UDAnın kaynağı olan davranışçılık yukarıda da belirtildiği gibi, davranışların nedenlerini anlamaya yönelik olarak bilimsel yöntemleri kullanmasıyla diğer psikoloji kuramlarından (pskikoanaliz, Gestalt psikolojisi, insancı yaklaşım vb) farklılıklar göstermiştir.
Daha önce de ifade edildiği gibi, UDA otizmli çocuklara öğretim sunmada oldukça etkilidir. UDA sürecinde öğretilmesi hedeflenen hedef davranış belirlenir ve bu davranış öğretilebilir küçük parçalara bölünerek sistematik olarak öğretilirken doğru davranışlar için pekiştireç sunulur. UDAda yaygın olarak kullanılan kavramların belli başlıları motivasyon, pekiştirme, pekiştirme tarifesi, ayırt etmeyi öğrenme, ipucu, silikleştirme, beceri analizi, ayrımlı pekiştirme, sönme olarak sıralanabilir. İzleyen bölümde bu kavramlar açıklanmıştır.
i - Motivasyon
ii - Pekiştirme
iii - Ayırt etme
iv - İpucu