- Konum
- ىαкαяyλ
-
- Üyelik Tarihi
- 27 Kas 2009
-
- Mesajlar
- 24,120
-
- MFC Puanı
- 79
Güzellik uğruna acının ve masrafın sınırı nedir? Bir elbisenin içine girebilmek için günlerce aç kalmak, günde 6 saat spor yapmak, 10 ml kreme binlerce dolar saymak vs.. olabilir. Peki minicik bir şişe ojeye 250.000$ ödemek? Sanırım bu soruya, akla gelen ilk soruyla cevap vermek uygun düşer:
İçinde pırlanta mı var?
Evet, tam olarak pırlanta var. Mücevher markası Azature, Ağustos ayında yaptığı lansmanla siyah pırlanta içeren oje serisiyle tanıştırmıştı bizleri. Marka, satışa sunulacak olan 25$lık ojeler haricinde bir de 267 karat siyah pırlanta içeren tek bir şişe oje üretti ve gerine gerine 250.000$lık fiyatıyla dünyanın en pahalı ojesini takdim etti. Sonrasında ise dünyanın en pahalı ojesi Kelly Osbourneun tırnaklarını süslemiş halde bir kırmızı halı geçişinde karşımıza çıktı. Osbourne ojeye 250.000$ saymış değil elbette. Malumunuz, kapısında kırmızı hali serili törenler, ne verilen ödüllerden ne de sahnede gerçekleştirilen showlardan ibaret. Öncesinde moda dünyasının telaşı ödül töreninin organizasyon telaşıyla yarışır. Ünlülerin hangi modacıdan giyineceği, kimi zamansa hangi modacının kimi giydireceği, kullanılacak mücevherler, saç, makyaj Pazarlamanın kırmızı halı mecrası desek tam olur. Azaturenin pırlantalı ojesi için de en yakın doğru adres geçtiğimiz hafta düzenlenen 64. Emmy Ödüllerinin kırmızı halısıydı. Azaturenin hedefi şaşmamış olacak ki, törene lila saçlarıyla aynı renk elbisesiyle katılan Osbourneun sürdüğü 250.000$lık siyah pırlantalı oje günlerdir konuşulur halde.
Peki, nasıl günlerdir konuşuluyor? Törende Osbourneun elini gören kişi bu 250.000$lık oje diye çığlık atmadı tabii ki. Ödül töreninin yapılacağı gün Osbourne Instagramden süreceği ojenin fotoğrafını ve meblağsını paylaşarak zorlama reklamın startını vermiş oldu. Fotoğraf bir hayli tepki topladı. 13 bin kez beğenildi, 1700 kadar da yorum aldı. Yorumların çoğunluğu Osbourneun 250.000$lık oje sürmesini rezalet olarak nitelendirdi, utanç verici buldu, dünyadaki açlık gerçeğini hatırlattı ve pek çok kişi ünlü yıldızı takip etmeyi bıraktı. Bir kısım hayran ise Osbourneun yardım kuruluşlarını yeterince desteklediğini yazıp, oje için zaten bir ödeme yapmadığını belirterek koruma moduna geçti.
Osbourneun ise gelen tepkilere rağmen vicdanı son derece rahat. 250.000$lık ojeyi sürdüğü için hiç derahatsız olmadığını, aksine bunun kendisini kraliçe gibi hissettirdiğini Twitterından yazdı ve tartışmayı noktaladı.
Tamam, markaların lansmanları, defileleri için tek bir ürüne servet dökmeleri ilk değil. Dünyanın en pahalı parfümü, kahvesi, sutyeni vs. gibi pek çok örneği daha evvel de gördük. Büyük markaların günlerce konuşuluyor olmak için ayırdıkları olağan bir bütçe. Ama ojeyi ilk gördüğüm andan beri aklımı kurcalayan tek bir şey var: Azatureun WOM taktiği, gelen tepkiler, Osbourneun kendini kraliçe gibi hissetmesi bir yana da O ojeyi temizlediği asetonlu pamuğu çöpe atmak nasıl bir his, ben en çok bunu merak ediyorum işte.