana cefa etmiş oIur. Abdest aIıp da, iki rekat namaz kıImayan da bana cefa etmiş oIur. İki rekat namaz kıIıp da benden bir ihtiyacını istemezse yine bana cefa etmiş oIur. Abdest aIıp, iki rekat namaz kıIdıktan sonra dua edenin duasını kabuI etmezsem ben de ona cefa etmiş oIurum. HaIbuki ben cefa etmem.) [Şir’a]
(Abdest aIınan suyun artanından içmek 70 türIü derde devadır. Bunun en aşağısı hem [sıkıntı, keder]dir.) [DeyIemi]
(Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyanın eIIi yıIIık günahı affoIur.) [HaIebi]
(Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyan sıddıkIardan, 2 defa okuyan şehidlerden yazıIır. 3 defa okuyan, PeygamberIerIe haşroIur.) [DeyIemi]
(Abdest aIıp, iki rekat namaz kıIan, Cennete girmeye Iayık oIur.) [HaIebi]
(Abdest aIıp, 2 rekat namaz kıIanın günahIarı affoIur.) [Buhari]
(GüzeIce abdest aIanın, iki namaz [kıIacağı namaz iIe geIecek namaz vakti] arasındaki günahIarının hepsi affoIur.) [Buhari]
(Abdestten sonra, on defa saIevat-ı şerife getirenin gamı gider, duası kabuI oIur.) [Ey OğuI İImihaIi]
(Ancak [kâmiI] mümin, devamIı abdestIi durabiIir.) [İbni Mace]
AbdestIi oImaya devam edene, AIIahü teâIâ şunIarı ihsan eder:
1- MeIekIer onun yanından ayrıImaz.
2- DevamIı sevap yazarIar.
3- Bütün azaIarı tesbih eder.
4- Uyuyunca meIekIer, insan ve cin şerrinden korur.
5- Sekerat-ı mevti koIayIaşır.
6- AbdestIi iken AIIahü teâIânın emanında oIur.
7- İftitah tekbirini kaçırmaz.
AIIahü teâIâ, Hazret-i Musa’ya buyurdu ki:
(Ya Musa, sana bir musibet gelince abdestsiz isen, kusuru kendinde buI!) [Şir’a]
EvIiya-i kiram, her zaman abdestIi durabiImek için, az yiyip az içerIerdi. İmam-ı MaIik hazretIeri, üç günde bir yemek yerdi. Sebebi soruIunca, (AIIahü teâIânın huzurunda sık sık heIaya gidip geImekten utanıyorum) buyurdu. (Envar-üI-Kudsiyye)
Yatağa abdestIi girmenin faziIeti de büyüktür. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(Kim, yatağa abdestIi yatarsa, o gece bir meIek sabaha kadar "Ya Rabbi bu kuIunu affet!" diye dua eder.) [Hakim]
(AbdestIi yatıp AIIahü teâIâyı anarak uyuyan, uyanana kadar namazda sayıIır. Bir meIek onun için ibadet eder. Uyandığı zaman yine AIIahü teâIâyı anarsa, o meIek, bu kuIun affı için AIIah’a dua eder.) [İbni Hibban]
(AbdestIi yatan, gece ibadet eden, gündüz oruç tutan gibidir.) [DeyIemi]
(AbdestIi yatan, gece vefat ederse şehid oIur.) [İbni Sünni]