Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

1.3 Multijet 75 HP Motorlara Uygun Ara Beyin

BoluBeyi

Hepinizin Canı Cennete ..!
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    24 Mar 2017
  • Mesajlar
    4,579
  • MFC Puanı
    1,437
Ara beyini takıp takamayacağınız seçilecek ara beyne bağlı olarak üç hususa bağlıdır. Bunlardan birincisi seçilen ara beynin montaj kılavuzunun (instruction book ya da montage guide) yeterli anlatımı ve şematik montaj şeklini verip vermediği, ikincisi takılacak ara beynin kalibrasyon ayarı gerektirip gerektirmediği ve sonuncu olarak uygulayanın becerisi. İyi hazırlanmış montaj kılavuzu iyi bir yöntem haritasıdır. Bu durumda takmamanız için bir sebep yok. Ayrıca bazı sistemlerin kolay montaja müsait olması da ek bir avantajdır.
Fiat’larda kullanılan common rail motorlara uygulanan ara beyinler temelde iki çeşittir. Birinci sistem, rail (müşterek/ortak hat) basınç sensörünün motor kontrol ünitesine ilettiği basınç sinyalini değiştirerek ortak hatta normalden biraz daha fazla basınç bulunmasına sebep olması. Böylelikle enjektörün açık kaldığı zaman içerisinde püskürttüğü yakıt bir miktar artar. Püskürtme daha yüksek basınç ile gerçekleşeceğinden daha şiddetli bir yanma oluşur. Bu sistem ikincisine nazaran daha fazla ekstra tork kazandırır. Turbonun devreye girmeye başladığı motor devri daha aşağılara çekilir. Özellikle düşük hacimli dizel motorlarda çok can sıkan turbo devreye girene kadar ki ölülük bu sistem ile bir hayli azalır. İkinci sistem enjektör soketlerinden sisteme dahil edilir ve modül, enjektörler ile motor EKܒsü arasında bir köprü olur. Motor EKܒsünün enjektörlere gönderdiği püskürtme sinyallerini belirli pariteler doğrultusunda optimize ederek püskürtme zamanını ve miktarını tekrar düzenler. Böylece beraberinde ekstra güç ve tork getirir. Bu sistem birincisine kıyasla daha fazla güç kazandırır fakat multijet motorlarda püskürtme zamanlarının ve miktarlarının ayarlanması kompleks olarak yürüdüğünden bu uygulama önerilmez.

2006 model 1.3 multijet 75 için en etkili sistemlerden biri “DTE system” diğeri ise “KLPI150 ile KLPI151 kodlu RAPID- EXP” ara beyin uygulamasıdır. DTE, küçük ve hafif tasarımlıdır. Çoğu parça 10-20 dakika arasında yerleştirilebilir ve tüm parçalar ortalama motor bilgisine sahip bir kişinin kolayca kurabileceği şekilde tasarlanmıştır ancak istenirse DTE ilgili yetkilileri tarafından da kurulabilir. Montaj, Türkiye içindeki yetkili DTE dağıtımcıları tarafından yapılır. Türkiye içindeki dağıtımcıları tarafından yapılan her montajda, emin olmanız için satın almadan önce denemenize izin verilir. Başka bir araca yerleştirmek için ya da farklı bir nedenle DTE’yi çıkarmak, kurulumu kadar kolaydır. Çok basit bir yöntemle montajı yapılabilen bu ek beyinlerden, ek bir güç ve moment elde edilebilir. Günümüze kadar yapılan uygulamalarda da çok başarılı sonuçlar alınmış ve herhangi bir sorun da yaşanmamıştır. İstendiğinde araç içine konumlandırılan bir ışıklı kumanda düğmesi aracılığı ile de sistem devre dışı bırakılabiliyor. Bu tür ara beyin uygulamalarında ilgili araçların modülasyonu ara beyne yüklenmiştir. Sonuç olarak ara beyin uygulamaları motorlara çok kolay monte ve demonte edilebilir. Sistemi genelde devreye alıp çıkartmak için sürücü mahallinde bir kumanda anahtarı bulunur. Bazılarında sistemi birkaç modda çalıştırabilmek için çok konumlu anahtarlar (multi-position switch) bulunabildiği gibi bazı modüllerde uzaktan kumandalar dahi kullanılmaktadır. Ara beyin uygulaması ya da chiptuning için en sağlıklı yaklaşım, aracın ve motorun doğal dokusunu değiştirmemektir. Şayet ara beyin uygulaması yaptıracak olursanız, üreticinin yetkili servislerine bu işlemi yaptırmanız gerekmektedir. Çünkü bir çok ara beyin uygulaması yazılımla kalibrasyon gerektirmektedir. Bir başka konu da bu uygulamalardan sonra aracın aktarma organlarına normalden biraz daha fazla yüklenilmesine neden olunacağından aracınızın periyodik bakımlarından biraz daha fazlasını yaparak periyodik bakımların periyotlarını aşağı çekmek suretiyle, motor ve aktarma organlarının korunması gerekir. Güç ve moment artırımlarında %15 artışın üzerine çıkılması motorun parçalarında daha fazla gerilmelere, aşınmalara ve deformasyonlara sebep olabilir. Yani güç ve tork artışı motorun sağlığını bozabilir.
 
Üst Alt