Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

6 - UDA temelli uygulamalar

LiyA

HeP YeK HeP TeK . . .
Onursal Üye
  • Üyelik Tarihi
    5 Kas 2012
  • Mesajlar
    17,407
  • MFC Puanı
    2,777






Portalın 2. Modül’ünde de açıklandığı gibi, UDA’nın otizmli çocukların eğitilmelerinde en etkili uygulamalar olduğu yaklaşık yarım yüzyıldır yürütülen araştırmalarda ortaya konulmuştur. UDA ilkelerinin kullanılarak geliştirildiği çok sayıda etkili uygulama vardır. İzler Pekiştirme, ayrık denemelerle öğretim, ipucu sunma ve ipucunu geri çekme, etkinlik çizelgeleri, fırsat öğretimi, videodan model olma, replikli öğretim yöntemleri gibi aşağıda açıklamış olduğumuz uygulamalar örnek olarak sıralanabilir. Bu uygulamaların kiminde birebir öğretim benimsenir ve ortam yapılandırılarak öğretim sunulurken kiminde daha doğal ortamlarda çocuğun gereksinimleri ön planda tutularak akranlarıyla etkileşim içindeyken öğretimin gerçekleştirilmesi planlanır. Tüm bu programlarda otizmli çocukların nasıl öğrendikleri, öğretime karşı ilgi ve motivasyonlarının nasıl arttırılacağı, dil ve iletişim becerilerindeki yetersizlikleri ve yönergeleri ve rutini takip etme gibi konularda planlamalar yapılır.

UDA’da öğretimin açık ve yapılandırılmış olması, öğrenci tepkilerine hemen davranışları sonunda tepkide bulunulması öğrenmeyi kolaylaştıran en temel özellikleridir. Dolayısıyla:

• Çocuğunuzla çalışırken hangi davranışı öğretmeyi hedeflediğinizi belirleyin.
• Bu öğretim için ne tür araç-gereçlere ve yapılandırmaya gereksinim duyduğunuzu belirleyin ve hazırlıklarınızı tamamlayın.
• Çocuktan sergilemesini istediğiniz davranıştan hemen sonra sunacağınız pekiştireç ya da düzeltmeleri belirleyin.

Herhangi bir UDA programı belirlendiğinde hangi becerilerin öğretimine gereksinim duyulduğu belirlenir. Öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri kapsamlı bir biçimde değerlendirilir. Öğrencinin gereksinimleri objektif bir biçimde ortaya konduktan sonra bir müfredata gereksinim vardır. Müfredat çocuğa hangi sıra ile hangi davranışların öğretilebileceğinin belirlendiği kaynaktır. Müfredattan çocuk için hedef davranışlar belirlenir. Sürekli veri toplanarak uygulama gerçekleştirilir ve çocuktaki gelişmeye bağlı olarak uygulama süreci aynen devam edebilir ya da gerekli değişiklikler yapılabilir.



i - İzler pekiştirme
ii - Ayrık denemelerle öğretim
iii - Etkinlik çizelgeleri
iv - Fırsat öğretimi
v - Videodan model olma
vi - Replikli öğretim
vii - İpucu sunma ve ipucunu geri çekme
viii - Şekil verme
ix - Davranış zinciri oluşturma (Zincirleme)
x - Ayrımlı pekiştirme
xi - Sönme


 
Üst Alt